Gå til innhold

Fine topper/overdeler...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips til litt fine topper/overdeler? Kan godt være t-skjorter også, så lenge de ser litt pene ut. 

Deømmestilen er noe ala Meghan Markle (og øvrige karakterer :fnise: ) i Suits, bare for å gi en pekepinn. Altså litt penere business casual. Liker godt å gå med blazere, men det er det som skal være under som er utfordringen. Eller overdel som står godt for seg selv, uten blazer over. 

Utfordringen er som følger: Jeg kan ikke ha pene ting! Silketopper havner i vanlig klesvask og blir ødelagt. T-skjorter i lin blir hullete i vask. Flotte, dyre kjoler som bør renses havner i vaskemaskinen og blir ødelagt etter en gangs bruk. Å passe på at ting vaskes slik de bør er dessverre utopi akkurat nå (uten at jeg ønsker å utdype hvorfor, men vasker altså ikke klær selv) 

Jeg liker kun produkter av bomull, lin, ull/kashmir, silke og bambusviskose. Så null tips om topper laget av polyester eller andre kunstige materialer (de får meg til å stinke svette som en gammel julegris 😳 🙈

Så i og med at ting i silke, lin og ull/kashmir blir ødelagt her i huset ønsker jeg tips til fine topper (som ikke er i syntetisk materiale) som kan kastes i vaskemaskinen sammen med annet tøy uten å bli ødelagt 😬

Anonymkode: eb839...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker kun produkter av bomull, lin, ull/kashmir, silke og bambusviskose. Så null tips om topper laget av polyester eller andre kunstige materialer (de får meg til å stinke svette som en gammel julegris 😳 🙈

i og med at ting i silke, lin og ull/kashmir blir ødelagt her i huset ønsker jeg tips til fine topper (som ikke er i syntetisk materiale) som kan kastes i vaskemaskinen sammen med annet tøy uten å bli ødelagt 😬

Men...hvilke materialer skal det være i de toppene du ønsker tips om da? :klo: 

Anonymkode: 9efac...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun bomull og bambusviskose?

Anonymkode: 9efac...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men...hvilke materialer skal det være i de toppene du ønsker tips om da? :klo: 

Anonymkode: 9efac...7da

Tja, bomull? 😂

Eller et annet ikke-syntetisk materiale jeg har klart å unngå å vite om ? 🤔🙈

Anonymkode: eb839...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, bomull? 😂

Eller et annet ikke-syntetisk materiale jeg har klart å unngå å vite om ? 🤔🙈

Anonymkode: eb839...e79

Takk for svar :) Jeg var bare litt forvirret :blush:

Anonymkode: 9efac...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flotte, dyre kjoler som bør renses havner i vaskemaskinen og blir ødelagt etter en gangs bruk. Å passe på at ting vaskes slik de bør er dessverre utopi akkurat nå (uten at jeg ønsker å utdype hvorfor, men vasker altså ikke klær selv) 

:sjokkert: Jeg ville latt et vaskeri/renseri tatt på seg vasking av dine pene klesplagg.

Anonymkode: 9efac...7da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller lære deg å vaske klær? 

Et klesplagg som er brukt en eller to ganger trenger ikke å kjøres på 40 grader i en time. Ull og silke kan du vaske på håndvask, 15 grader, og så henger du det opp i steden for å putte det i tørketrommelen. Lin har lett for å krympe og krøller seg veldig, så det kan du godt hive sammen med ullvasken så slipper du at plagget krymper. 

For å oppsummere: Klesplagg i delikate stoffer kjøres på håndvask maks 30 grader og henges opp. Eventuelt hvis det er veldig vått kjører jeg et kort varmluftsprogram på tørketrommelen før de henges opp. Ofte holder det å lufte plaggene innimellom bruk, så lenge du ikke har sølt noe eller svettet veldig. 

Undertøy, sengetøy og håndklær vaskes på 60 grader og puttes i tørketrommel. Hverdagsklær i bomull kjøres på 40 grader. 

Nå kan du kjøpe deg fine topper og overdeler i ulike materialer, og ha en egen skittentøyskorg til disse, så de ikke havner sammen med sengetøyet du hiver til vask. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drømmestilen er noe ala Meghan Markle

Bluser som feks denne?

meghan-markle-donald-trump-1024x683.jpg

Anonymkode: 9efac...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ~white lady~ skrev:

Hva med å heller lære deg å vaske klær? 

Et klesplagg som er brukt en eller to ganger trenger ikke å kjøres på 40 grader i en time. Ull og silke kan du vaske på håndvask, 15 grader, og så henger du det opp i steden for å putte det i tørketrommelen. Lin har lett for å krympe og krøller seg veldig, så det kan du godt hive sammen med ullvasken så slipper du at plagget krymper. 

For å oppsummere: Klesplagg i delikate stoffer kjøres på håndvask maks 30 grader og henges opp. Eventuelt hvis det er veldig vått kjører jeg et kort varmluftsprogram på tørketrommelen før de henges opp. Ofte holder det å lufte plaggene innimellom bruk, så lenge du ikke har sølt noe eller svettet veldig. 

Undertøy, sengetøy og håndklær vaskes på 60 grader og puttes i tørketrommel. Hverdagsklær i bomull kjøres på 40 grader. 

Nå kan du kjøpe deg fine topper og overdeler i ulike materialer, og ha en egen skittentøyskorg til disse, så de ikke havner sammen med sengetøyet du hiver til vask. 

Gode råd! :) Dette bør ts vise til den som vasker tøyet hennes for tiden :) 

Anonymkode: 9efac...7da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har noen tips til litt fine topper/overdeler? Kan godt være t-skjorter også, så lenge de ser litt pene ut. 

Deømmestilen er noe ala Meghan Markle (og øvrige karakterer :fnise: ) i Suits, bare for å gi en pekepinn. Altså litt penere business casual. Liker godt å gå med blazere, men det er det som skal være under som er utfordringen. Eller overdel som står godt for seg selv, uten blazer over. 

Utfordringen er som følger: Jeg kan ikke ha pene ting! Silketopper havner i vanlig klesvask og blir ødelagt. T-skjorter i lin blir hullete i vask. Flotte, dyre kjoler som bør renses havner i vaskemaskinen og blir ødelagt etter en gangs bruk. Å passe på at ting vaskes slik de bør er dessverre utopi akkurat nå (uten at jeg ønsker å utdype hvorfor, men vasker altså ikke klær selv) 

Jeg liker kun produkter av bomull, lin, ull/kashmir, silke og bambusviskose. Så null tips om topper laget av polyester eller andre kunstige materialer (de får meg til å stinke svette som en gammel julegris 😳 🙈

Så i og med at ting i silke, lin og ull/kashmir blir ødelagt her i huset ønsker jeg tips til fine topper (som ikke er i syntetisk materiale) som kan kastes i vaskemaskinen sammen med annet tøy uten å bli ødelagt 😬

Anonymkode: eb839...e79

Beklager at mine innlegg bidro til avsporing. Kandsskje det blir lettere å få gode svar om du lager en ny tråd, og tar med kun nødvendig informasjon, som det uthevede?

Anonymkode: 9efac...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ~white lady~ skrev:

Hva med å heller lære deg å vaske klær? 

Et klesplagg som er brukt en eller to ganger trenger ikke å kjøres på 40 grader i en time. Ull og silke kan du vaske på håndvask, 15 grader, og så henger du det opp i steden for å putte det i tørketrommelen. Lin har lett for å krympe og krøller seg veldig, så det kan du godt hive sammen med ullvasken så slipper du at plagget krymper. 

For å oppsummere: Klesplagg i delikate stoffer kjøres på håndvask maks 30 grader og henges opp. Eventuelt hvis det er veldig vått kjører jeg et kort varmluftsprogram på tørketrommelen før de henges opp. Ofte holder det å lufte plaggene innimellom bruk, så lenge du ikke har sølt noe eller svettet veldig. 

Undertøy, sengetøy og håndklær vaskes på 60 grader og puttes i tørketrommel. Hverdagsklær i bomull kjøres på 40 grader. 

Nå kan du kjøpe deg fine topper og overdeler i ulike materialer, og ha en egen skittentøyskorg til disse, så de ikke havner sammen med sengetøyet du hiver til vask. 

Gode råd, men jeg kan vaske klær :fnise: 

Er vel heller det at noen andre gjør det for meg og jeg ikke tør risikere å fornærme vedkommende :) 

Hun som vasker kan nok vaske klær hun også, det er vel heller at det går litt raskt i svingene og hun ikke gidder å sjekke vaskelappen på hvert plagg. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

:sjokkert: Jeg ville latt et vaskeri/renseri tatt på seg vasking av dine pene klesplagg.

Anonymkode: 9efac...7da

Ja, men så får jeg aldri samla meg til et renseri og klærne havner på vaskerommet sammen med alt det andre 😬🙈

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bluser som feks denne?

meghan-markle-donald-trump-1024x683.jpg

Anonymkode: 9efac...7da

Tja, den var ikke så dum, men det bildet her er av Meghan Markle privat og jeg liker bedre stilen hennes fra Suits :) Altså blyantskjørt og pene topper. 

Anonymkode: eb839...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være noen som har gode tips til ts om pene bluser og topper i bomull? :) Løfter tråden

Anonymkode: 9efac...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...