Gå til innhold

Hvorfor er kvinnelige ledere så uspiselige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at kvinner er mer kyniske og kalde når de har lederstillinger og sjefsroller. De har mindre empati og medfølelse og er svært opptatt av egen karriereklatring, og mindre opptatt av sine ansattes ve og vèl.

Er det sånn at historikken gjør at de er mer opptatt av å ta hevn for århundrer med undertrykkelse?

Anonymkode: 6de37...887

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke det inntrykket overhode. Det finnes gode og dårlige sjefer, uansett kjønn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull. Dårlige ledere finnes i hopetall av begge kjønn. 

Anonymkode: c9316...295

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madame Bovary

Mitt inntrykk er at kvinnelige ledere lettere oppfattes som kalde, fordi man forventer en moderlig figur men gjerne får en helt vanlig/nøytral leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Min erfaring er at kvinner er mer kyniske og kalde når de har lederstillinger og sjefsroller. De har mindre empati og medfølelse og er svært opptatt av egen karriereklatring, og mindre opptatt av sine ansattes ve og vèl.

Er det sånn at historikken gjør at de er mer opptatt av å ta hevn for århundrer med undertrykkelse?

Anonymkode: 6de37...887

Min erfaring er blandet, både med tanke på kvinnelige og mannlige sjefer.

Hvilken historikk og hvilken undertrykkelse sikter du til, TS?

Anonymkode: e173a...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Madame Bovary skrev:

Mitt inntrykk er at kvinnelige ledere lettere oppfattes som kalde, fordi man forventer en moderlig figur men gjerne får en helt vanlig/nøytral leder.

Dette ☝️

Anonymkode: c9316...295

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi kvinnelige leder har jobba ræva av seg for å komme dit. I motsetning til menn som får lederstillinger servert på sølvfat, om de er kvalifisert eller ikke.......

Anonymkode: 39110...60e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi kvinnelige leder har jobba ræva av seg for å komme dit. I motsetning til menn som får lederstillinger servert på sølvfat, om de er kvalifisert eller ikke.......

Anonymkode: 39110...60e

Her ser vi ei vi ikke trenger å ta alvorlig.

Anonymkode: e32cb...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfff...

Kuleste, -og straiteste sjefa mine har stort sett vært damer.

-TULLPRAT...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kvinnelig leder har du hatt ts? 

Anonymkode: 31c7b...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så lite konkret TS at det er vanskelig å ta deg alvorlig. På meg så høres du ut som et snurt lite barn som ikke har fått viljen sin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er bare din oppfattelse av hvordan ting skal være.

En mannlig leder som "setter folk på plass" = ordentlig leder. En kvinne som gjør det samme= bitch. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.6.2019 den 15.48, lowIQmoderneGaming skrev:

Over hodet ikke enig. Mitt inntrykk er at de er veldig opptatt over at ting skal fungere optimalt for dem i steden for at de skal fungere optimalt som leder. Eksempel er at de for eksempel skal fortelle andre hva de må gjøre neste gang for å komme på minuttet nøyaktig neste møtet, kontra å bare gi en påminnelse om møte 10 min i forkant. Det er litt det samme som i forhold. Hun er ikke fornøyd med at han har rengjort i huset så lenge det ikke er gjort på hennes måte. Det er den tanken på at alle andre skal ville gjøre som henne hele tiden og at alt må skje nøyaktig sånn som hun vil at ting skal skje sånn at hun er happy. Ting blir aldri perfekt dog, derfor er det å forvente at ting alltid skal gå knirkefritt fordi du forventer det grobunn til misnøye med deg som leder.

Hahahahha. wooow.

Anonymkode: 57150...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...