Gå til innhold

Hvordan få penger tilbake ved ghosting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En tidligere «god» venn har kutta meg ut, han ghoster meg, etter at jeg prøvde å vær koselig og snill og sendte ham lesestoff, småpenger og oppmuntrende brev i fengsel. (Kanskje jeg var litt for overmodig i breva og tok det for gitt at vi skulle fortsette vennskapet etter soning, finne på noe av og til osv)

Uansett, skylder denne «vennen» meg mange tusen fra flere år tilbake, som han ikke har hatt mulighet til å betale meg pga dårlig, rotete økonomi. Vi har hatt en avtale om at han ordner det når ting blir bedre, men...

Nå ghoster han meg! Virker som han kutter meg helt ut. Har ikke hørt et pip etter han kom ut fra soning for 3 uker siden. Så hvis vi ikke skal ha kontakt, er det vel innafor å forvente at penga blir tilbakebetalt? Hvordan skal jeg få krevd dette når jeg ikke får kontakt? Er det innafor å kreve dem via Vipps?

Anonymkode: 2ac52...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send krav gjennom vipps, men de penga er tapt. Du er smart nok til å forstå det. 

Anonymkode: b0a5a...212

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pengene er borte. 

Anonymkode: e2539...339

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker etter at han kom ut? Hadde han jobb å gå tilbake til da? Har han hatt inntekt disse tre ukene? Har han rukket å få noen lønn eventuelt ennå da?

Hvis han ikke har hatt inntekt siden han kom ut, så er det vel liten vits å sende Vipps krav. Det blir bare oversett. Vent litt før du sender han en Vipps og ber om penger. Se om han begynner å jobbe først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Send krav gjennom vipps, men de penga er tapt. Du er smart nok til å forstå det. 

Anonymkode: b0a5a...212

Jeg vet! Vil bare markere at det ikke er greit.

 

46 minutter siden, Million skrev:

3 uker etter at han kom ut? Hadde han jobb å gå tilbake til da? Har han hatt inntekt disse tre ukene? Har han rukket å få noen lønn eventuelt ennå da?

Hvis han ikke har hatt inntekt siden han kom ut, så er det vel liten vits å sende Vipps krav. Det blir bare oversett. Vent litt før du sender han en Vipps og ber om penger. Se om han begynner å jobbe først.

Han får penger og bostøtte av NAV. Det har han gjort i flere år. Siden han ghoster meg blir det litt vanskelig å vite om han får seg jobb. 

 

Anonymkode: 2ac52...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du låner aldri bort mer penger enn du kan gi bort!! De pengene kan du bare skyte en hvit pil etter, de får du aldri igjen!

Anonymkode: 3a499...675

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du låner aldri bort mer penger enn du kan gi bort!! De pengene kan du bare skyte en hvit pil etter, de får du aldri igjen!

Anonymkode: 3a499...675

Enig i det! Tror ikke jeg får pengene igjen noen gang heller, men ville dere bare bukket og nikket og holdt kjeft, når den som har fått og fått til slutt ikke har brukt for dere mer og kutter kontakten? (Kontakten er ikke kuttet pga pengene. Jeg vet ikke hvorfor denne stillheten)

Anonymkode: 2ac52...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei nei....har du gitt penger til han også? Er du egentlig litt forelsket i fyren siden du ikke kan gi slipp på han? Pengene kan du glemme. Gi slipp, skriv dette på kontoen for ting du aldri skal gjøre mere og GÅ VIDERE.

Anonymkode: cf3df...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...