Gå til innhold

Skikkelig mismatch for tida!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når frustrasjonen tar deg så inni hampen!

Jeg har så mye mere lyst enn mannen, og jeg kjenner at jeg blir sykt frustrert. Begge har bikket 50 år, og mens jeg kjenner at jeg får mer og mere lyst, så er det helt omvendt med mannen. Opplever at han nesten føler seg overfalt fordi jeg vil ha mere sex enn han orker. Hvordan løser dere det? Ja, jeg har hatt en ekstra av og til (sikkert mange som rister på hodet nå...), men jeg vil jo aller helst ha "alt" med mannen min!

Hadde det vært opp til ham, hadde det holdt med en gang i måneden, eller sjeldnere. Ja, jeg onanerer, men det oppleves mye bedre å ha ordentlig sex.

K51, frustrert!

Anonymkode: 80cef...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke helt uvanlig at menn mister litt tenningen (ikke ereksjon, men tenning), vi liker bare ikke å snakke om det (vi skal jo være maskiner, bare dunke på)... Menn er ikke maskiner, de har følelser de og. Så om noe ikke er greit så har man ikke lyst. 

Men om dere har det greit sammen, så vet du sikker hva som tenner han? Det å skape en platform som lysten kan vokse på er viktig, men vanskelig....

Og sånn til slutt, har han sjekket testosteron nivået sitt? Er det lavt så faller lysten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tiuren skrev:

Det er ikke helt uvanlig at menn mister litt tenningen (ikke ereksjon, men tenning), vi liker bare ikke å snakke om det (vi skal jo være maskiner, bare dunke på)... Menn er ikke maskiner, de har følelser de og. Så om noe ikke er greit så har man ikke lyst. 

Men om dere har det greit sammen, så vet du sikker hva som tenner han? Det å skape en platform som lysten kan vokse på er viktig, men vanskelig....

Og sånn til slutt, har han sjekket testosteron nivået sitt? Er det lavt så faller lysten

Han har ikke sjekket det nei, og jeg tenker nok at det er slike årsaker som kan være forklaringen. Lett overvektig, høyt blodtrykk, diabetes, litt "vondter her og der", noen år eldre enn meg. Og så tenker jeg med skrekk: er dette begynnelsen på slutten av et godt seksualliv nå? Blir det ikke mer???

Anonymkode: 80cef...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke sjekket det nei, og jeg tenker nok at det er slike årsaker som kan være forklaringen. Lett overvektig, høyt blodtrykk, diabetes, litt "vondter her og der", noen år eldre enn meg. Og så tenker jeg med skrekk: er dette begynnelsen på slutten av et godt seksualliv nå? Blir det ikke mer???

Anonymkode: 80cef...504

Han har alle symptomene på ubalanse. Årsaken er nok hans livsstil. Hvis du er like lat så er det et felles valg, men hvis dette bare er han så får du realitetsorientere han. Høres ut som en latsabb. Tar han s3g sammen så kommer han seg kjapt og diabetesen vil nok kunne være mindre plagsom. 

Anonymkode: 292aa...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken "vondter", diabetis eller overvekt stopper lysten. Men jeg tror de ofte kommer som unnskyldninger, eller som følge av at man har gitt litt opp uten å ville innrømme det.  Dette gjelder for begge kjønn ("jeg har vondt i hodet kjære" er en annen variant). 

Skal problemet løses, må det identifiseres og virkemidler iverksettes. Det kan jo være han vet at "du har fått litt på si", og føler seg avmannifisert av det, eller det kan være jobben hans som plager han. Eller at han synes du maser om noe... Eller at han føler seg oversett. Eller no helt annet.

Det kan jo og hende han egentlig vil tenne på at du får dekket deler av dine behov på bortebane, har du spurt han? Noen ganger virker litt experimentel medisin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette særdeles uvanlig, kvinne med økt lyst etter femti. Var en tråd her for litt siden hvor omtrent alle kvinner i den alderen klaget over null lyst. Det er også min erfaring som mann, at dette er normalt et omvendt problem? Har du ikke kommet i overgangsalderen enda?

Anonymkode: e5a03...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette særdeles uvanlig, kvinne med økt lyst etter femti. Var en tråd her for litt siden hvor omtrent alle kvinner i den alderen klaget over null lyst. Det er også min erfaring som mann, at dette er normalt et omvendt problem? Har du ikke kommet i overgangsalderen enda?

Anonymkode: e5a03...749

Ja, statistisk sett er lystproblemer et større problem for kvinner i femti-årene enn for menn i samme aldersgruppe. Men det er noen kvinner som kommer greit gjennom overgangsalderen uten å miste sexlysten. Noen får selvsagt også en midlertid og kunstig boost fordi de bruker østrogen-tilskudd, men pga fare for alvorlige bivirkninger er jo dette noe man bare kan bruke en stund og i begrenset mengde.

En mann i siste halvdel av 50-årene (som han det refereres til i HI) har selvfølgelig betydelig redusert testosteronproduksjon. Det ville ha vært helt unaturlig og eksepsjonelt om en mann på hans alder hadde den samme frenetiske sexlysten som det denne unntaksdamen rapporterer om. Hun må nok ordne seg med ekstrahjelp så lenge dette står på. Men det kommer nok til å gå over for henne også om ikke så lenge:) 

Anonymkode: 857a6...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, statistisk sett er lystproblemer et større problem for kvinner i femti-årene enn for menn i samme aldersgruppe. Men det er noen kvinner som kommer greit gjennom overgangsalderen uten å miste sexlysten. Noen får selvsagt også en midlertid og kunstig boost fordi de bruker østrogen-tilskudd, men pga fare for alvorlige bivirkninger er jo dette noe man bare kan bruke en stund og i begrenset mengde.

En mann i siste halvdel av 50-årene (som han det refereres til i HI) har selvfølgelig betydelig redusert testosteronproduksjon. Det ville ha vært helt unaturlig og eksepsjonelt om en mann på hans alder hadde den samme frenetiske sexlysten som det denne unntaksdamen rapporterer om. Hun må nok ordne seg med ekstrahjelp så lenge dette står på. Men det kommer nok til å gå over for henne også om ikke så lenge:) 

Anonymkode: 857a6...e3f

Unntaksdame altså? Hehe, håper jeg får være unntaket for bestandig, og at det aldri går over! Jeg er i overgangsalderen nå, men opplever meg så kåt og lysten som jeg aldri har vært før - og det er deilig😊 Får fortsette med ekstrahjelperen innimellom ja,   det er helt uforpliktende fra begges side. 

Anonymkode: 80cef...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har alle symptomene på ubalanse. Årsaken er nok hans livsstil. Hvis du er like lat så er det et felles valg, men hvis dette bare er han så får du realitetsorientere han. Høres ut som en latsabb. Tar han s3g sammen så kommer han seg kjapt og diabetesen vil nok kunne være mindre plagsom. 

Anonymkode: 292aa...c7b

Han er nok i større grad arvelig disponert, men jeg er mye mer aktiv enn han - jeg har alltid likt å trene og være i aktivitet. Han er ingen latsabb, men har en stillesittende jobb og bør nok prioritere mere aktivitet enn det han gjør nå. 

Anonymkode: 80cef...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når frustrasjonen tar deg så inni hampen!

Jeg har så mye mere lyst enn mannen, og jeg kjenner at jeg blir sykt frustrert. Begge har bikket 50 år, og mens jeg kjenner at jeg får mer og mere lyst, så er det helt omvendt med mannen. Opplever at han nesten føler seg overfalt fordi jeg vil ha mere sex enn han orker. Hvordan løser dere det? Ja, jeg har hatt en ekstra av og til (sikkert mange som rister på hodet nå...), men jeg vil jo aller helst ha "alt" med mannen min!

Hadde det vært opp til ham, hadde det holdt med en gang i måneden, eller sjeldnere. Ja, jeg onanerer, men det oppleves mye bedre å ha ordentlig sex.

K51, frustrert!

Anonymkode: 80cef...504

Her hjemme løste vi det med å gå fra hverandre. Hun null lyst, jeg masse lyst. 

Du har jo fikset det med en elsker. Om han er offisiell bryr jeg meg lite om. Fikk du ikke litt utløp der da?

Få ut sexen med elskeren og bruk mannen din til kos og klining?

At mannen din mangler lyst kan jo være mangel på mosjon f.eks. Mange sier de er i god form, men realiteten tilsier noe helt annet. Man blir ikke i god form av å f.eks. rusle en tur eller to i uka. Det må masse mye mere for det. Men for mye trening vil også gå utover sexlysten. I perioder der det er mye trening kan det sikkert gå et par dager mellom hver gang til meg også, mens i andre perioder er jeg på hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har andre egenskaper som gjør at jeg fortsatt vil være gift med ham, men om det blir for alltid vet jeg ikke. Elskeren bor ikke på samme sted, så det krever litt å treffe ham ofte nok, men han gir meg tilfredsstillelse i massevis når vi møtes. Men løsningen på hele greia? Vet ikke jeg, men kanskje min lyst minker med årene?

Anonymkode: 80cef...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...