Gå til innhold

Svigerinne og +1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi gifter oss neste helg. Nå har jeg vært stresset i flere uker, men begynner endelig å lande. Helt til i går kveld. Da fikk jeg melding fra min svigerinne, mannens søster, om at hennes samboer ikke kan komme likevel pga jobb så hun tar med seg Elin i stedet. Det var ikke et spørsmål, men en opplysning. 

Dette blir så feil på alle måter. Elin er også eksen til min kommende manns fetter. Fetteren og hans kjæreste er invitert. Det er sikkert 5-6 år siden det ble slutt. Jeg har aldri møtt henne, mannen har møtt henne en gang. Dette er ikke en dame vi ønsker å ha der. Det vil nok ikke fetteren heller. Jeg synes dette er utrolig frekt. Samtidig vil jeg ikke fremstå som en bridezilla. I utgangspunktet så har vi plass siden svoger ikke kan komme, men synes IKKE det er greit å bytte ut en person på denne måten. 

Har ennå ikke svart svigerinne på meldingen. Er det så my annet å gjøre enn og si at dette er uaktuelt, eller ville dere godtatt et bytte? 

Overskriften blir feil også, for de er ikke invitert som +1, men som et par. 

Anonymkode: 90451...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde aldri falt meg inn som gjest å ta med ei venninne hvis mannen min ikke kunne bli med. Hvorfor i allverden skal denne Elin være med?

Anonymkode: 88aaf...893

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig frekt av svigerinnen din. Du får bare si rett ut at det ikke er Ok. 

Anonymkode: 7f562...f7b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Elin er jo ikke invitert. Svigerinne og hennes samboer er invitert. Nei, man kan selvsagt ikke bare ta med en venninne i stedet for samboeren. Det er jo ikke sånn det funker. Mannen din må bare si til søsteren at denne venninnen ikke skal komme. Hadde dere ønsket å ha henne der så hadde hun fått invitasjon. Så enkelt er det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kjempesnålt av henne!  Hadde bare svart "nei, dessverre!" 

Fortsetter hun da, så sier du at hun og han var invitert, ikke hun +1. Fortsetter hun enda mer, så hadde jeg blitt sint 😜 og sagt at "hun er ikke invitert! Hun er ikke en venn av oss!"

At voksne folk ikke har antenner...

Anonymkode: 1e7ee...e0b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig uaktuelt. Man kan ikke bare ta med seg en tilfeldig annen person selv om den inviterte mannen ikke kan likevel. Det er ikke noe bridezilla-aktig over å ikke ønske fremmede mennesker i bryllupet sitt, særlig ikke når vedkommende i tillegg har forhistorie med en av de gjestene man faktisk ønsker å ha der.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merksnodig. Er hun sjenert og er redd ende opp alene på festen? Har hun en tendens til å ønske drama og intriger? Eller er hun ei positiv dame som kanskje er litt ubetenksom iblant?

Anonymkode: f4524...b64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at jeg ikke er vanskelig. 

Dette begynte etter vi forlovet oss for snart 5 år siden. Da hadde det vært slutt mellom Elin og Håvard i noen måneder. Vi vet at Elin ikke ønsket bruddet, og ville ha Håvard tilbake. Da nyheten om forlovelse spredde seg, så jeg på facebook av alle ting, at svigerinne og Elin "tullet" med at Elin skulle få være hennes +1 osv. Sånn "tulling" har det vært jevnt med svigerinne og Elin helt fram til nå. Selv har jeg bare ledd det vekk, for jeg har ikke tatt det seriøst. 

Nå begynner jeg å tro at Elin vil være med for at hun fortsatt har følelser for Håvard... Jeg vet ikke, men rimelig spesielt å ville være med i et bryllup til mennesker man egentlig ikke kjenner. 

Ts

Anonymkode: 90451...ed9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt det var greit og du er ikke bridezilla her nei. Men siden det er mannens søster syns jeg han skal ringe henne og forklare hvorfor, ikke du.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde vel din kommende mann kunne snakke med sin søster om?

Anonymkode: 132d2...080

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt å se at jeg ikke er vanskelig. 

Dette begynte etter vi forlovet oss for snart 5 år siden. Da hadde det vært slutt mellom Elin og Håvard i noen måneder. Vi vet at Elin ikke ønsket bruddet, og ville ha Håvard tilbake. Da nyheten om forlovelse spredde seg, så jeg på facebook av alle ting, at svigerinne og Elin "tullet" med at Elin skulle få være hennes +1 osv. Sånn "tulling" har det vært jevnt med svigerinne og Elin helt fram til nå. Selv har jeg bare ledd det vekk, for jeg har ikke tatt det seriøst. 

Nå begynner jeg å tro at Elin vil være med for at hun fortsatt har følelser for Håvard... Jeg vet ikke, men rimelig spesielt å ville være med i et bryllup til mennesker man egentlig ikke kjenner. 

Ts

Anonymkode: 90451...ed9

Da sier din kommende mann til sin søster at det ikke blir aktuelt av hensyn til begges fetter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har anonymisert navn😅

Høres ut som at søsteren liker drama...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har opplevd noe av det samme i bryllupet vårt. Vi bad min kommende manns tante, hennes voksne datter og sønn. Tanten kunne ikke komme, så hun skrev noe alá "Hei, jeg har desverre ikke mulighet, men fetter, kusine og kusinens kjæreste kommer".

Ja, det taes ikke opp en ekstra plass, men vi kjenner ikke denne kjæresten. Dessuten er dette familie vi kun ser i slike tilstelninger. Vi viste faktisk ikke at henne hadde kjæreste en gang. Bryllup er noe intimt og jeg vil ikke måtte bli kjent med nye mennesker da. Men klarte ikke si nei heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...