Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #1 Skrevet 29. april 2005 Jeg har nå i flere uker vært permitert fra min jobb pga dårlig med ordre. Greit nok, men jeg meldte meg aldri arbeidsledig, jobbet istedet hos min onkel, her har jeg nå fått tilbud om fast stilling, noe jeg ikke tvilte et sek. på å si ja til. Samme dag dro jeg til min arbeidsgiver som hadde permitert meg og sa opp jobben. Da fikk jeg plutselig beskjed om at jeg skulle inn i jobb igjen, og permiteringstiden var opphørt med umiddelbar virkning, muntlig beskjed. Det oppstod en diskusjon samme dag, om hvorvidt jeg hadde oppsigelsetid, noe jeg mente jeg ikke hadde siden jeg var permitert, men bedriften mener alså at siden de tok meg inn igjen 3min. etter at jeg sa opp jobben så måtte jeg gå min normale oppsigelsetid iallfall, som er 3mnd. Siden oppsigelse og permiteringstiden opphøring var samme dato. Dette gjør dei av den enkle grunn at jeg vet at dei sliter med å få tak i en etter meg, da det er masse kurs og trening som skal til for å fungere i jobben, og dette koster penger for en nyansatt. Det er faktisk ikke mange med min utdanning i dette landet, så sånn er det. Tror de treger en hel del på at de opermiterte meg i utgangspunktet. Hvem har rett jeg eller dem? Kan jeg bare stikke nå som jeg har levert skriftlig oppsigelse? Sa opp i dag Fredag.... koser meg egentlig litt nå når bedriften får smake sin egen medisin. Men synd det skulle ende sånn i uenighet uansett til slutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå