Gå til innhold

Kuvert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt nysgjerrig på noe, min jeg er blitt invitert i bryllupet til en nær person av min kjæreste, men kjæresten min sa at jeg ikke skulle gi noe og noe med at han og faren skulle ordne. 

Veldig dumt spørsmål men betyr det at jeg kommer inn gratis? Eller hvordan ordner de det? Får man gratis inngang hvis man er familie? Kan jeg drikke alkohol?

Må forøvrig nevne at jeg er student og aldri vært i bryllup før.

Anonymkode: 73c1d...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt nysgjerrig på noe, min jeg er blitt invitert i bryllupet til en nær person av min kjæreste, men kjæresten min sa at jeg ikke skulle gi noe og noe med at han og faren skulle ordne. 

Veldig dumt spørsmål men betyr det at jeg kommer inn gratis? Eller hvordan ordner de det? Får man gratis inngang hvis man er familie? Kan jeg drikke alkohol?

Må forøvrig nevne at jeg er student og aldri vært i bryllup før.

Anonymkode: 73c1d...315

Ja, man inviterer ikke gjester uten at de blir behandlet likt som alle andre. Kjærsten din og faren setter sikkert navnet ditt på gaven derfra. Det koster ikke inngangspenger i et bryllup og du kan drikke alkohol på lik linje med hva de andre får servert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster da ikke inngangspenger i et bryllup! Hvor har du den ideen fra? :klo: Det er en fest hvor man ber inn  venner og familie for å feire at man har giftet seg. De fleste gir da gaver til paret, noe din kjæreste har sagt at du ikke trenger å tenke på. Han og faren ordner gave.

Om du kan drikke alkohol i bryllupet, kommer an på hvor gammel du er. Er du over 18?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel sjeldent det er inngangspenger i et bryllup, men han mente vel at han og faren ordner en bryllupspresang fra dere alle, tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest betaler man ikke inngangspenger nei... :klo: 

Anonymkode: 94f3b...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som gjest betaler man ikke inngangspenger nei... :klo: 

Anonymkode: 94f3b...957

Åh, nei 😅 men hva betyr kuvert da?

TS

Anonymkode: 73c1d...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åh, nei 😅 men hva betyr kuvert da?

TS

Anonymkode: 73c1d...315

En kuvert er en mengde mat beregnet for en person.

Anonymkode: df2fb...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Åh, nei 😅 men hva betyr kuvert da?

TS

Anonymkode: 73c1d...315

Kuvert trenger ikke du å tenke på. Det er for brudeparet som skal betale for bryllupet å tenke på. Bare møt opp og kos deg på festen, du!

Anonymkode: f04f2...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, nei 😅 men hva betyr kuvert da?

TS

Anonymkode: 73c1d...315

Ikke tenk på det! :) Du får mat og drikke - alkohol får du så lenge du er over 18. Mange bryllup har fri bar som du også kan benytte deg av. Du er gjest som alle andre :) Bare kos deg!

Anonymkode: 94f3b...957

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En kuvert omfatter alt det som en gjest trenger for å innta et måltid. Den inneholder blant annet glass, bestikk, en serviett og en kuvertasjett. En kuvert skal alltid være cirka 60 cm bred. Utstyr som skal brukes med høyre hånd skal alltid ligge på høyre side av tallerkenen. Det som blir tatt med venstre hånd som gaffel skal ligge på venstre side" (wikipedia.no)

Anonymkode: 45557...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er første gang jeg hører at man må betale inngangspenger for å delta på et bryllup. Vil heller tro dette er et trolletråd!

Anonymkode: 03baa...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noen dum ide å ta inngangspenger!! Det burde flere innføre!!

Anonymkode: b0dd5...d46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2019 at 11:10 PM, AnonymBruker said:

Det er første gang jeg hører at man må betale inngangspenger for å delta på et bryllup. Vil heller tro dette er et trolletråd!

Anonymkode: 03baa...31b

Da vil jeg anbefale deg å lese litt på forumet her. Flere som har bedt om det

Anonymkode: 1b9d3...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...