Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #1 Skrevet 29. april 2005 Bedriften min hadde for en tid tilbake siden besøk fra en 10klasse, for å se på arbeidslivet. Jeg jobber i en mekanisk bedrift, offshore relatert, hvor vi bearbeider stål etter alle kunstens regler, vi er 32menn og kvinner på "gulvet". Det som jeg stusset veldig med, var interessen for disse yrkene hos disse 10klassingene, alle untatt 1, viste null interesse for dette faget, eller tilsvarene. Jeg hadde 15min med yrkes relatert snakk til de, pratet om hvordan hele organisasjonen vår henger sammen, hva vi jobber med, kundene våre. Enda da jeg fortalte hva vi tjente i timen var ikke interessen der en gang, og vi har meget godt betalt, 182kr/time. Virker som alle disse vil satse på en jobb hvor man sitter med pc'n hele dagen, og flytter på papir. Er det virkelig sånn stilt med dagens ungdom at ingen vil ha et fysisk produserene arbeid? Ingen som vil svette litt og bli skitten under neglene? Alle kan da ikke sitte på kontor! Vi tjener ikke penger på papirflytterene, selv om noen også må gjøre det!! Noen må jo utføre jobbene også..... Vi trenger mer produserende jobber, og endre holdningene hos dagens ungdom! Noen som er enig.....??? Tipper mange kommer med negative svar....
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2005 #2 Skrevet 29. april 2005 Tror de færreste 10. klassinger vet hva de vil jobbe med... Husker det var stress nok å velge linje på videregående.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå