Gå til innhold

Ikke fornøyd med shellac - bare meg?


Mazarini

Anbefalte innlegg

Har tatt shellac på salong sånn ca en gang i året på ulike salonger. Vet ikke om jeg skriver det riktig, men sånn tykk «lakk» som er laget av gummi eller plast og som herder i UV-lys. I alle fall, jeg blir aldri så fornøyd som jeg tenker jeg skal bli. Hver gang har jeg tenkt at kanskje det var den forrige salongen, men så blir jeg like lite fornøyd. Er ikke mega-misfornøyd, men det blir bare ikke sånn som det beskrives. 

1) det holder ikke i to uker

2) innen de to ukene blir det «luft» mellom neglen og lakken og jeg kan se at tippen av neglen og lakken ikke er inntil hverandre

3) (ikke like viktig, men) salongene har sjelden de fargene jeg ønsker. Vil gjerne ha en HELT nøytral, matt farge, men alt de har har glitter eller perlemor i seg, og har de noen uten det så er de i crazy farger. 

Går jeg på feil salonger, eller er det bare sånn shellac er?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare føye til at det siste punktet må jeg ta på egen kappe, jeg kunne så klart selv ha undersøkt hvilke farger de har på forhånd. (Men jeg har liksom tenkt at «nøytral lys rosa/beige MÅ de jo ha», men neida.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du går på feil salonger. Jeg har hatt shellac nå i sikkert fem år, mer eller mindre uten pause, og er kjempefornøyd (og avhengig 😂). Jeg har en veldig nøytral (rosa) fransk manikyr, og den holder som regel i fem uker. Unntakene er hvis jeg periodevis jobber mye med hendene, bærer tunge ting, pusser opp etc. 

I salongen hvor jeg går (Eger Skin Clinic) har de mange forskjellige valg av rosa/hudfarge til fransk manikyr, i tillegg til masse forskjellige farger. De er nok definitivt ikke de billigste, men til gjengjeld er kvaliteten på arbeidet veldig bra.

Anonymkode: 1178c...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende du har rett! Da skal jeg gi det en sjanse til og gå til enda en ny samling neste gang. Har ikke gått til steder jeg vil kalle shabby i det hele tatt, men har nok ikke gått til de dyreste heller.

Glemte å legge til i første innlegg at jeg jobber på kontor, så jeg bruker hendene minimalt. 

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om du går på feil salonger. Jeg har hatt shellac nå i sikkert fem år, mer eller mindre uten pause, og er kjempefornøyd (og avhengig 😂). Jeg har en veldig nøytral (rosa) fransk manikyr, og den holder som regel i fem uker. Unntakene er hvis jeg periodevis jobber mye med hendene, bærer tunge ting, pusser opp etc. 

I salongen hvor jeg går (Eger Skin Clinic) har de mange forskjellige valg av rosa/hudfarge til fransk manikyr, i tillegg til masse forskjellige farger. De er nok definitivt ikke de billigste, men til gjengjeld er kvaliteten på arbeidet veldig bra.

Anonymkode: 1178c...69d

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går i feil salonger.

Jeg har brukt shellack i fire år og er igrunn veldig fornøyd, men nå det siste året har jeg avansert til revel (sånn puddergreie). Holder fjell til det gror ut.

Anonymkode: 14a22...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være de som legger den som gjør det feil😮 de gangene jeg har fått på shellac er eneste grunnen til at jeg har måttet fjerne det vært fordi neglen har vokst så mye at det er for mye negl uten shellac på,ellers ser det like fint ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vet ikke hva de driver med. Bytt salong. Har brukt dette i mange år på fingrer og tær, og det sitter helt strøkent. Må ta noen ukers pause noen ganger, da neglene på fingrene blir myke, fordi de ikke har trengt å bli sterke, lakken forsterker jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...