Gå til innhold

Hvilket insekt er dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen i rekkehuset ved siden av oss har fått skjeggkre, og vi la ut feller for en måned siden for å se om de hadde spredd seg til oss. Ingen kre i fellene, kun små fluer, og denne karen. Ser ut som en bille av noe slag, ser ingen vinger, men finner ikke en match når jeg googler. Mannen min nevnte husbukk, men den ser ikke lik ut. Stripene er på tvers, og den har ikke den delingen i midten som hos husbukk. Noen som vet? (Beklager dårlig zoom på iphonekamera) 

61998687_679202235862416_1919469456367550464_n.jpg

Anonymkode: 843b9...108

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva dette er, men tenkte jeg kunne dele erfaring med at skjeggkre feller ikke fanger skjeggkre.

Jeg har skjeggkre, de er synlig observert, 3 stk over en periode på flere mnd. Men fellene som ble satt opp rundt påsketider har ikke fanget et eneste ett, mens 2 av de 3 dyrene ble observert etter at fellene ble satt opp 😬

Anonymkode: dcf87...623

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva dette er, men tenkte jeg kunne dele erfaring med at skjeggkre feller ikke fanger skjeggkre.

Jeg har skjeggkre, de er synlig observert, 3 stk over en periode på flere mnd. Men fellene som ble satt opp rundt påsketider har ikke fanget et eneste ett, mens 2 av de 3 dyrene ble observert etter at fellene ble satt opp 😬

Anonymkode: dcf87...623

Ja, jeg regner med at de vil dukke opp hos oss før eller siden ettersom naboene har dem. Men når jeg har lest om dette er jeg mer bekymret for et skadedyr som husbukk som faktisk spiser opp treverket og kan gjøre stor skade, enn for skjeggkre som er ekle, ja, men ikke ødelegger hjemmet. 

Anonymkode: 843b9...108

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...