Gå til innhold

Er dette en grei slankediett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dette er en grei dagsmeny.

Altså om jeg får i meg alle viktige næringsstoffer (sunt fett, proteiner, vitaminer osv) på denne lavkalori-dietten, eller om jeg burde legge til/trekke fra noe. Jeg spiser ikke kjøtt. Har ikke noen spesiell fordeling m/tanke på næringsgruppene (dvs jeg er ikke redd for karbohydrater). 

Frokost kl 0800: 40g havregryn kokt på 2 dl mandelmelk (200 kcal) 

Mellommåltid kl 1000: 1 banan (100 kcal) 

Lunsj kl 1200: 2 grove knekkebrød med avokado og 2 hardkokte egg (350 kcal) 

Mellommåltid kl 1500: 1 lett yoghurt med litt nøtter (100 kcal) 

Middag kl 1700: 100g quorn-filet stekt i olivenolje med 40g fullkorns-makaroni, masse grønnsaker og litt peppersaus (500 kcal) 

Kveldsmat kl 21: 1 grov brødskive med jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker (150 kcal)

I løpet av dagen: 200 kalorier til usunn snacks. Feks noen ruter sjokolade, en kopp kakao, et glass brus, litt smågodt, popcorn, dessert osv

Ellers drikker jeg bare vann i løpet av dagen. 

Totalt: 1600 kcal

Anonymkode: f33e7...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om dette er en grei dagsmeny.

Altså om jeg får i meg alle viktige næringsstoffer (sunt fett, proteiner, vitaminer osv) på denne lavkalori-dietten, eller om jeg burde legge til/trekke fra noe. Jeg spiser ikke kjøtt. Har ikke noen spesiell fordeling m/tanke på næringsgruppene (dvs jeg er ikke redd for karbohydrater). 

Frokost kl 0800: 40g havregryn kokt på 2 dl mandelmelk (200 kcal) 

Mellommåltid kl 1000: 1 banan (100 kcal) 

Lunsj kl 1200: 2 grove knekkebrød med avokado og 2 hardkokte egg (350 kcal) 

Mellommåltid kl 1500: 1 lett yoghurt med litt nøtter (100 kcal) 

Middag kl 1700: 100g quorn-filet stekt i olivenolje med 40g fullkorns-makaroni, masse grønnsaker og litt peppersaus (500 kcal) 

Kveldsmat kl 21: 1 grov brødskive med jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker (150 kcal)

I løpet av dagen: 200 kalorier til usunn snacks. Feks noen ruter sjokolade, en kopp kakao, et glass brus, litt smågodt, popcorn, dessert osv

Ellers drikker jeg bare vann i løpet av dagen. 

Totalt: 1600 kcal

Anonymkode: f33e7...c26

Ot,men hvis det er Toro peppersaus inneholder den kjøttaroma

Anonymkode: 6ff28...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si om du får i deg alt. Du har et godt kosthold med det utgangspunktet vil jeg si, men pleier alltid å anbefale multivitamin mens man går ned i vekt fordi man ligger i kaloriunderskudd. Spesielt for vegetarianere mtp jod, jern etc. 

Anonymkode: 72417...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får i deg det du trenger. Regner med du spiser grønnsaker som inneholder C-vitamin, så med to egg og selvsagt alt det andre du spiser så får du i deg alle næringsstoffer du trenger. Hvis du begynner å føle deg sulten etter hvert så bytt ut de 200 kcal med snacks med ordentlig mat så vil det hjelpe på, men jeg skjønner du vil ha litt kos også og så lenge det funker for deg er det bare å kjøre på. 

Anonymkode: a145f...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste animalske her er 2 egg og en lett-yoghurt. Hvis du skal spise slik så håper jeg det er over en kort periode og jeg håper du tar kosttilskudd, fordi nei, dette inneholder ikke alt kroppen trenger. Du trenger mer animalsk. Spiser du ikke kjøtt fordi du tror det er usunt eller fordi du vil heller risikere din egen helse enn å drepe dyr?

Anonymkode: bf620...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste animalske her er 2 egg og en lett-yoghurt. Hvis du skal spise slik så håper jeg det er over en kort periode og jeg håper du tar kosttilskudd, fordi nei, dette inneholder ikke alt kroppen trenger. Du trenger mer animalsk. Spiser du ikke kjøtt fordi du tror det er usunt eller fordi du vil heller risikere din egen helse enn å drepe dyr?

Anonymkode: bf620...94e

La nå ikke dette bli en ny diskusjon om å spise vegetar eller ikke. Vi er mange som klarer oss helt fint uten å spise kjøtt. Eneste animalsk jeg har spist i dag er yoghurt, fire osteskiver og en ts rømme. Det går helt fint. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok, men hvordan har du tenkt å spise når du har nådd din idealvekt? Du trenger forøvrig å variere hva du spiser. Trenger ikke følge en fast meny hver dag, å holde seg innenfor kaloribudsjettet er strengt og greit nok. Det er vanskelig å få i seg alt man trenger på bare 1600 kalorier, men det går. Jeg får ikke i meg alt av næringsstoffer og vitaminer, føler jeg selv og i følge loggen min, men det er kanskje fordi jeg noen ganger vier et par hundre kalorier til sjokolade, haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste animalske her er 2 egg og en lett-yoghurt. Hvis du skal spise slik så håper jeg det er over en kort periode og jeg håper du tar kosttilskudd, fordi nei, dette inneholder ikke alt kroppen trenger. Du trenger mer animalsk. Spiser du ikke kjøtt fordi du tror det er usunt eller fordi du vil heller risikere din egen helse enn å drepe dyr?

Anonymkode: bf620...94e

Vegetarianere som TS (og meg) får i oss alle næringsstoffene vi trenger.

Det er VEGANERE som sliter med det. Og det er mest på grunn av manglende egg og meieruprodukter. Kjøtt har ingen spesiell verdi, og har ingen magisk næringsstoff som ingen andre matvarer har, så ikke prøv å forsvare dyremishandlingen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned lifesum, enkel app som forteller deg hvordan du ligger an i forhold til karbohydrater, protein og fett. Resten løser seg så lenge du spiser variert og mye grønt😊

Anonymkode: 607a8...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Vegetarianere som TS (og meg) får i oss alle næringsstoffene vi trenger.

Det er VEGANERE som sliter med det. Og det er mest på grunn av manglende egg og meieruprodukter. Kjøtt har ingen spesiell verdi, og har ingen magisk næringsstoff som ingen andre matvarer har, så ikke prøv å forsvare dyremishandlingen med det.

Veganer her og kan ikke si jeg sliter. Tar en pille hver søndag :)

og hvis du er vegetarianer pga dyrene burde du lese deg opp på meieri og eggindustrien. De går hånd i hånd med kjøttindustrien og innebærer mye mer lidelse

Anonymkode: 6ff28...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...