Gå til innhold

Reise alene, kvinne 30.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Totalt ulikt meg.

Har veldig lyst til å prøve.  Langt avsted. 

Hvordan er det å reise alene? Er ikke så flink til å bli kjent med nye mennesker, så hvordan skal dette gå? 

🌴

Anonymkode: 945d1...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går an å reise alene uten å snakke med folk hele tida. Opplev ting på egen hånd. Gjør akkurat det du vil når du har lyst til det 🙂 

Anonymkode: de317...790

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker feks. Australia. 

Det er jo langt av sted, og sikkert hyggelig å bli kjent med litt mennesker som en del av opplevelsen. 

Noen tips til hvordan jeg får dette til? litt lettere enn hva jeg tror det er kanskje :flau:

Anonymkode: 945d1...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google "solo travel", da får du opp masse nettsider og forum med tips.

Hvis du synes det høres skummelt ut å være alene hele turen kan du jo melde deg på en gruppereise, for eksempel med G Adventures eller Intrepid. Det har jeg gjort flere ganger. Det koster litt, men du får sett masse og blir kjent med flotte folk fra hele verden. Noen turer er rettet spesielt inn mot unge folk, da er standarden litt enklere og partyfaktoren høyere. Bare velg det som passer best for deg. Anbefaler deg uansett å prøve å reise alene! 

Anonymkode: 6f0e6...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Google "solo travel", da får du opp masse nettsider og forum med tips.

Hvis du synes det høres skummelt ut å være alene hele turen kan du jo melde deg på en gruppereise, for eksempel med G Adventures eller Intrepid. Det har jeg gjort flere ganger. Det koster litt, men du får sett masse og blir kjent med flotte folk fra hele verden. Noen turer er rettet spesielt inn mot unge folk, da er standarden litt enklere og partyfaktoren høyere. Bare velg det som passer best for deg. Anbefaler deg uansett å prøve å reise alene! 

Anonymkode: 6f0e6...291

Takk for tips ;)

Hva synes du er det beste med å reise alene? 

 

Anonymkode: 945d1...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MyzTeri

Det verste jeg vet, er å reise sammen med noen.

Jeg har mine rutiner, vaner osv. Og jeg er en sololøper, som blir stresset av å ta hensyn til andre.

Alenereise = the best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, aiba skrev:

Jeg har reist alene til Tyrkia, ble lett kjent med folk

Det var vel kanskje ikke å anbefale likevel da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips ;)

Hva synes du er det beste med å reise alene? 

 

Anonymkode: 945d1...a20

Å gjøre ting i mitt eget tempo og slippe å ta hensyn til andre:)  Også er det veldig lett å bli kjent med folk hvis du har lyst til det! 

Anonymkode: 6f0e6...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg er kvinne på 28 og har vært alene i Europa, Sør-Amerika, Asia og Oseania. Var i Australia alene forrige måned. Det var null stress. Bestill flybillett og hotell. Når du lander finner du en buss som tar deg med til sentrum og så kan du kose deg! Greit å planlegge ulike ting du vil finne på, bestemme om du vil leie bil, om du vil bo på hotell eller vandrerhjem osv.

Er lettere å bli kjent med folk om du bor på vandrerhjem eller er på gruppereiser. Bli med i gruppen Girls LOVE Travel på Facebook. Masse tips og folk å møte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Linaria skrev:

Jeg er kvinne på 28 og har vært alene i Europa, Sør-Amerika, Asia og Oseania. Var i Australia alene forrige måned. Det var null stress. Bestill flybillett og hotell. Når du lander finner du en buss som tar deg med til sentrum og så kan du kose deg! Greit å planlegge ulike ting du vil finne på, bestemme om du vil leie bil, om du vil bo på hotell eller vandrerhjem osv.

Er lettere å bli kjent med folk om du bor på vandrerhjem eller er på gruppereiser. Bli med i gruppen Girls LOVE Travel på Facebook. Masse tips og folk å møte der.

Hvordan var en typisk dag for deg når du var i Australia? Synes det er så kult å reise alene så langt! Hva gjorde du?

Anonymkode: 945d1...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan var en typisk dag for deg når du var i Australia? Synes det er så kult å reise alene så langt! Hva gjorde du?

Anonymkode: 945d1...a20

Forskjellig, det spørs hvor jeg var. Noen dager brukte jeg bare i byene og gikk rundt og fant noen geocacher og spiste spennende mat og så på kjente landemerker. Andre dager brukte jeg på reise, mye tog og buss og fly. Andre dager var jeg på opplevelsesturer. Dro bla. til Australia Zoo utenfor Brisbane, som har helt fantastisk. Satt og klappet kenguruer hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reist alene mange ganger, gjerne til varme og sol. Kommer lett i kontakt med folk hvis jeg ønsker, men trives også i eget selskap. 

Synes det er utrolig avslappende og deilig :) 

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har reist alene til Hellas, Tyrkia, Italia, Dubai

Har ikke opplevd noe ubehagelig. Men, når man møter noen....hvordan er dere andre sikre på at det ikke er en form for human trafficing de prøver seg på? eller skal ta deg med for å voldta deg?

Jeg satt på en kafe i Hellas alene med snusen på bordet. da kommer en mann bort til meg "is that snus?" og han setter seg ned og begynner å snakke. Fyren er enormt hyggelig. Han ser ganske gresk ut, men snakker så bra engelsk at jeg trodde på at han var amerikaner. Han snakket gresk også. Men på facebookrprofilen hadde han bile av familien og det var i USA. 
Etter flere turer på kafe sammen ble jeg med han i leiligheten han bodde rett ved kafe og så film. ingenting skjedde... men hvor går denne grensA for deg?

I Dubai var jeg veldig forsiktig. 

I Tyrkia var jeg også trygg hele tiden. Gikk alene ute sent om kvelden i Istanbul (ved Taksim og de sentrale palssene, aldri i gamlebyen). Opplevde et par ganger ved solnedgang at en mann fulgte etter meg lenge, når jeg løp så løp han etter, men jeg rakk å komme meg til døra til leiligheten før han så det.

Anonymkode: 84c82...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AlkoMann skrev:

Du burde dra til Tadikistan, India , Afghanistan og Pakistan. 

jeg vurderer å dra til Mumbai alene 😛 

Anonymkode: 84c82...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AlkoMann skrev:

Jeg var ironisk. Anbefaler deg ikke å dra til Tyrkia, Usbekistan, Bangladesh eller Kirgisitan heller. Politiet der kommer ikke ta deg seriøst om du blir voldtatt.  Du er et voksent menneske som må ta ansvar for dine egne handlinger . https://morgenbladet.no/aktuelt/2016/07/mannens-verden

aldri hatt problemer i Tyrkia. Hvorfor forteller du henne dette når du skriver hun er voksen? hun bestemmer vel selv om hun drar dit eller ikke. 

Anonymkode: 84c82...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

aldri hatt problemer i Tyrkia. Hvorfor forteller du henne dette når du skriver hun er voksen? hun bestemmer vel selv om hun drar dit eller ikke. 

Anonymkode: 84c82...ba6

Jada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...