AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Kjenner dere mye liv? Og når kunne du/andre kjenne utenpå? kjenner liv og igår masse utover kvelden. I starten bare i den ene siden, så andre siden og nå kjenner jeg også på nedre del av magen. Lurer så på hvor lang tid det tar før sparkene blir litt mer kraft i slik at andre kan kjenne😊 Anonymkode: 1a5c8...a27
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Jeg tror ikke det var noen forskjell på meg og mine gravide venninner når det gjaldt kraft i spark og tidspunkt. Hilsen tvillingmor med forliggende morkake. Anonymkode: 50eeb...377
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det var noen forskjell på meg og mine gravide venninner når det gjaldt kraft i spark og tidspunkt. Hilsen tvillingmor med forliggende morkake. Anonymkode: 50eeb...377 Ånei, men forliggende eller foranliggende? Min er ikke forliggende på den måten at den ligger over fødselskanalen, men den er foran ut mot magen ganske langt opp. Altså ligger den jo som en pute mellom babyen og magen😊 Anonymkode: 1a5c8...a27 1
livmor Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Det tok lenger tid før jeg kjente noe som helst tegn til liv med foranliggende morkake, men når jeg først kjente tydelig tegn (uke 20) tok det ikke lang tid før jeg kjente det utenpå også. Kjenner flest spark nederst i magen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 Jeg hadde morkaken foran og kjente liv første gang i uke 16. Kjente det utenpå i form av små rykk fra uke 20. Fra uke 24 ble det ganske kraftige og mer glidende bevegelser Anonymkode: e2f21...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 Jeg hadde morkaken foran i begge svangerskap. Kjente ikke liv noe senere enn "vanlig". Med nr 1 kjente jeg ikke liv før i uke 19/20. Med nr 2 i uke 14/15, men da visste jeg hva jeg skulle kjenne etter. (Likevel, på oul begge gangene var babyene veldig aktive med mye spark. De fleste av sparkene som vi så på skjermen, kjente jeg ikke. Det samme med doppler på jordmortime. Hørte sparkene, men kjente dem som oftest ikke.) Utenpå kunne kjennes fra uke 22/23/24. Husker ikke helt, men var rundt den tiden. Anonymkode: 34b35...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 Jeg hadde morkaken bak med første, kjente liv i uke 16. Med andre ligger den foran (anterior), kjente liv i uke 15 😊 Pappaen kjente liv utenpå magen til samme tid med begge, i uke 21. Jeg syns ikke det har vært forskjell på kraften i sparkene. Anonymkode: 38214...e62 1
Krysstina Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner dere mye liv? Og når kunne du/andre kjenne utenpå? kjenner liv og igår masse utover kvelden. I starten bare i den ene siden, så andre siden og nå kjenner jeg også på nedre del av magen. Lurer så på hvor lang tid det tar før sparkene blir litt mer kraft i slik at andre kan kjenne😊 Anonymkode: 1a5c8...a27 Kjente godt med liv etter OUL som var i uke 19 Da var jeg veldig sikker på at det var babyen som sparket. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 Kjente liv i uke 23 ca. Andre kunne vel kjenne det fra uke 28-30 tenker jeg. Anonymkode: b4078...f0a 1
boblevann Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 Jeg er i uke 20 nå og har kjent liv noen uker, så tror ikke jeg var særlig sent ute. Kjenner de godt også, blir sterkere for hver dag. Pappaen har ikke kjent noe utenpå enda. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 Jeg trodde jeg kjente like mye som alle andre da jeg var gravid med nr 1 og hadde morkaken foran. Nå som jeg er gravid med nr 2 kan jeg love at det ikke stemmer! Mannen min kjente bevegelser utenpå ganske seint sist (husker ikke uken, men vil tro en gang mellom 25 og 30), og bare når babyen virkelig sparket fra seg. Denne gang kan man SE babyen bevege seg fra avstand. Anonymkode: 85799...83e 1
Bokdamen Skrevet 8. juni 2019 #12 Skrevet 8. juni 2019 Jeg kjente det etter OUL, rundt uke 20. Generelt lite (og ingen synlige bevegelser) utenpå, og tror min man kun kjente det noen enkelte ganger. Gravid igjen med morkaken bak, og spent på om det blir stor forskjell. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #13 Skrevet 8. juni 2019 Med første hadde jeg morkaken bak, og kjente spark fra ca uke 14-15. Med nr 2 hadde jeg morkaken litt samme som deg - ved fødselskanalen og foran så den var som en boksepute mellom meg og baby😄 Kjente ikke liv før litt ut i uke 21-22, og far kjente det ikke utenpå magen før mange uker senere. Så hos meg var det klart forskjell mellom foran og bak. Anonymkode: f307d...84e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #14 Skrevet 8. juni 2019 Jeg har foran nå med nr 2 på vei. Kjente liv litt senere enn med nr 1 - men var bare snakk om en uke etter to i forskjell:) Man sier jo gjerne man kjenner nr 2 tidligere, så kan jo være at plasseringa gjorde at det ikke ble sånn her🤷♀️ Nå er jeg i uke 28. Og sammenliknet vil jeg si jeg kjenner styrken likt (vanskelig å sammenlikne med 3 år i mellom men😂) - merker dog at bevegelsene først og fremst er tydelige i sida, opp mot ribbeinet og nede ved skambeinet - ikke så mye foran på magen som det var med første:) Anonymkode: 0b0b4...498 1
Kebabmamma Skrevet 8. juni 2019 #15 Skrevet 8. juni 2019 Hadde morkaken bak første graviditet og kjente da liv ca uke 16. Hadde morkaken bak andre graviditet og kjente liv uke 13 (tvillinger). Nå ligger den foran og kjente liv først uke 20, fra da har jeg kjent liv hver dag. Kjenner mest nederste del av magen men også noe på sidene nå som magen er blitt større. Er 25 uker nå og mannen kjente for første gang bare for få dager siden. Det er mest fordi vesla er en liten snik og sparker ikke når han forsøker å kjenne. Selv syntes jeg at jeg kjente det i håndflaten bare ca 1 uke etter jeg først kjente liv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå