AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #1 Skrevet 8. juni 2019 Hei! Noen her som har erfaring med robotstøvsuger? Evt. hvilken? Hva er fordelene og ulempene med det? Vurderer å kjøpe en, men lurer på om det er verdt det? Vi har hund som røyter, noe som gjør at det må støvsuges ofte her i huset! Hvordan er den i kriker og kroker? Hva med trappene? Helt greit at den ikke tar alt! Men hadde vært fint å la den gå når vi er ute og går tur etc..og at den tar det verste, og at vi heller kan støvsuge ordentlig et par ganger i uka med sentralstøvsugeren. Nå må jeg støvsuge ca. 2 ganger daglig hvis jeg vil holde gulvene fri for hår! Anonymkode: e201c...109
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #2 Skrevet 8. juni 2019 Jeg kjøpte robotstøvsuger for et år siden, har hund og katt, det er det beste kjøpet jeg noensinne har gjort:D Den støvsuger ikke like godt som et menneske, og kommer ikke inn i alle hjørnene, men den hjelper ekstremt mye. Anbefales veldig.. Anonymkode: 5ffeb...80c 8
popstar Skrevet 8. juni 2019 #3 Skrevet 8. juni 2019 Mitt beste kjøp, selv om den ikke tar i hjørner og trapper. Jeg mopper gulvet med jevne mellomrom, det går fortere enn støvsuging og da tar jeg det støvsugeren ikke tar. Men det har aldri vært renere her, for jeg hater virkelig å støvsuge. Jeg har en fra Xiaomi, den er super ☺ 5
Hmmmmmm Skrevet 8. juni 2019 #4 Skrevet 8. juni 2019 Jeg syns det er verdt det. Jeg har en som er smart, det vil si at den scanner taket i rommene og danner seg et kart. Det kartet får jeg opp via en app. Når den for førte gang har fått gått rundt i første etasje så kan jeg senere via appen markere stue delen så vil den da støvsuge kun stua, eller kun gangen. Veldig praktisk. Den har også fire nivåer på sugeevnen. Funker like godt på alle nivåer. På teppe vil den alltid øke vakumet. Justerer seg ned igjen på parket. Den kan også vaske gulvet da den har mopp med vanntank til. Den snakker høyt når den er ferdig å går tilbake til lader på engelsk. Ulempen med den er at i vaskefunksjon så vet den ikke forskjell på teppe eller gulv. Så da må man passe på. Ellers så er den helt suveren. Den konkurrere med de beste på markede til en fantastisk pris. Den kommer i hvit og svart. Min svarte kostet 4200 på nett. Xiaomi Roborock mi s5. 4
Hmmmmmm Skrevet 8. juni 2019 #5 Skrevet 8. juni 2019 (endret) 2 timer siden, Hmmmmmm skrev: Jeg syns det er verdt det. Jeg har en som er smart, det vil si at den scanner taket i rommene og danner seg et kart. Det kartet får jeg opp via en app. Når den for førte gang har fått gått rundt i første etasje så kan jeg senere via appen markere stue delen så vil den da støvsuge kun stua, eller kun gangen. Veldig praktisk. Den har også fire nivåer på sugeevnen. Funker like godt på alle nivåer. På teppe vil den alltid øke vakumet. Justerer seg ned igjen på parket. Den kan også vaske gulvet da den har mopp med vanntank til. Den snakker høyt når den er ferdig å går tilbake til lader på engelsk. Ulempen med den er at i vaskefunksjon så vet den ikke forskjell på teppe eller gulv. Så da må man passe på. Ellers så er den helt suveren. Den konkurrere med de beste på markede til en fantastisk pris. Den kommer i hvit og svart. Min svarte kostet 4200 på nett. Xiaomi Roborock mi s5. Glemte å skrive at jeg har hund som røyter mye. Den er helt fantastisk til det. Med appen kan man sitte på jobb å starte støvsugeren, og i tillegg se at den går rundt på kartet i nå tid. Det er selvfølgelig timer på den også. Så man kan på forhånd sette ønsker tid den skal gå. Man får beskjed om på tlf om det skulle være noe, og når den er ferdig med jobben. Endret 8. juni 2019 av Hmmmmmm Lagt til mer
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #6 Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, Hmmmmmm skrev: Jeg syns det er verdt det. Jeg har en som er smart, det vil si at den scanner taket i rommene og danner seg et kart. Det kartet får jeg opp via en app. Når den for førte gang har fått gått rundt i første etasje så kan jeg senere via appen markere stue delen så vil den da støvsuge kun stua, eller kun gangen. Veldig praktisk. Den har også fire nivåer på sugeevnen. Funker like godt på alle nivåer. På teppe vil den alltid øke vakumet. Justerer seg ned igjen på parket. Den kan også vaske gulvet da den har mopp med vanntank til. Den snakker høyt når den er ferdig å går tilbake til lader på engelsk. Ulempen med den er at i vaskefunksjon så vet den ikke forskjell på teppe eller gulv. Så da må man passe på. Ellers så er den helt suveren. Den konkurrere med de beste på markede til en fantastisk pris. Den kommer i hvit og svart. Min svarte kostet 4200 på nett. Xiaomi Roborock mi s5. Denne høres jo helt fantastisk ut! På grunn av hund så har jeg kun utetepper som kan vaskes, så her er det ingen ulemper. 😄 Anonymkode: cdbde...5b7
SansaS Skrevet 8. juni 2019 #7 Skrevet 8. juni 2019 Har en roomba, syns ikke den er så bra. Den går ofte bare i mellom de samme stedene om og om igjen. Kanskje en slik beskrevet over her med app er bedre..
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #8 Skrevet 8. juni 2019 Fantastisk når man har dyr. Den tar riktignok bare flatene, så man må ta over kroker, trapper, møbler, og så videre som før. Men den går 1-2 timer mens vi er på jobb hver dag, så merker at det er mindre støv og kattehår overalt, da den får det vekk fra gulvet før det blåser videre. Har Roomba965. Anonymkode: d9282...a5c
TrekStar Skrevet 8. juni 2019 #9 Skrevet 8. juni 2019 (endret) Ikke kjøp de billige Kina-modellene. Så en gang en røbotstøvsuger som kjørte ut av huset, og stakk ut i hovedveien, og i feil fil. Utrolig nok, så overholdt den vikeplikten da den bestemte seg for å svinge til naboens hus. Den havnet til slutt i naboens hage, og støvsugde\klippet gresset der, istedet for å støvsuge hjemmet til eieren. Selv om robotstøvsugere er kjekt å ha, så er ikke alle like smarte. Pass på. Det burde være IQ test på alle robotstøvsugere, før dem settes i tjeneste. Noen har også en personlighetsforstyrrelse, da dem ikke er helt sikker på om dem er robotgressklipper eller robotstøvsuger, slik at forvirring oppstår. Endret 10. juni 2019 av TrekStar
Hmmmmmm Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne høres jo helt fantastisk ut! På grunn av hund så har jeg kun utetepper som kan vaskes, så her er det ingen ulemper. 😄 Anonymkode: cdbde...5b7 Da er det ingen fare👍 Hvis du går inn på multicom så kan du lese andres kommetarer om den. Det er forresten der jeg kjøpte min. Jeg har hatt en støvsuger fra ecovacs som ikke var smart, men var veldig førnøyd med den tatt i betraktning at den ikke var smart. Så ønsket meg egentlig ecovacs sin flagskip. Men fikk ikke appen dems til å fungere så den fra xiaomi er den eneste som kan konkurrere med den som jeg kunne finne. Har gjort grundig undersøkelse på hvorvidt den var bra eller dårlig før den ble kjøpt. Så tror ikke du vil få noe som «kan» så mye til en billigere penge. Anbefales.
Husholdning1 Skrevet 8. juni 2019 #11 Skrevet 8. juni 2019 12 minutter siden, TrekStar skrev: Ikke kjøp de billige Kina-modellene. Så en gang, en røbotstøvsuger som stakk ut i hovedveien, og i feil fil. Den havnet til slutt i en annens hage, og klippet der istedet. Selv om robotstøvsugere er kjekt å ha, så er ikke alle like smarte. Pass på. Det burde være IQ test på alle robotstøvsugere, før dem settes i tjeneste. Robotstøvsugere som klipper har absolutt misforstått. 10
missy_miss Skrevet 8. juni 2019 #12 Skrevet 8. juni 2019 Jeg hadde ingen anelse om at robotstøvsugere kunne ta under sofaen, greier de dørkarmer? Og hvordan er erfaringene deres med hunder og robostøvsuger?
Hmmmmmm Skrevet 8. juni 2019 #13 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, missy_miss skrev: Jeg hadde ingen anelse om at robotstøvsugere kunne ta under sofaen, greier de dørkarmer? Og hvordan er erfaringene deres med hunder og robostøvsuger? Det spørs om du har høye nok møbler. Den går under soffa og lenestoler på pen stua, men ikke under soffaen i loftstua. God på hår. 1
SPOCA Skrevet 8. juni 2019 #14 Skrevet 8. juni 2019 Vi har en Roomba 980, kjøpte på Black Friday i fjor, og jeg kan med hånden på hjertet si at det er det beste kjøpet vi noen gang har gjort! Vi har to katter som røyter en del; en langhåret og en korthåret. Og robotstøvsugeren er bare fantastisk. Jeg opplever IKKE at den tar den samme steder hele tiden. Den bruker sine innebygde kameraer og tar alle flater den kommer til. Du kan også trykke på en egen knapp slik at den tar spesifikke områder. Det er også kart som viser hvor den har støvsuget, og man får rapport. Den kommer over dørterskler, så lenge de ikke er for høye, samt at den klarer tepper m.m. Man kan også stille inn tidspunkt for når den skal gå osv. Vi setter den alltid på slik at gulvet er støvsuget til vi kommer hjem fra jobb. Og jo; den klarer å støvsuge bedre enn det jeg klarer, for den klarer å få opp alt av fine støvkorn og hår som ikke synes så godt. Nei, fantastisk kjøp! 1
missy_miss Skrevet 8. juni 2019 #15 Skrevet 8. juni 2019 Pokker at butikkene er stengt nå! Hybelkaninene har bedt om å få betale husleie.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #18 Skrevet 10. juni 2019 Kan alle dere som skryter av støvsugerne deres skrive hvilken dere har? 😊 Anonymkode: 08ce4...e5f 2
TMB Skrevet 10. juni 2019 #19 Skrevet 10. juni 2019 Kjøpte nylig en Xiaomi Roborock S6 (den helt nye) og den er helt utrolig nøye. Den skanner etasjen og lager seg et kart, som man kan se i appen. Kartet stemmer på en prikk og den navigerer seg helt inntil alt og tar overalt. Man kan lage virtuelle barrierer inne i appen hvis man ikke vil at den skal gå helt inntil en vegg eller under et bord for eksempel. Den kommer seg over dørterskler som er 4cm og den kan moppe også. Den nye modellen S6 har støtte for "lagrede kart" slik at den kan huske flere etasjer om man har det. Det kan ikke S5. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #20 Skrevet 10. juni 2019 Har roomba 896, og herregud så genialt det er. Er med app. Vi tenkte i utgangspunktet at vi måtte støvsuge med vanlig støvsuger annenhver uke eller så, men det er ikke nødvendig. Drar frem storestøvsugeren en gang i halvåret, kanskje.. Søsteren min har to store røytebikkjer, katt, og to småbarn, og de var så fornøyd med sin at de nå har to, en i hver etasje. Anonymkode: 588ec...c17 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå