Gå til innhold

Kan jeg angre binding av abonnement?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håper det ordner seg! Jeg handler på nett så mye som mulig, når jeg handler elektronikk, nettopp pga det du sier. Skulle ikke vært lov å være så pågående og presse kunden inn i et hjørne! Sist jeg var på Power skulle de prøve å få meg til å tegne en forsikring, jeg sa NEI med et veldig strengt tonefall, og fyren ga seg på sekundet 😂

Neste gang du møter en pågående selger må du avvise dem blankt, ikke vis usikkerhet, og svar kort og enkelt at du ikke er interessert. Du trenger ikke si mer enn "nei, ikke interessert. Nå skal jeg betale for varen". Du har ingen plikt til å forklare hvorfor du ikke er interessert eller å forsvare hvorfor du bruker Talkmore. Jeg har opplevd at selgeren prøver å holde samtalen igang hvis jeg f.eks sier at jeg er fornøyd med det jeg har, for da har jo selgeren en grunn til å overbevise deg om at denne varen er bedre enn den du har. Jeg er lik som deg, er konfliktsky og liker ikke være frekk. Men det som hjelper for meg er som sagt å kun si nei, ikke gi selgeren sjans til å åpne en samtale. :P

Anonymkode: 2dc71...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS - dette er faktisk et godt råd. Kontakt ICE for utsettelse, eventuelt Talkmore om ICE ikke lytter. Overføringen må nødvendigvis ikke finne sted på tirsdag. Slikt utsettes stadig vekk av ulike grunner. 

Anonymkode: 4623d...762

Jeg skal prøve det. Bør jeg da fortelle om situasjonen til ICE slik som jeg har gjort til Power? 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det ordner seg! Jeg handler på nett så mye som mulig, når jeg handler elektronikk, nettopp pga det du sier. Skulle ikke vært lov å være så pågående og presse kunden inn i et hjørne! Sist jeg var på Power skulle de prøve å få meg til å tegne en forsikring, jeg sa NEI med et veldig strengt tonefall, og fyren ga seg på sekundet 😂

Neste gang du møter en pågående selger må du avvise dem blankt, ikke vis usikkerhet, og svar kort og enkelt at du ikke er interessert. Du trenger ikke si mer enn "nei, ikke interessert. Nå skal jeg betale for varen". Du har ingen plikt til å forklare hvorfor du ikke er interessert eller å forsvare hvorfor du bruker Talkmore. Jeg har opplevd at selgeren prøver å holde samtalen igang hvis jeg f.eks sier at jeg er fornøyd med det jeg har, for da har jo selgeren en grunn til å overbevise deg om at denne varen er bedre enn den du har. Jeg er lik som deg, er konfliktsky og liker ikke være frekk. Men det som hjelper for meg er som sagt å kun si nei, ikke gi selgeren sjans til å åpne en samtale. :P

Takk for råd. Men jeg avviste han faktisk blankt. Sa rett ut at nei, vil ikke bytte, er fornøyd med det jeg har. Sa nei gjentatte ganger. Jeg har et svært tydelig kroppspråk og jeg er en sånn person som IKKE klarer å gjemme følelser.. Han ga seg rett og slett ikke!! Sa også ved en anledning at jeg bare vil ha telefonen osv. 

Anonymkode: 81d3f...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nå synes jeg at det er veldig ugreit med salgspushing på denne måten, men du må bli tøffere. Hva med å si at enten slutter du å pushe salg av abonnement eller så hever jeg kjøpet? Du MÅ lære deg å stå opp for deg selv.

Jeg vet det er vanskelig, men du må la det gå litt sport i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg noen angrerett? Noen som vet om jeg kan gjøre noe for å beholde talkmore? :( Det koster hele 2000,- å avbryte bindingen. Jeg vet alt det her er min egen feil men vil bare sjekke ut mulighetene jeg har. Abonnementet ble som sagt tegna i dag, og trer i kraft på tirsdag.. 

Nei,  dessverre, angreretten er noe som gjelder bare for kjøp gjort utenfor normalt utsalgssted, som f.eks. på nett eller dørsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Blondie65 skrev:

Nå synes jeg at det er veldig ugreit med salgspushing på denne måten, men du må bli tøffere. Hva med å si at enten slutter du å pushe salg av abonnement eller så hever jeg kjøpet? Du MÅ lære deg å stå opp for deg selv.

Jeg har skjønt det for å si det sånn, og er jo klar over at det er min egen feil. Jeg har også skjønt at jeg ikke kan angre bindingen men jeg kan i det minste klage til Power over dårlig behandling fra selger! Salgspushing er jo ikke greit. 

Spør også om råd fordi jeg er usikker da jeg aldri har stått i en slik situasjon før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skjønt det for å si det sånn, og er jo klar over at det er min egen feil. Jeg har også skjønt at jeg ikke kan angre bindingen men jeg kan i det minste klage til Power over dårlig behandling fra selger! Salgspushing er jo ikke greit. 

Spør også om råd fordi jeg er usikker da jeg aldri har stått i en slik situasjon før.

Jeg håper det ordner seg for deg, men håper også at du lærer av hendelsen - det er også viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal prøve det. Bør jeg da fortelle om situasjonen til ICE slik som jeg har gjort til Power? 

Takk for råd. Men jeg avviste han faktisk blankt. Sa rett ut at nei, vil ikke bytte, er fornøyd med det jeg har. Sa nei gjentatte ganger. Jeg har et svært tydelig kroppspråk og jeg er en sånn person som IKKE klarer å gjemme følelser.. Han ga seg rett og slett ikke!! Sa også ved en anledning at jeg bare vil ha telefonen osv. 

Huff, det er ikke greit altså!! Trodde at de ansatte får litt opplæring når det gjelder salg. Å tråkke SÅ langt over grensa er  rett og slett ikke greit.  Jeg synes faktisk at du skal sende en mail til butikken og klage på denne ansatte (skriv hvilket tidspunkt du var i butikken, beskriv hvordan han så ut, legg ved kvitteringen) - den personen fortjener å bli snakket til. Du er sikkert ikke den første som har opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg håper det ordner seg for deg, men håper også at du lærer av hendelsen - det er også viktig. 

Det ordner seg nok ikke for meg for jeg må jo være bundet til abonnementet i ett år uansett hva jeg gjør. Så klart lærer jeg av det her... Men det er ikke poenget i denne tråden hva jeg har lært og ikke lært, men hvordan jeg skal gå frem ved klaging, hvilke rettigheter jeg har osv. Men nå har jeg jo fått svar på det jeg trenger å vite her egentlig. :) 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, det er ikke greit altså!! Trodde at de ansatte får litt opplæring når det gjelder salg. Å tråkke SÅ langt over grensa er  rett og slett ikke greit.  Jeg synes faktisk at du skal sende en mail til butikken og klage på denne ansatte (skriv hvilket tidspunkt du var i butikken, beskriv hvordan han så ut, legg ved kvitteringen) - den personen fortjener å bli snakket til. Du er sikkert ikke den første som har opplevd det.

Nå har jeg allerede sendt en mail til Power, og de skulle ta kontakt med varehuset jeg har handla på. De skulle deretter ta kontakt med meg. Da kan jeg sende de bilde av kvitteringen og nærmere beskrivelse. Men de har jo det fulle navnet mitt + e-post adressen så kan hende de finner det selv også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde jeg kanskje prøve ut abonnementet noen uker før jeg klager? 

NEI!  ICE dekning SUGER BALLER hvis du ikke befinner deg i en stor by. Ikke bruk dritten, si du ikke ønsker det.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed med Power om at de skal ta kontakt med butikken jeg handla i. Også en beklagelse så klart. Kan ikke gjøre noe med at jeg nå er bundet men kan unngå at noen andre opplever det jeg opplevde. For slik pushing er ikke greit!!! 

Skriv tilbake at det er uakseptabelt, og at dette er noe de må fikse. Si de har utsatt deg for utilbørlig press og at det er grunnlag for å heve kjøpet av abonnementet. De må fikse dette for deg og reversere salget av abbonementet som et absolutt minimum. 

Selvsagt kan de fikse dette, ikke gi deg. Gjør det klart at du vil ta dette videre. Gjerne gjør det på epost men vær tydelig og konkret på hva som har skjedd. Ta screenshota v alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

DU KAN HEVE DENNE AVTALEN. De kan fikse dette. Klag til Power og gjør det uttrykkelig klart at dette salget skal heves. Det er ikke en lovlig salgsmåte. Og så klager du til ICE hvis det ikke fører videre. 

Det finnes hauger med rettspraksis som støtter dette synet. Man kan ikke presse noen inn i en avtale. Det ugyldigjør den. Du må bare sende en epost og være tydelig. Ring talkmore og be dem blokkere porteringen også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blondie65 skrev:

Jeg synes det er forjævlig at norge ikke har punitive damages. I USA kunne TS gått til søksmål og erstattningen ville vært svinhøy for å hindre Power i å bruke ulovlige salgsteknikker.

Det er vanskelig å si nei til noe slikt. Hvis noen presser meg til å kjøpe noe ber jeg dem sende dem epost på tilbudet slik at jeg kan vurdere det. Hvis de sier det ikke er mulig svarer jeg: "Det er det dummeste jeg har hørt, hvor mye får du i kommisjon for å selge meg dritten?" 

Slike salg er lovstridig og man kan selvsagt slippe unna, men man må ta det opp på riktig måte, skriftlig og så fort som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

si at det er ubrukelig hjemme og på jobb.

Bare gjennom-uærlige mennesker skriver sånt – om det ikke er sant. Påstanden kan også etterprøves, og normale, hederlige mennesker vil nødig bli avslørt som løgnere.

Anonymkode: b6f23...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Hvorfor gir du deg allerede, ts? Du er jo like svak nå som da du takket ja. Jeg ville insistert på å heve avtalen pga uredelig press fra selger. Du har jo ingenting å tape, så vær litt sta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, Albbas skrev:

Hvorfor gir du deg allerede, ts? Du er jo like svak nå som da du takket ja. Jeg ville insistert på å heve avtalen pga uredelig press fra selger. Du har jo ingenting å tape, så vær litt sta. 

Jammen herregud det er ikke vits i å kjempe en kamp som jeg ikke kan vinne uansett, fordi jeg har IKKE loven på min side! Hadde jeg hatt loven på min side er det en helt annen sak! Jeg ble ikke lurt til å skrive under, jeg sa til slutt ja etter å ha sagt nei gjentatte ganger. Jeg ble overkjørt, ikke respektert og jeg FØLTE meg pressa opp i et hjørne, men det betyr ikke at selgeren gjorde det. 

Har jo ikke gitt meg? Har sendt mail og meldinger og det jeg kan gjøre. Nå er det jo pinsehelg så får jo ikke ordentlig svar før tirsdag sikkert. Det er jo ikke bare bare å heve en avtale der jeg har skrevet under på å bindes i ett år. 

Jeg ser noen av dere påstår at jeg kan heve kjøpet, men det er jo kun to av dere som mener det. Men dere henviser ikke til lover eller regler som sier at det er greit. Da er det jævla flaut å slenge knyttneven i bordet og kreve at kjøpet heves, når det strengt talt ikke er mulig. Den eneste jeg ikke har tatt kontakt med er selve ice, men de har jo egentlig ingenting med dette å gjøre. De vet jeg har tegna abonnement, hvordan det skjedde osv er vell likegyldig for dem? Det var ikke de som pusha på meg abonnementet sitt, det var selgeren hos Power. 

Man kommer ikke langt med å være sta når man ikke har rett til å være sta... Jeg får uansett ikke høre fra varehuset før på tirsdag så må vente til da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jammen herregud det er ikke vits i å kjempe en kamp som jeg ikke kan vinne uansett, fordi jeg har IKKE loven på min side! Hadde jeg hatt loven på min side er det en helt annen sak! Jeg ble ikke lurt til å skrive under, jeg sa til slutt ja etter å ha sagt nei gjentatte ganger. Jeg ble overkjørt, ikke respektert og jeg FØLTE meg pressa opp i et hjørne, men det betyr ikke at selgeren gjorde det. 

Har jo ikke gitt meg? Har sendt mail og meldinger og det jeg kan gjøre. Nå er det jo pinsehelg så får jo ikke ordentlig svar før tirsdag sikkert. Det er jo ikke bare bare å heve en avtale der jeg har skrevet under på å bindes i ett år. 

Jeg ser noen av dere påstår at jeg kan heve kjøpet, men det er jo kun to av dere som mener det. Men dere henviser ikke til lover eller regler som sier at det er greit. Da er det jævla flaut å slenge knyttneven i bordet og kreve at kjøpet heves, når det strengt talt ikke er mulig. Den eneste jeg ikke har tatt kontakt med er selve ice, men de har jo egentlig ingenting med dette å gjøre. De vet jeg har tegna abonnement, hvordan det skjedde osv er vell likegyldig for dem? Det var ikke de som pusha på meg abonnementet sitt, det var selgeren hos Power. 

Man kommer ikke langt med å være sta når man ikke har rett til å være sta... Jeg får uansett ikke høre fra varehuset før på tirsdag så må vente til da. 

Men kjære deg, mange (MANGE) bedrifter velger å yte bedre kundeservice enn det som kreves av loven. Så hvis man er litt sta og viser TYDELIGE forventninger overfor butikken kan man få langt bedre service enn det jussen kan hjelpe deg med. Det er ikke slik at bare fordi du ikke har angrerett har ikke Power mulighet til å heve avtalen - klart de kan, men da må de vite at du forventer det! Folk gjør dette hele tiden, ytrer tydelige forventinger til service utover det krevd av loven, og det skjer stadig vekk at folk får forventningene sine innfridd. 

Her om dagen søkte jeg om et lån i banken. 5 dagers behandlingstid sa de. Jeg sa at om de ikke behandlet søknaden på dagen kom jeg til å ta med alle mine lån og kontoer til en annen bank. Hadde jeg rett etter loven på å få søknaden behandlet samme dag? Nei. Fikk jeg søknaden behandlet samme dag? Ja. Banken hadde mer å tjene på å beholde meg som kunde, enn å behandle meg "rettferdig". Så langt kan Power også tenke - de har mer å tjene på å beholde deg som kunde i fremtiden, enn å vifte med forbrukerkjøpsloven og si "sorry, vi har kjipe selgere, deal with it". Men da må du være tydelig på hva du forventer. 

Loven er et absolutt MINIMUM av hva du kan forvente og kreve av en butikk, det angir ikke et maksimum. Forskjellen er bare at du ikke kan gå rettens vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Albbas skrev:

Men kjære deg, mange (MANGE) bedrifter velger å yte bedre kundeservice enn det som kreves av loven. Så hvis man er litt sta og viser TYDELIGE forventninger overfor butikken kan man få langt bedre service enn det jussen kan hjelpe deg med. Det er ikke slik at bare fordi du ikke har angrerett har ikke Power mulighet til å heve avtalen - klart de kan, men da må de vite at du forventer det! Folk gjør dette hele tiden, ytrer tydelige forventinger til service utover det krevd av loven, og det skjer stadig vekk at folk får forventningene sine innfridd. 

Her om dagen søkte jeg om et lån i banken. 5 dagers behandlingstid sa de. Jeg sa at om de ikke behandlet søknaden på dagen kom jeg til å ta med alle mine lån og kontoer til en annen bank. Hadde jeg rett etter loven på å få søknaden behandlet samme dag? Nei. Fikk jeg søknaden behandlet samme dag? Ja. Banken hadde mer å tjene på å beholde meg som kunde, enn å behandle meg "rettferdig". Så langt kan Power også tenke - de har mer å tjene på å beholde deg som kunde i fremtiden, enn å vifte med forbrukerkjøpsloven og si "sorry, vi har kjipe selgere, deal with it". Men da må du være tydelig på hva du forventer. 

Loven er et absolutt MINIMUM av hva du kan forvente og kreve av en butikk, det angir ikke et maksimum. Forskjellen er bare at du ikke kan gå rettens vei. 

Ok, takk for svaret ditt. Da skal jeg tydelig gi uttrykk for hva det er jeg ønsker når varehuset tar kontakt med meg - nemlig å få beholde mitt eksisterende abonnement. Jeg vil ikke bytte til ice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...