AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #1 Skrevet 7. juni 2019 Hei! Overførte litt penger fra sparekonto til brukskonto nå nettopp, vil dette være tilgjengelig å bruke imorgen eller? Står reservert Anonymkode: 0be49...008
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #2 Skrevet 7. juni 2019 Har saldoen på brukskontoen din steget så vil det nok det! Jeg har DnB og der er pengene inne med en gang når jeg overfører mellom egne kontoer😊 Anonymkode: d13ba...42c 3
AndreasBR Skrevet 7. juni 2019 #3 Skrevet 7. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Overførte litt penger fra sparekonto til brukskonto nå nettopp, vil dette være tilgjengelig å bruke imorgen eller? Står reservert Anonymkode: 0be49...008 Dersom det er i forskjellige banker tar det normalt 1 virkedag. Alternativet er å bruke straksbetaling om banken din tilbyr dette... JEg vet sbanken har det, men dnb har det ikke. (Banken må ha det for å sende, ikke for å motta, man kan sende fra sbanken til dnb f.eks)
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #4 Skrevet 7. juni 2019 10 minutter siden, AndreasBR skrev: Dersom det er i forskjellige banker tar det normalt 1 virkedag. Alternativet er å bruke straksbetaling om banken din tilbyr dette... JEg vet sbanken har det, men dnb har det ikke. (Banken må ha det for å sende, ikke for å motta, man kan sende fra sbanken til dnb f.eks) DnB har straks betaling. Mamma brukte det før vipps, når jeg trengte penger. Anonymkode: 89ed3...e4e
AndreasBR Skrevet 7. juni 2019 #5 Skrevet 7. juni 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: DnB har straks betaling. Mamma brukte det før vipps, når jeg trengte penger. Anonymkode: 89ed3...e4e Jaha? DnB sier selv at de ikke har det, og jeg finner det ingensteder i oversikten, skal jeg logge inn og finne screenshot til deg? DnB har kun mulighet til å MOTTA penger via straksbetaling, ikke sende. Merk at betaling mellom 2 dnb-kontoer ikke er funksjonen "Straksoverføring" Her er sbanken, som du ser har de straksbetaling. Endret 7. juni 2019 av AndreasBR
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #6 Skrevet 7. juni 2019 Er det i samme bank, så er pengene der med en gang, Anonymkode: 9ac9b...a0f
AndreasBR Skrevet 7. juni 2019 #7 Skrevet 7. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det i samme bank, så er pengene der med en gang, Anonymkode: 9ac9b...a0f Det er ikke straksbetaling... Straksbetaling fungerer til hvilken som helst bank. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: DnB har straks betaling. Nei. Overføring til person med konto i samme bank går direkte ja, men det er ikke "Straksoverføring" .
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #9 Skrevet 7. juni 2019 5 minutter siden, AndreasBR skrev: Det er ikke straksbetaling... Straksbetaling fungerer til hvilken som helst bank. Nei. Overføring til person med konto i samme bank går direkte ja, men det er ikke "Straksoverføring" . Sjekk innstillinger! Anonymkode: 89ed3...e4e
AndreasBR Skrevet 7. juni 2019 #11 Skrevet 7. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 89ed3...e4e Dette er ikke straksbetaling. Om du hadde overført 1,- til min sbanken konto, hadde jeg hatt det med en gang?? Nei, det hadde jeg ikke..
AndreasBR Skrevet 7. juni 2019 #12 Skrevet 7. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 89ed3...e4e Jada jada, holder på..
AndreasBR Skrevet 7. juni 2019 #13 Skrevet 7. juni 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 89ed3...e4e "Straksbetaling betalinger går ut av din konto umiddelbart disponibel saldo på din konto oppdateres når betalingen er bekreftet. Betaler du til en DNB konto oppdateres også mottakers konto umiddelbart." Beklager, dette er ikke straksbetaling.. Endret 7. juni 2019 av AndreasBR
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #14 Skrevet 7. juni 2019 1 minutt siden, AndreasBR skrev: Dette er ikke straksbetaling. Om du hadde overført 1,- til min sbanken konto, hadde jeg hatt det med en gang?? Nei, det hadde jeg ikke.. Det står straksbetaling. Anonymkode: 89ed3...e4e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #15 Skrevet 7. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: DnB har straks betaling. Mamma brukte det før vipps, når jeg trengte penger. Anonymkode: 89ed3...e4e Feil. Moren din er nok disponibel på din konto. Det er faren min, og da bruker han "overføre mellom egne konto" og da kommer de inn med en gang, så er garantert det hun er. Får å få bort disponibel må man vel være 18 og fjerne de med kodebrikke. Jeg er 25 og lar han være disponibel enda, for har han dårlig råd låner han av meg ved å trekke, og har jeg dårlig råd hjelper han meg😊 Anonymkode: 1ff01...d2c 1
AndreasBR Skrevet 7. juni 2019 #16 Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det står straksbetaling. Anonymkode: 89ed3...e4e Det bryr meg ikke, mottaker har ikke pengene med en gang, det er ikke straksbetaling. Les teksten under.. DET er funksjonen "straksbetaling"..
AndreasBR Skrevet 7. juni 2019 #17 Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Feil. Moren din er nok disponibel på din konto. Anonymkode: 1ff01...d2c Dersom dere begge har DnB kan man aktivere umiddelbar overføring mellom kontoer i DnB, som er det disse andre feilaktig kaller straksoverføring.. Den gjelder kun internt i DnB.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #18 Skrevet 7. juni 2019 29 minutter siden, AndreasBR skrev: Det er ikke straksbetaling... Straksbetaling fungerer til hvilken som helst bank. Nei. Overføring til person med konto i samme bank går direkte ja, men det er ikke "Straksoverføring" . Nå har ikke TS sagt noe om hvilken bank hun/han benytter, så hva tilbudet i DnB er vel så langt ganske uinteressant. Og en bør bruke "overføring" og ikke "betaling" mellom egne konto i samme bank. Anonymkode: 9ac9b...a0f 1
AndreasBR Skrevet 7. juni 2019 #19 Skrevet 7. juni 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke TS sagt noe om hvilken bank hun/han benytter, så hva tilbudet i DnB er vel så langt ganske uinteressant. Og en bør bruke "overføring" og ikke "betaling" mellom egne konto i samme bank. Anonymkode: 9ac9b...a0f Jupp. Men det er jo ikke sikkert at ts sin sparekonto er i samme bank som brukskonto. Jeg antar ts vet å bruke "overfør" og ikke "betale" for å overføre mellom kontoer. Poenget mitt opprinnelig var at dersom sparekonto er i sbanken bør hun ta en straksbetaling så er pengene på konto med en gang uavhengig av bank så lenge det er privat konto det overføres til... Endret 7. juni 2019 av AndreasBR
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #20 Skrevet 7. juni 2019 1 minutt siden, AndreasBR skrev: Jupp. Men det er jo ikke sikkert at ts sin sparekonto er i samme bank som brukskonto. Jeg antar ts vet å bruke "overfør" og ikke "betale" for å overføre mellom kontoer. Poenget mitt opprinnelig var at dersom sparekonto er i sbanken bør hun ta en straksbetaling så er pengene på konto med en gang uavhengig av bank så lenge det er privat konto det overføres til... Aha! Da skjønner jeg! Anonymkode: 9ac9b...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå