Gå til innhold

Kantskade felg/dekk


cutouts

Anbefalte innlegg

Hatt et uheldig møte med en fortauskant som resulterte i rift i dekk og felg. Hvilke kostnader må påregnes for å reparere en slik skade? 

0yKiX67H_o.jpg

RGBhUygT_o.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dekket skiftes, og felgen kan repareres. Kan være verdt å reparere den om den er dyr. Men, det er mange som ikke gidder å ta felgen ser jeg ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt dekk. 900 kroner for å fikse felg på Oslo felgretting.

Anonymkode: 174dc...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det samme selv. Fikk beskjed av min mekanikermann at det ikke gjorde noe før jeg måtte på EU-kontroll og dekket ville bli en 2er feil.

Anonymkode: 57e18...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkene er bilenes viktigste del. Det der holder...inntil det ikke gjør det lenger. Skift dekk omgående. Felgen er vel bare et estetisk problem.

Anonymkode: 73566...b35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dekkene er slitt så er det lurt å kjøpe to dekk, du må ha dekk med samme mønster og tilnærmet lik slitasje på samme aksling. Ser at dekket er produsert i uke 36 i 2015 så da er det uansett på tide å bytte p.g.a. alder.

Anonymkode: 5768e...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.6.2019 den 18.35, cutouts skrev:

Hatt et uheldig møte med en fortauskant som resulterte i rift i dekk og felg. Hvilke kostnader må påregnes for å reparere en slik skade? 

0yKiX67H_o.jpg

RGBhUygT_o.jpg

 

 

Minimum nytt hjul. Felger er vanskelig å reparere. Om du kan kjøre med skadet felg uten problem må verkstedet vurdere. Felger kommer i alle prisklasser. Umulig å se på bildet hvilken type felg fu har. 

Vær obs dersom luften går ut av dekket og bilden må taues på at bilen da står slik at bilberger kommer lett til. 

Anonymkode: 09561...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...