Gå til innhold

Klær på nudist strand?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det er en del diskusjoner om å gå toppløs eller uten klær ved bading/strender. Men hvordan er det på nudiststrander viss du har badeklær på mens du er der. Ville man bli bedt om å kle av seg eller å forlate, noen som vet? :klo:

Anonymkode: 48db4...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avhengig av strendene. Generelt forventes det at du er der fordi du vil ha på mindre klær enn hva som er vanlig. Hvis ikke vil du bli oppfattet som en kikker. For menn betyr det bokseløs mens for kvinner betyr det minimum toppløs. Grunnen til det siste er at man ikke vil nekte damer med mensen adgang. Hvis man er dame og vil beholde truse skal man velge en konservativ med god plass til et bind. Minimalistiske g-streng truser er ikke akseptert mange steder. De sender et signal om at man ikke har mensen og mener det er uanstendig å være naken. Så heller stor truse enn g-streng på naturiststranda.

Anonymkode: 911f0...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er naken på en nudiststrand, du soler deg naken og bader naken. Du kler simpelten av deg når du kommer...

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har svært få nudiststrender i Norge, men vi har noen fristrender.

På nudiststrender i privat/foreningsregi bestemmes reglene av eier.

På fristrender er det åpent for alle,  men det blir reagert på strandrunkere.

Det er nokså spesielt hvis nakenbadere ses på som avvikere, mens strandrunkere blir forstått. Hvor gal kan verden bli?

 

Anonymkode: 63870...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg at man ville bli sett på som en kikker/sett rart på. Men ville noen sakt til deg at du må enten kle av deg eller forlate for å få lov til å fortsette å være der? Eller ville man bare fått rare blikk.

TS

Anonymkode: 48db4...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe forbud mot å være påkledd på en fristrand. Men når det er hundrevis av tekstilstrender og bare en håndfull fristrender her i landet, vil du med rette oppfattes som en kikker hvis du er påkledd på en fristrand.

 

Anonymkode: 63870...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tenkte meg at man ville bli sett på som en kikker/sett rart på. Men ville noen sakt til deg at du må enten kle av deg eller forlate for å få lov til å fortsette å være der? Eller ville man bare fått rare blikk.

TS

Anonymkode: 48db4...ccf

Det vil komme noen hyggelige mennesker bort til deg å lurt på hvorfor du er der. Hvis du forteller at du vil se litt og bli litt trygg før du kaster klærne så vil de spørre deg hvor lang tid du trenger for å bestemme deg. Hvis du kommer flere ganger uten å kle av deg så vil strømmen av "hyggelige" naturister som kommer og spør øke dramatisk. Det er nok også en forskjell på hvem du er og hvordan du oppfører deg. Er du ung dame som ligger litt for deg selv får du nok ligge vesentlig lenger enn om du er eldre påkledd mann som legger deg midt i mellom damene.

Anonymkode: 911f0...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
AnonymBruker skrev (På 7.6.2019 den 18.00):

Vi har svært få nudiststrender i Norge, men vi har noen fristrender.

På nudiststrender i privat/foreningsregi bestemmes reglene av eier.

På fristrender er det åpent for alle,  men det blir reagert på strandrunkere.

Det er nokså spesielt hvis nakenbadere ses på som avvikere, mens strandrunkere blir forstått. Hvor gal kan verden bli?

 

Anonymkode: 63870...509

Det er en naken Strand på kalvøya i Sandvika. Menn desverre er. Det en mannfolk  der med stiv penis . Velg eller texstil strender å være splitter naken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er blitt gammel, men brått vekket til live igjen..

Så vidt jeg vet er det ingen offentlige naturiststrender som har et krav om nakenhet. Det er for eksempel ikke alle naturister som har en partner, eller venn å ta med seg på stranda og som også er naturist, derfor er det som regel akseptert at en partner eller enkelte i en gruppe, beholder klær på. Det er også noen som gjerne vil teste ut naturisme, men som trenger tid på å bli komfortabel og til å våge å kle seg naken. Det er også akseptert, selvsagt.

Men besøker du naturiststranda alene, bør du ha til hensikt å være naken. Om du går dit bare for å være sammen med andre nakne uten å ha til hensikt å gjøre det samme, gjør du noe som ikke er greit, og folk kan begynne å se stygt på deg, eller snakke til deg.

Det finnes også mange eksempler verden rundt på flotte nakenstrender som har blitt helt ødelagt av tekstilfolket. Hvis du som naturist ankommer ei nakenstrand, og de aller fleste som er der, har tekstiler på, da skal det mye mot til å kle av seg. Noen ganger blir det så vanlig at "tekstilfolket" legger seg til på nakenstranda at naturistene holder seg borte derfra. 

Kort oppsummert; om du besøker ei nakenstrand/fristrand, da kler du av deg av respekt for stedet og av respekt for de øvrige nakenbaderne og nakensolerne, med mindre du kommer inn i kategorien "partner til naturist", eller "førstegangs livredd naturistspire" som vil, men sliter med å klare det.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 7.6.2019 den 15.46):

Ser det er en del diskusjoner om å gå toppløs eller uten klær ved bading/strender. Men hvordan er det på nudiststrander viss du har badeklær på mens du er der. Ville man bli bedt om å kle av seg eller å forlate, noen som vet? :klo:

Anonymkode: 48db4...ccf

Hei jeg er en mann på 56 som er nudist. Null klær hjemme og på strendene og i besøk. Det er helt narturlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 56 skrev (På 15.10.2023 den 9.49):

Det er en naken Strand på kalvøya i Sandvika. Menn desverre er. Det en mannfolk  der med stiv penis . Velg eller texstil strender å være splitter naken 

Soler meg og svømmer naken. Men. På nudist delen på kalv øya holder jeg meg langt unna. Derfor velger jeg å dra på en texstil strand å være splitter naken i stedet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 56 skrev (På 15.10.2023 den 9.49):

Det er en naken Strand på kalvøya i Sandvika. Menn desverre er. Det en mannfolk  der med stiv penis . Velg eller texstil strender å være splitter naken 

Ja det gjør jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2019 den 15.46):

Ser det er en del diskusjoner om å gå toppløs eller uten klær ved bading/strender. Men hvordan er det på nudiststrander viss du har badeklær på mens du er der. Ville man bli bedt om å kle av seg eller å forlate, noen som vet? :klo:

Anonymkode: 48db4...ccf

Var på en nudiststrand på Lanzarote, og jeg hadde kun bikinitruse på og det hadde mange andre også.

Anonymkode: 9f278...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Var på en nudiststrand på Lanzarote, og jeg hadde kun bikinitruse på og det hadde mange andre også.

Anonymkode: 9f278...0d8

Som mann kler jeg meg helt naken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elizabeth89 skrev (På 7.6.2019 den 17.17):

Du er naken på en nudiststrand, du soler deg naken og bader naken. Du kler simpelten av deg når du kommer...

Ja man er naken på en nudiststrand men jeg er også naken på tekstil når det ikke er nudiststrand i nærheten der det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt ha klær på, de aller fleste steder vil jeg tro. De fleste soler seg nakne. Men når det kommer til bading er det ikke uvanlig at noen tar på noe. De fleste steder velger du selv. 

Anonymkode: 76ac9...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

hei jeg er en ekte nudist jeg bruker aldri klær på en badestrand eller i besøk og ikke heller hva liker den jenta mannen er naken eller bør han ha på seg en bukse shorts i det minste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 56 skrev (På 25.1.2024 den 20.01):

hei jeg er en ekte nudist jeg bruker aldri klær på en badestrand eller i besøk og ikke heller hva liker den jenta mannen er naken eller bør han ha på seg en bukse shorts i det minste

Hææææ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2019 den 17.12):

Avhengig av strendene. Generelt forventes det at du er der fordi du vil ha på mindre klær enn hva som er vanlig. Hvis ikke vil du bli oppfattet som en kikker. For menn betyr det bokseløs mens for kvinner betyr det minimum toppløs. Grunnen til det siste er at man ikke vil nekte damer med mensen adgang. Hvis man er dame og vil beholde truse skal man velge en konservativ med god plass til et bind. Minimalistiske g-streng truser er ikke akseptert mange steder. De sender et signal om at man ikke har mensen og mener det er uanstendig å være naken. Så heller stor truse enn g-streng på naturiststranda.

Anonymkode: 911f0...c11

Som nudist er jeg helt naken på alle strender 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...