Gå til innhold

Evig råkjøring i tettbebyggelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg er på tur går jeg langt ut i veien med bikkja og gjør bevegelse med hånda for å si ifra til de som ligger i 50-60 i noe som er en 30 sone. 

Nå dunka jeg borti en bil som freste forbi og den gamle mannen ble illsint. Og jeg forklarte han at her går det skolebarn og de er viktigere enn at du har hastverk. 

Føler meg som den hormonelle hurpa som «sier ifra» men er så møkklei. Det er heller ingen forkjørsvei og flere områder er såpass smale at man må vente på tur...

Har noen meldt ifra om sånn for å eventuelt få opp skilt for «ingen gjennomkjøring» eller er det helt håpløst. 

Føler meg jo så hysterisk. Samtidig som det er helt sykt mye biler her. I et området som tilsier at det nesten ikke skulle vært trafikk..

Anonymkode: dc210...37a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang jeg er på tur går jeg langt ut i veien med bikkja og gjør bevegelse med hånda for å si ifra til de som ligger i 50-60 i noe som er en 30 sone. 

Anonymkode: dc210...37a

Jeg har fått kjeft tidligere for å hold 30 i 30 sonen, og vedkommende (faren) kasta ting ut i veien foran meg fordi jeg "kjørte så fort" .. 
Kan det være at du ikke er så flink til å bedømme hastighet som du tror?

ps. Foreldre har ansvar for hvor barna leker. Alltid. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har noen meldt ifra om sånn for å eventuelt få opp skilt for «ingen gjennomkjøring» eller er det helt håpløst. 

Det er da ikke DU som bestemmer hvor folk skal kjøre, nå må du gi deg... 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AndreasBR skrev:

Jeg har fått kjeft tidligere for å hold 30 i 30 sonen, og vedkommende (faren) kasta ting ut i veien foran meg fordi jeg "kjørte så fort" .. 
Kan det være at du ikke er så flink til å bedømme hastighet som du tror?

ps. Foreldre har ansvar for hvor barna leker. Alltid. 

 

Det er da ikke DU som bestemmer hvor folk skal kjøre, nå må du gi deg... 
 

Snakka med politiet og de skal sørge for å ha kontroll i området. Og jeg ble bedt om å fortsette som jeg gjorde. Så tydeligvis så har jeg loven på min side ;)

TS

Anonymkode: dc210...37a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snakka med politiet og de skal sørge for å ha kontroll i området. Og jeg ble bedt om å fortsette som jeg gjorde. Så tydeligvis så har jeg loven på min side ;)

TS

Anonymkode: dc210...37a

? Loven på din side, for hva? Misforstod du hva jeg skrev? Har da virkelig aldri påstått noe annet. Det jeg mente var at DU (eller jeg) bestemmer ikke hvor det skal være gjennomkjøring forbudt. 

Først informerte jeg om hva JEG har opplevd selv om jeg kjørte 100% lovlig. Folk har ikke sans for hastighet i det hele tatt. Bare se på avstanden folk har til andre kjøretøy så er det lett å se. 

Bra at de skal ha kontroll i området.. 
Men husk også at mange speedometere går feil, så det du er vant til når du ligger i 30 med din bil, kan være alt fra 20-30 km/t. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...