Gå til innhold

Mottatt e-post: "Jeg har hacket din datamaskin!"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, dette stod faktisk som tittel på en e-post jeg har mottatt nylig.  

Men jeg har ikke åpnet denne e-posten enda. Kan det medføre noen risiko for virus bare ved å åpne slike meldinger?  

Jeg har selvfølgelig NULL planer om å for eksempel trykke på noen eventuelle lenker i denne e-posten. Jeg er bare nysgjerrig på hva som kan stå der, og hva en eller annen kødd finner på å skrive for å overbevise folk om å sende dem masse penger eller noe... 

Anonymkode: 5e2a3...a26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trykk på Delete knappen og glem hele e-posten.

• Liker 1
Skrevet

Du kan sjekke hva som står der uten å åpne den. Høyreklikk på emnefeltet der den står (uåpnet) i innboksen din, velg nederst på pop-up menyen "Egenskaper". Klikk der, og velg så "detaljer" øverst, deretter Meldingskilde. Du må scrolle deg gjennom eventuell koding, hvis det er det, men du får lest teksten i plain text.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare spam. Bare å slette og gå videre i livet. 

Anonymkode: eb2c1...391

Skrevet

Står det på norsk eller engelsk?

Skrevet
6 timer siden, Million skrev:

Du kan sjekke hva som står der uten å åpne den. Høyreklikk på emnefeltet der den står (uåpnet) i innboksen din, velg nederst på pop-up menyen "Egenskaper". Klikk der, og velg så "detaljer" øverst, deretter Meldingskilde. Du må scrolle deg gjennom eventuell koding, hvis det er det, men du får lest teksten i plain text.

Helt unødvendig.. Kan bare klikke på den og lese.. det er klikke på linker i eposten som er farlig, ikke å lese den.. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, SemperFi skrev:

Står det på norsk eller engelsk?

Selve tittelen / overskriften står i alle fall på norsk.  

Men jeg har ikke åpnet selve e-posten enda. Så har ikke peiling på hva det står der... 

Anonymkode: 5e2a3...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...