sila Skrevet 7. juni 2019 #1 Skrevet 7. juni 2019 Fjernet min første visdomstann i går (kirurgisk). Selve operasjonen gikk veldig fort og fint, og nå spiser jeg smertestillende som kur (etter råd fra kirurgen). Så det går egentlig veldig bra Det eneste som bekymrer meg er at det skal bli infeksjon i såret på grunn av bakterier. Har fått beskjed om å skylle med corsodyl morgen og kveld, men har lest at andre har gjort det etter hvert eneste måltid. Hun på apoteket sa at man måtte bruke corsodyl med forsiktighet på grunn av muligheter for skade på tennene. Noen som har noen erfaring med dette?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #2 Skrevet 7. juni 2019 Du kan skylle med saltvann etter hvert måltid. Det gjorde jeg. Om såret ditt ikke er sydd helt igjen men at du har et åpent hull nedi der burde du skylle med skyllesprøyte. Du kan da høre med tannlegen om de har en sånn butt metallsprøyte du kan få og så kobler du på en 10 ml sprøyte som du kjøper på apoteket, kjøper deg en litersflaske med saltvann på apoteket og skyller etter hvert måltid. Du bør ikke skylle med corsodyl etter hvert måltid. Da får du knallgule tenner. Husk at du heller ikke skal bruke corsodyl så lenge. Etter en uke bør du gå over til Flux Klorheksidin i stedet om du skal fortsette å skylle da fordi det er mildere for tennene dine. Anonymkode: 34549...e3e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #3 Skrevet 7. juni 2019 Jeg fikk beskjed om å bare skylle med vann, vanlig vann - ikke saltvann, til hvert måltid og bruke Corsodyl morgen og kveld. Det holdt ihvertfall for min del, på alle fire tennene. Det var egentlig verre på de tennene som bare ble trukket for der var hullet enormt (føltes ihvertfall sånn). De som ble operert ut ble sydd igjen og det kom ikke noe matrester nede i. Anonymkode: cf837...75c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #4 Skrevet 7. juni 2019 Opererte ut begge mine forrige uke. Fikk beskjed om å skylle med Flux klorhexidin morgen og kveld. Det er mildere enn Corsodyl så det kan brukes oftere. Anonymkode: 01c33...e9f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #5 Skrevet 7. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed om å bare skylle med vann, vanlig vann - ikke saltvann, til hvert måltid og bruke Corsodyl morgen og kveld. Det holdt ihvertfall for min del, på alle fire tennene. Det var egentlig verre på de tennene som bare ble trukket for der var hullet enormt (føltes ihvertfall sånn). De som ble operert ut ble sydd igjen og det kom ikke noe matrester nede i. Anonymkode: cf837...75c Oralkirurgen jeg var hos sydde ikke igjen hullet fordi det er viktig at det gror innenfra og ut for å forhindre infeksjon, men det er nok mange som fortsatt syr igjen ja. Anonymkode: 34549...e3e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #6 Skrevet 7. juni 2019 9 timer siden, sila skrev: Fjernet min første visdomstann i går (kirurgisk). Selve operasjonen gikk veldig fort og fint, og nå spiser jeg smertestillende som kur (etter råd fra kirurgen). Så det går egentlig veldig bra Det eneste som bekymrer meg er at det skal bli infeksjon i såret på grunn av bakterier. Har fått beskjed om å skylle med corsodyl morgen og kveld, men har lest at andre har gjort det etter hvert eneste måltid. Hun på apoteket sa at man måtte bruke corsodyl med forsiktighet på grunn av muligheter for skade på tennene. Noen som har noen erfaring med dette? Corsodyl kan misfarge tennene men ikke over så kort tid som behandlingen er etter visdomstann-trekking, det var iallfall det tannlegen min sa til meg. Puss tennene dine en time etter du har skylt, så går det sikkert greit😊 Anonymkode: 1cb6b...40f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #7 Skrevet 7. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed om å bare skylle med vann, vanlig vann - ikke saltvann, til hvert måltid og bruke Corsodyl morgen og kveld. Det holdt ihvertfall for min del, på alle fire tennene. Det var egentlig verre på de tennene som bare ble trukket for der var hullet enormt (føltes ihvertfall sånn). De som ble operert ut ble sydd igjen og det kom ikke noe matrester nede i. Anonymkode: cf837...75c Etterhvert måltid? Jeg fikk beskjed om å gjøre det to ganger om dagen! :( Er det mulig å ha en infeksjon uten at man vet det når det er gått langt tid? Anonymkode: 39985...88b
herremann Skrevet 7. juni 2019 #8 Skrevet 7. juni 2019 Jeg trakk mine visdomstenner i militæret for 15 år siden. Lokal bedøvelse, sydde igjen og så gikk det direkte ut i felten igjen. Jeg fikk aldri noen piller el munnskyll av noe slag. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #9 Skrevet 7. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etterhvert måltid? Jeg fikk beskjed om å gjøre det to ganger om dagen! Er det mulig å ha en infeksjon uten at man vet det når det er gått langt tid? Anonymkode: 39985...88b Fikk beskjed om å skylle med vann etter hvert måltid ja. Corsodyl morgen og kveld. Anonymkode: cf837...75c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #10 Skrevet 8. juni 2019 Jeg operert ut ei visdomstann som låg under tannkjøttet. Da ble jeg sydd og fikk beskjed om å bruke corsodyl kun 1 uke. Morgen og kveld. Ellers skylte jeg munnen med bare vann etter at jeg spiste. Hadde ingen problemer. Tannlegen min sa også at man får gule tenner over tid med corsodyl. Så det er nok sant. Anonymkode: 01d6b...726
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå