Gå til innhold

Insta Heidi

galmamma

Anbefalte innlegg

Hu dama der blir bare mer og mer usmakelig. Skjønner virkelig ikke hva Tom ser i henne. Ubegripelig. 

Moren min er dessverre død,men i sin tid brakk hun både armen og beinet. Ikke samtidig. Men hørte aldri noe syting og klaging fra henne. Og i hvertfall ikke om noe traumatisering.

På lørdag hadde jo Tom lyst på biff og godt det ble det for hans del. Men hu klaget jo på at det var så dyrt. Men kanskje droppe all den shoppinga da,så har du råd til biff av og til. Blir bare helt måløs av hu der. Men må jo bare følge og🙈 Men skipper fort over det som har med bein og trening og gjøre😊

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salmonella skrev (13 timer siden):

Jeg er enig i at filmingen var usmakelig. Men hvorfor skal hun ringe ambulanse? Det der er jo en typisk kols-pasient og ikke noe som trenger akutt helsehjelp. 

Moren fikk jo ikke puste.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre mor til flyplassen med den foten ble for krevende. Det var jo tross alt ikke planlagt. Men shopping som heller ikke var planlagt, det gikk heldigvis fint for Heidi. Om ikke hun kommer gjennom sikkerhetskontrollen, så kunne hun jo i det minste fulgt mor til sikkerhetskontrollen og sørget for at hun kanskje kunne fått hjelp. Da man ikke trodde Heidi kunne bli mere selvsentrert og egoistisk. Så ble hun det. Mææææ, mææææ, mææææ!!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (44 minutter siden):

Alt er jo relativt. Man kan ikke ringe ambulanse hver gang noen sliter med pusten i noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (52 minutter siden):

Dette blir en HELT annen diskusjon men om alle kols-pasienter skal ringe ambulanse når de har slike "anfall" så blir det unødvendig travelt for helsepersonell. Dette er jo dessverre en del av sykdommen. Det ser jo helt for jævlig ut og det oppleves garantert som helt jævlig for den det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Sky skrev (37 minutter siden):

Alt er jo relativt. Man kan ikke ringe ambulanse hver gang noen sliter med pusten i noen minutter.

Om noen sliter tungt med å puste skal man ifølge helse Norge ringe lege eller ambulanse, særlig ved kjent diagnose Kols. Selvsagt må man se ann situasjonen, men kols er en alvorlig og kronisk tilstand. Det føles som å skulle puste gjennom et sugerør, samt mye slimoppsamlinget. Så jeg vet at moren til Heidi nok var veldig sliten etter dette, og burde ikke bare blitt satt på en buss for å klare seg selv. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ohmylord skrev (42 minutter siden):

Å kjøre mor til flyplassen med den foten ble for krevende. Det var jo tross alt ikke planlagt. Men shopping som heller ikke var planlagt, det gikk heldigvis fint for Heidi. Om ikke hun kommer gjennom sikkerhetskontrollen, så kunne hun jo i det minste fulgt mor til sikkerhetskontrollen og sørget for at hun kanskje kunne fått hjelp. Da man ikke trodde Heidi kunne bli mere selvsentrert og egoistisk. Så ble hun det. Mææææ, mææææ, mææææ!!

Tror nok det bunner ut i at det å shoppe er morsomt, å kjøre noen til flyplassen er ikke det. Heidi gjør kun ting som er morsomt og kommer henne til gode. Ved å kjøre den korte turen til flybussen kunne hun klappe seg selv på skulderen samtidig som hun fikk litt innhold til Snap, mer enn det trengte hun ikke der og da. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (28 minutter siden):

Dette blir en HELT annen diskusjon men om alle kols-pasienter skal ringe ambulanse når de har slike "anfall" så blir det unødvendig travelt for helsepersonell. Dette er jo dessverre en del av sykdommen. Det ser jo helt for jævlig ut og det oppleves garantert som helt jævlig for den det gjelder. 

Man kan dø av å ikke få puste. Og slike anfall er farlige, derfor sier helse Norge at man skal søke lege hjelp. Tror ikke helsepersonell synes det er unødvendig travelt og redde hjelpe noen som føler at den kveles. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigaloppa skrev (24 minutter siden):

Man kan dø av å ikke få puste. Og slike anfall er farlige, derfor sier helse Norge at man skal søke lege hjelp. Tror ikke helsepersonell synes det er unødvendig travelt og redde hjelpe noen som føler at den kveles. 

Nå kverulerer du litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål er om man i det hele tatt bør reise med fly når man er tilbøyelig til å få slike anfall. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Sky skrev (5 minutter siden):

Nå kverulerer du litt. 

Det må du gjerne mene, men jeg står fremdeles for at å bagatellisere at noen nesten ikke får puste er farlig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigaloppa skrev (5 minutter siden):

Det må du gjerne mene, men jeg står fremdeles for at å bagatellisere at noen nesten ikke får puste er farlig. 

Du har ikke sett mye i ditt liv, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Sky skrev (21 minutter siden):

Du har ikke sett mye i ditt liv, tror jeg. 

Tror du det ut av et par kommentarer 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gamle mor på snart 90 brakk ryggen på flere steder og flere andre ben i kroppen og knuste et kne, etter et grusomt fall, og måtte ha korsett døgnet rundt i et halvt år! Hun klaget aldri og har ikke fått noe traume. 

Jeg har aldri hørt noen overdrive så mye som IH. Nå gruer hun for psykiatertimen men trenger å snakke om det grusomme som skjedde da hun brakk ankelen og hvor traumatisk det var på sykehuset, for hun har ikke snakket så mye om det?! :koko: Hun snakker jo ikke om annet! Ikke har hun fått nerveskader eller noe heller, hun kommer jo til å bli helt bra igjen, og gå normalt! 

Fatter og begriper ikke all klaginga på det her. Hun er så jævla egoistisk at jeg blir helt sjokkert. Jeg har likt henne tidligere og tenkt at hun bare virker litt sånn... spesiell, men nå synes jeg det er helt ille hvordan hun oppfører seg. Og den filmingen med mora, stakkars! Det tok kaka! 
Det er bra hun skal slutte hos psykiateren, sånn at andre som trenger det også kan få slippe til som venter på time. For henne er det ingenting å gjøre tror jeg. Lost case. 

Tipper Tom gleder seg til å komme hjem. :hihi:

• Liker 9
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg faktisk blokkere henne, det er beint frem før det klikker for meg. INGEN bryr seg om den sabla foten din! Noe så vanvittig klagete og sutrete har jeg aldri vært borti av et voksent menneske.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hippyskippy skrev (13 minutter siden):

Nå måtte jeg faktisk blokkere henne, det er beint frem før det klikker for meg. INGEN bryr seg om den sabla foten din! Noe så vanvittig klagete og sutrete har jeg aldri vært borti av et voksent menneske.

Vet du, jeg sitter med akkurat samme følelsen. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg følger spetakkelet, men det er litt som en bilkrasj; du vil ikke se på, men klarer ikke la være, fordi man lurer på hva det neste sinnsyke kan bli. 
Men, det er ingen som provoserer meg så innmari som den dama der, i uttalelser, meninger, ytringer og gjøremål. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pigaloppa skrev (4 timer siden):

Igjen; det er helt vanlig at kols-pasienter opplever dette (ikke for å bagatellisere opplevelsen av det). Det er jo dette som er den kroniske sykdommen deres. Det blir verre ved anstrengelse. Hadde personen virkelig ikke fått pustet så bør man heller ikke legge ut på flyreise spør du meg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (17 minutter siden):

Igjen; det er helt vanlig at kols-pasienter opplever dette (ikke for å bagatellisere opplevelsen av det). Det er jo dette som er den kroniske sykdommen deres. Det blir verre ved anstrengelse. Hadde personen virkelig ikke fått pustet så bør man heller ikke legge ut på flyreise spør du meg. 

Kanskje flyreisen ble bestilt lang tid i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (11 minutter siden):

Kanskje flyreisen ble bestilt lang tid i forveien.

Ja men man må ikke på død og liv gjennomføre reisen. Er jo flere her som mener det var behov for å ringe ambulanse. Vi får vel håpe og tro at personen det gjaldt var i stand til å bedømme om det selv og i så fall også bedømme at man er frisk nok til å reise med fly.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (Akkurat nå):

Ja men man må ikke på død og liv gjennomføre reisen. Er jo flere her som mener det var behov for å ringe ambulanse. Vi får vel håpe og tro at personen det gjaldt var i stand til å bedømme om det selv og i så fall også bedømme at man er frisk nok til å reise med fly.

Var det ikke Heidi som tvang henne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...