Gå til innhold

Insta Heidi

galmamma

Anbefalte innlegg

Blue Sky skrev (22 minutter siden):

Det må egentlig være fælt å ha det sånn at det er likes og oppmerksomhet fra «publikum» som gir deg glød og livsglede, og at denne stimulansen er så viktig for deg at du velger den framfor dine nærmeste. 

Jeg hadde også en sånn person i en nær relasjon og jeg måtte stenge denne ute fra livet mitt da jeg ble voksen. Det ble for mye «støy», det tappet meg helt for krefter og ødela psyken min. Kostnadene ved å stenge noen ute på den måten var enorme. Jeg gikk konstant med dårlig samvittighet, jeg gikk runde på runde med meg selv på om jeg kunne ha valgt annerledes, jeg følte meg slem, for hva slags menneske er du når du ikke en gang har kontakt med din nærmeste? Jeg våknet om nettene og grublet, jeg gikk med en konstant sorg…..  Det skal sies, at denne personen også hadde andre store psykiske problemer, og den gang var det lite eller ingen hjelp å få for sånt. Alt dette pluss andre ting i livet har kostet meg dyrt, og jeg er uføretrygdet nå. 

Derfor følger jeg Heidi, fordi jeg kjenner igjen mange av handlingene og oppførselen, og jeg synes jeg ser at det går litt feil vei med henne. Man blir fascinert, trollbundet. Det er nesten vondt å se på men man greier ikke la være heller. 

Det er det jeg også tenker, det går feil vei med henne. Og sant at man blir litt trollbundet og at det er vondt å se på. 

Jeg har også en sånn person i nær relasjon. Vedkommede kan ikke vise meg omsorg hvis hun ikke får skrive det via facebook. Hun spør meg aldri hvordan jeg har det på privat melding/samtale. For da kan ikke "alle" kan se hvor snill hun er. Huff, det er bare tragisk. Hun lever for likes og hjerter. Jeg lurer på om disse personene får den "trøsten" de trenger via sosiale medier? Hva med å lufte seg, melde seg på noe lavterskel frivillighetsarbeid. Det kan muligens være givende? Få hodet ut av sin egen navle. Få tankene på noe annet enn "blablabla og jalla". Oppleve mestring. Oppleve at noen har bruk for deg. Gi litt av din tid til andre enn deg selv. 

"Wake the fu*k up" !!!!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elvirra skrev (47 minutter siden):

Dette er så vondt å se på. Er på ekte redd hun skal rable fullstendig på direkten. 

Nå åpna hu ei pakke fra en følger sa hu,  men understreka at hun ikke hadde lest kortet ennå da hun skjelvende tok det ut av konvolutten. HÅPER hun antok det med følger, for om hun lager til disse sessionene med blomster og gaver så er det så trist og så sprøtt. 😟

AKKURAT! 👍🏽 
Å leve på opperksomhet fra fremmede basert på iscenesatt filming viser hvor dette er på vei

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen snutter av henne nå og da opp igjennom årene. Det er ikke noe jeg orker å forholde meg til hver dag, det blir litt mye... 

Hun har stadig nevnt at hun skal (eller har vært) til psykiateren "sin". Er det vanlig å gå til psykiater år etter år etter år...? Settes det ikke en grense, også fra et samfunnsøkonomisk perspektiv?

Hvis behandlingen ikke hjelper (noe den tydeligvis ikke gjør i dette tilfelle), hvorfor fortsette i samme tralten? Tenker at det er psykiaters sitt ansvar å sette en grense på behandling som ikke fungerer og evt. heller anbefale en annen type behandling. 

Ikke rart køen for å få hjelp er lang hvis folk er i systemet såpass lenge som dette. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåsippa skrev (26 minutter siden):

Har sett noen snutter av henne nå og da opp igjennom årene. Det er ikke noe jeg orker å forholde meg til hver dag, det blir litt mye... 

Hun har stadig nevnt at hun skal (eller har vært) til psykiateren "sin". Er det vanlig å gå til psykiater år etter år etter år...? Settes det ikke en grense, også fra et samfunnsøkonomisk perspektiv?

Hvis behandlingen ikke hjelper (noe den tydeligvis ikke gjør i dette tilfelle), hvorfor fortsette i samme tralten? Tenker at det er psykiaters sitt ansvar å sette en grense på behandling som ikke fungerer og evt. heller anbefale en annen type behandling. 

Ikke rart køen for å få hjelp er lang hvis folk er i systemet såpass lenge som dette. 

Det har vel blitt satt en grense nå. Hun fikk brev i begynnelsen av året om at hun mistet det tilbudet nå, etter at hun har gått der på overtid i flere år.

Og det skulle vel bare mangle. Det har tydeligvis ikke så mye for seg. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det EKTE gråt, bare se på haka  😥

Screenshot_20250306_120456_Gallery.jpg

Screenshot_20250306_120441_Gallery.jpg

Screenshot_20250306_120421_Gallery.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrolle skrev (7 minutter siden):

Etter mange år med øving på offerrollen- the Oscar goes to….

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JojoMoyes skrev (16 timer siden):

Det var heller ikke det jeg sa , men hun som kan alt ! Burde vite at det er glemmesak å styre hvordan huden fungerer i den alderen . Den lever sitt eget liv . Men hun er jo så veltrent og smører seg bare med en god fuktighetskrem så er jo det løst . Og Tom stakkar får smøre seg med like mye tålmodighet ..

Ja, det var det jeg også mente :) Det var ment som en kommentar til det som Heidi snakka om. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter helt på alvor med å forstå hvordan man kan bli så psyk som dette ?! At man har brukt opp egen familie og blitt stengt ute fordi man oppfører seg som dette ? All denne omsorgen og oppmerksomheten hun synes er så viktig fra fremmede folk det kunne hun fått fra sine nærmeste . Nei hun har faktisk valgt å drite seg ut og utlevere seg selv og de nære på nettet , hun kjefter og sipper og gråter og bærer seg i full offentlighet for det er viktigere enn både gull og gullegull som hun kaller de. Det sier jo veldig mye om både personlighet og antagelig div psyk diagnoser . Bare trist at det ikke finnes hverken medisin eller hjelp for sånne som henne , sannheten tåler hun jo i hvertfall ikke . Helt tragisk å bivåne dette . Jeg måtte trykke av etter det dramashowet med pakke fra en følger . Må nok skåne meg selv for henne en periode igjen kjenner jeg …

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrolle skrev (3 timer siden):

Den gråtingen ser ikke videre ekte ut.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåsippa skrev (4 timer siden):

Hun går privat,så…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenzen skrev (1 minutt siden):

Hun går privat,så…

Det gjør hun ikke ! Hun har jo selv sagt at hun går hos en som har avtale med kommunen , og uansett har hun også lagt ut at hun nå mister det tilbudet hun har fordi det skal strammes inn . Tror du hun hadde hatt råd til en privat psyk fast i 7 år altså ?

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (2 minutter siden):

Det gjør hun ikke ! Hun har jo selv sagt at hun går hos en som har avtale med kommunen , og uansett har hun også lagt ut at hun nå mister det tilbudet hun har fordi det skal strammes inn . Tror du hun hadde hatt råd til en privat psyk fast i 7 år altså ?

Hun har råd til å gå til privat psykiater 1 gang i mnd ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenzen skrev (36 minutter siden):

Synes det isåfall er rart om en privat psykiater avslutter behandling fordi hun har gått utover avtalelengden.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenzen skrev (37 minutter siden):

Da har hun begynt med det etter at hun fikk brevet om at det var slutt på behandlingen hos den psykiateren hun har gått hos i årevis. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal være glad for at hun går jevnlig til psykiater jeg. Alternativet er ikke noe bedre. Noen ganger gjelder det å holde folk noenlunde stabile bare. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
parmanoia skrev (19 minutter siden):

Tror vi skal være glad for at hun går jevnlig til psykiater jeg. Alternativet er ikke noe bedre. Noen ganger gjelder det å holde folk noenlunde stabile bare. 

Men kanskje litt for mye shopping? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (49 minutter siden):

Ser jo ut som de 7 årene har gjort det stikk motsatte ! Hun blir jo mer og mer «manisk» /gal eller hva man nå kaller dette sirkuset hun leverer på nett ..

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude1996 skrev (55 minutter siden):

Inspirert av Isabel Raad.

Samme blå og hvite skjortetopp fra zara og dette risvannet. 

Hvis shopping hjelper så kjør på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude1996 skrev (1 time siden):

Samma det vel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...