Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at når vi har vært ute og reist, og kommer hjem, så lukter huset "rart". Dette husker jeg forresten også fra da jeg var liten. Huset vårt er ca 15 år så det er ikke særlig gammelt. 

Dette skjer selv om det bare er jeg som har vært borte og ikke hele familien. Så jeg tenker det kan ikke ha kun med om huset har vært i "bruk" eller ei.

Jeg merker ingenting i det daglige, altså kun når jeg kommer inn etter noen dager borte.

Selv er jeg ikke så glad i sterke lukter men vi har allikevel av og til noe "duftpinner" som ungene har kommet med. Men det er lite og ikke veldig påtrengende så tror ikke det påvirker "huslukta".

Andre som har opplevd dette og har noen tips til hvordan få bort lukta? Og opplever gjester den samme lukta (håper ikke det...). Det er jo ikke sånn at den er veldig vond, men det lukter litt "gammelt" på en måte.

Anonymkode: 9b561...bfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne lukta er ikke der i det daglige fordi det luftes.  Det er helt vanlig at det er slik etter at man har vært borte noen dager uten at huset har vært ventilert.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Siden du skriver at det kle er avgjørende om huset har vært bruk eller ei, men at du er vekk, tenke jeg det kan handle om at når du er midt oppi lukten til daglig er du tilvendt og legger ikke merke til den. Så blir du anvendt når du reiser vekk og kjenner lukten noen dager igjen når du kommer hjem.

Anonymkode: 36565...cac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kle = ikke

AnonymBruker
Skrevet

Å få den vekk vil vel innebære en konstant tilførsel av en annen lukt om det ellers et normalt reint. ( men bare synsing alt det her da) 

AnonymBruker
Skrevet

Alle har en egen huslukt, så jo, gjester kan merke det. Men når huset har stått tomt er det selvsagt forsterket lukt. Sånn er det bare. For å redusere lukt generelt så må dere lufte dyner og puter ofte samt vaske de noen ganger i året, støvsug ofte og hold det rent og ryddig. Alltid tøm varer som vil gå ut fra kjøleskap og søppelbøtte før dere drar.

Anonymkode: b9563...9cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg bodde før var det veldig mye huslukt. Jeg tror det kom av fukt.

Anonymkode: d7cc3...8ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...