Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvilket format skal jeg sende søknaden i på mail? Pdf? Word?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ringt & spurt. Det er ikke alle som er så oppegående at de kan åpne pdf selv om det er det logiske formatet. Word er mer "widespread"

Gjest Anonymous
Skrevet

PDF ER SUPERT!

Jeg har nettopp vært i en situasjon der jeg mottok ca 100 søknader. Én sendte pdf, og denne personen fikk jobben!

Skrevet
Word er mer "widespread"

Nåvel. Det er ikke fullt så plattformuavhengig som pdf er.

Jeg sender alltid pdf, med mindre det finnes egne skjemaer eller lignende.

Gjest Anonymous
Skrevet

.pdf er plattformuavhengig.

Wordfiler kan inneholde virus (ikke de mest alvorlige, men jeg åpner aldri .doc-dokumenter fra noen jeg ikke kjenner). .doc er også versjonsavhengig.

Anbefaler at du bruker pdf til en jobbsøknad. Det viser at du har litt peiling på formater og datasikkerhet. Du hindrer også at noen endrer i søknaden din etter at den er mottatt (ikke at det er noe stort problem, men man vet vel aldri..)

Lykke til med jobbsøkinga!

Skrevet
PDF ER SUPERT!

Jeg har nettopp vært i en situasjon der jeg mottok ca 100 søknader.  Én sendte pdf, og denne personen fikk jobben!

Jeg får da virkelig håpe at dette ikke var fordi personen sendte pdf? Er i så fall ganske snevre betingelser for ansettelse, og absolutt ikke nødvendigvis det beste for bedriften...

Skrevet

Jeg har sendt søknad i word-format, har faktisk ikke tenkt på pdf! Word går greit å sende det og.

Gjest ~Bridezillah-killah~
Skrevet

Samtlige arbeidsgivere jeg har spurt hvilket format de ønsker søknaden i har svart Word.

Gjest Anonymous
Skrevet
PDF ER SUPERT!

Jeg har nettopp vært i en situasjon der jeg mottok ca 100 søknader. Én sendte pdf, og denne personen fikk jobben!

Nå finnes det mange jobber å søke på uten at en trenger datakunnskap. hva med de? kan du forklare hva pdf er for noe?

Gjest Anonymous
Skrevet

.. uansett er det en grei unnskyldnig for å ta kontakt med arbeidsplassen og høre hvordan man skal sende søknaden. Spør man om andre relevante ting samtidig er det større sjans for at de husker deg.

Sendte nylig en søknad på mail i wordformat - litt teit ettersom jeg liksom er datakyndig og jobben også forutsetter det... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg får da virkelig håpe at dette ikke var fordi personen sendte pdf? Er i så fall ganske snevre betingelser for ansettelse, og absolutt ikke nødvendigvis det beste for bedriften...

:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...