Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å holde ut over lengre tid i jobbene jeg har hatt. Det har vært flere forskjellige jobber, men når jeg skal ha en fulltidsstilling så skjærer det seg etter få måneder.. Ender opp med å isolere meg, gråter ustoppelig hver kveld, orker ingenting. Konsekvent, uansett hvor bra alt er på jobb og uansett om jeg liker jobben, så blir jeg sånn. Har forsøkt det meste for å forandre det, men det blir sånn likevel... 

Noen andre som kjenner til det her, eller har noen råd? 

Anonymkode: 9c2e8...f00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde skjerpe deg,og våkne opp, du har i realiteten ingen problem.....

Det finnes MYE ting som er værre en akuratt det der.

Anonymkode: 48eef...9ff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Turnusjobb (helst med langvakter). 8-16 gjorde meg sprø, jeg følte meg helt låst av å være på jobb hver.eneste.dag, og aldri ha muligheten til å bare vandre rundt hjemme. Helgene ble så korte, og det var bare styr å finne på noe. Nei, takke meg til litt varierende arbeidstider og langfri en gang i blant! 

Kan godt være det endrer seg en gang i fremtiden (feks når vi får barn), men akkurat nå er det gull :)

Anonymkode: 5c5c4...068

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Dette var ikke et særlig konstruktivt svar på spørsmålet - for å "skjerpe meg" har jeg naturligvis prøvd, ref. HI at jeg har "prøvd det meste".

Ønsker i hovedsak svar fra folk som har relevante erfaringer eller råd å komme med. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Turnusjobb (helst med langvakter). 8-16 gjorde meg sprø, jeg følte meg helt låst av å være på jobb hver.eneste.dag, og aldri ha muligheten til å bare vandre rundt hjemme. Helgene ble så korte, og det var bare styr å finne på noe. Nei, takke meg til litt varierende arbeidstider og langfri en gang i blant! 

Kan godt være det endrer seg en gang i fremtiden (feks når vi får barn), men akkurat nå er det gull :)

Det var ingen dum idé, kanskje litt av problemet ligger der. Tusen takk for tips iallefall! 
Har du forslag til hvor man kan jobbe for å få til dette? 

- TS 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en deltidsjobb, og skjær ned på utgiftene.  Har du mye utenom Jobb? Småbarn og/eller andre omsorgsoppgaver?

Anonymkode: 5f900...d77

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Dette var ikke et særlig konstruktivt svar på spørsmålet - for å "skjerpe meg" har jeg naturligvis prøvd, ref. HI at jeg har "prøvd det meste".

Ønsker i hovedsak svar fra folk som har relevante erfaringer eller råd å komme med. 

Det var ingen dum idé, kanskje litt av problemet ligger der. Tusen takk for tips iallefall! 
Har du forslag til hvor man kan jobbe for å få til dette? 

- TS 

Jeg jobber innenfor helse. Diverse butikk/kiosk, vekter, brann, politi, operatører innenfor industri som må ha døgnkontinuerlig drift, og sikkert masse annet! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte veldig godt turnusjobbing, det gav meg en annen type pusterom i hverdagen en en 08-16 jobb gir. Så det kan absolutt anbefales å prøve om du får mulighet.

Anonymkode: f1ea8...697

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte, føler meg kvalt av å jobbe fulltid. Føler jeg kun er på jobb å aldri hjemme. Har valgt å gå ned til 60% stilling. Blir selvfølgelig litt trangere økonomisk, men penger er ikke alt :) 

Anonymkode: 434a7...1b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å holde ut over lengre tid i jobbene jeg har hatt. Det har vært flere forskjellige jobber, men når jeg skal ha en fulltidsstilling så skjærer det seg etter få måneder.. Ender opp med å isolere meg, gråter ustoppelig hver kveld, orker ingenting. Konsekvent, uansett hvor bra alt er på jobb og uansett om jeg liker jobben, så blir jeg sånn. Har forsøkt det meste for å forandre det, men det blir sånn likevel... 

ja. 

Du trenger en som er glad i deg, og som du kan ha å snakke med og ha fellesskap med når du kommer  hjem. Uten den støtten så kommer du til å gå i en sirkel. Våg å tro du får en hjerte venn i livet, og du vil få en ny vår i arbeidssituasjon. 

Anonymkode: aea68...482

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en deltidsjobb, og skjær ned på utgiftene.  Har du mye utenom Jobb? Småbarn og/eller andre omsorgsoppgaver?

Anonymkode: 5f900...d77

Takk for tips. Jeg har egentlig ikke så mye ansvar utenom jobb nei, men har alltid vært veldig følsom og tar inn mange inntrykk fra omgivelsene sånn at jeg blir sliten av ingenting, dessverre. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg likte veldig godt turnusjobbing, det gav meg en annen type pusterom i hverdagen en en 08-16 jobb gir. Så det kan absolutt anbefales å prøve om du får mulighet.

Anonymkode: f1ea8...697

Så godt å høre! 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det på samme måte, føler meg kvalt av å jobbe fulltid. Føler jeg kun er på jobb å aldri hjemme. Har valgt å gå ned til 60% stilling. Blir selvfølgelig litt trangere økonomisk, men penger er ikke alt :) 

Anonymkode: 434a7...1b3

Det høres ut som en grei løsning, takk for tips :)

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja. 

Du trenger en som er glad i deg, og som du kan ha å snakke med og ha fellesskap med når du kommer  hjem. Uten den støtten så kommer du til å gå i en sirkel. Våg å tro du får en hjerte venn i livet, og du vil få en ny vår i arbeidssituasjon. 

Takk, det har jeg allerede :)

- TS 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler også turnus, det er så utrolig deilig å være hjemme på dagtid når alle andre er på jobb. Og så begynner man å savne å være hjemme på kvelden, og det passer bra med å ha dagvakt. Jeg elsker den friheten og variasjonen det gir! Jobber i avlastningsbolig med funksjonshemmede barn. 

Anonymkode: 6a21a...7fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.6.2019 den 21.27, AnonymBruker skrev:

Ja. Har hatt det sånn i mange år. Ble tilslutt henvist til psykolog og oppdaget at jeg hadde en diagnose som krevde oppfølging. 

Anonymkode: 7e4c7...a45

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Jeg har egentlig ikke så mye ansvar utenom jobb nei, men har alltid vært veldig følsom og tar inn mange inntrykk fra omgivelsene sånn at jeg blir sliten av ingenting, dessverre. 

Så godt å høre! 

Det høres ut som en grei løsning, takk for tips :)

Takk, det har jeg allerede :)

- TS 

da skal du teoretisk ikke ha det sånn på jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.6.2019 den 3.36, AnonymBruker skrev:

Ja. Har hatt det sånn i mange år. Ble tilslutt henvist til psykolog og oppdaget at jeg hadde en diagnose som krevde oppfølging. 

Anonymkode: 7e4c7...a45

Så bra at du fant ut hvorfor det var slik. Kan jeg spørre hvilken kategori diagnosen lå i? Er interessant å finne ut hva som kan ligge bak og utløse slike problemer. Forstår selvsagt at jeg ikke kan personlig forholde meg til en diagnose du har fått.
Klarte du å komme deg i normalt arbeid igjen? 

Setter stor pris på svar.

På 8.6.2019 den 5.41, AnonymBruker skrev:

da skal du teoretisk ikke ha det sånn på jobb. 

Nei det er jeg bevisst på - er derfor jeg spør om andre har opplevd det samme og hvordan de eventuelt har løst dette. Mye i livet som ikke stemmer overens i teori og praksis :)

- TS 

AnonymBruker
Skrevet

Resepsjonist på hotell kan være noe. Da jobber man 7-15 noen dager og 15-23 andre dager.

Anonymkode: 9bf0d...64d

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å jobbe deltid? Hvorfor må du jobbe fulltid? 

Anonymkode: 1dc6c...b74

AnonymBruker
Skrevet
På 6.6.2019 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Jepp, enig!👍🏻

Anonymkode: bf25c...f24

AnonymBruker
Skrevet
På 11.6.2019 den 10.05, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert å jobbe deltid? Hvorfor må du jobbe fulltid? 

Anonymkode: 1dc6c...b74

Må forsåvidt ikke det, men av praktiske økonomiske årsaker så blir det ofte til at man ønsker å mestre det "alle andre" mestrer. Så tenkte jeg at om noen har opplevd det samme, kanskje de hadde noen gode tips eller feedback på hvordan en kan gjøre noe med det. Har fått et par gode tips her allerede, og så har noen prøvd å "sette meg på plass" (forventet ikke så mye empati på et anonymt forum uansett) :)

- TS 

AnonymBruker
Skrevet
På 6.6.2019 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Jepp !    Selv om det kan være litt slitsomt med skifting av arb.tider og sånt, så er det laaangt å foretrekke.   Man kan få litt langhelger da og da, man kan bytte litt internt osv. Kan benytte meg av billige billetter på reiser osv. osv.   Handle og gjøre ærend når det ikke er kø og mas og stress. Ikke avhengig av rushtrafikk osv. Nei, fordelene er mange.

Anonymkode: b1fc2...7ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Gå ned i stilling

- Turnusjobb

- jobb som er mindre krevende for deg når det gjelder å fordøye inntrykk.

- hjemmekontor

- starte noe eget (lite) hvor du får en ekstra inntekt og derfor kan gå ned i stilling i hovedjobben

Anonymkode: 92800...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...