Gå til innhold

Skal ut og fly. Har ikke koffert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må man ha koffert når man skal sjekke inn bagasje? Jeg har ingen, og har ikke råd til å kjøpe en heller 😢

Har en vanlig ryggsekk, en veldig stor bag og en vanlig liten treningsbag. 

Hører flere steder at det er viktig med en koffert, helst med sånn hardt skall og aller helst med en spesiell lås

Anonymkode: dcc15...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reist med både bag og ryggsekk mange ganger. Ikke noe problem! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En koffert trenger ikke nødvendig å koste mye. Alle våre er kjøpt på tilbud på Europris, og har holdt i mange år. Tror de rimeligste betalte vi kr 99 for.

Anonymkode: 2e839...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha koffert når man skal sjekke inn bagasje? Jeg har ingen, og har ikke råd til å kjøpe en heller 😢

Hører flere steder at det er viktig med en koffert, helst med sånn hardt skall og aller helst med en spesiell lås

Fordelen med en stiv koffert, er at den beskytter innholdet bedre. En bag/sekk gir etter for trykk, og innholdet har dermed større risiko for skade. Bag/sekk kan også lettere åpnes om man er interessert i å stjele innholdet.

Som regel går det helt fint, jeg regner med det ikke er ming-vaser du skal frakte 😉

Anonymkode: d8344...12c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er ikke slik at du ikke får komme med flyet uten koffert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordelen med en stiv koffert, er at den beskytter innholdet bedre. En bag/sekk gir etter for trykk, og innholdet har dermed større risiko for skade. Bag/sekk kan også lettere åpnes om man er interessert i å stjele innholdet.

Som regel går det helt fint, jeg regner med det ikke er ming-vaser du skal frakte 😉

Særlig med tanke på hvordan koffertene blir behandlet av bakkepersonalet på flyplassene. Jeg hadde en stiv og solid koffert, men fikk to av hjulene avrevet her om dagen. Lurer virkelig på hva som har skjedd der. 

Anonymkode: f301c...d39

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, The Kitten skrev:

Altså, det er ikke slik at du ikke får komme med flyet uten koffert.

Det var jo heller ikke det som var min bekymring. Men jeg vil gjerne at bagasjen min kommer frem med innhold. 

Har jo lest litt her og der at innhold kan bli stjålet. 

Jeg skal ikke ha med meg masse viktige ting, kun klær og en toalettveske. Så ingenting som kan knuses eller som er av opplagt verdi. De viktige tingene tar jeg med meg i håndbagasjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdisaker bør man uansett ha i håndbagasjen. Sekk eller bag går helt fint. Ta en plastpose rundt flytende ting i tilfelle. Jeg har reist med både sekker, bagger og med koffert. Det går fint alt sammen. Hva du pakker i bør avhenge av det du har bruk for når du kommer frem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo heller ikke det som var min bekymring. Men jeg vil gjerne at bagasjen min kommer frem med innhold. 

Har jo lest litt her og der at innhold kan bli stjålet. 

Jeg skal ikke ha med meg masse viktige ting, kun klær og en toalettveske. Så ingenting som kan knuses eller som er av opplagt verdi. De viktige tingene tar jeg med meg i håndbagasjen. 

Da er det ingenting å tenke på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bag er helt innafor. Mange som reiser med bag, har gjort det selv også. Ryggsekk er selvfølgelig også helt fint.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Harde kofferter er jo det enkleste i verden å åpne. Jeg blir så forfjamset når idioter bruker hengelåser og skit på dem. Det er jo bare å stikke en penn inn mot glidelåsen så får man åpnet den.

På 6.6.2019 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Du kan stappe skiten i en søppelsekk og slenge den inn på flyet.

Låser på kofferter er totalt bortkastet. Hvis det er glidelås åpnes denne på 2 sekunder med en penn. Hvis kofferten er av stoff kuttes dette enkelt med en tapetkniv. 

Harde kofferter har hensikt hvis du transporterer noe som kan knuses. Hvis du bare skal ha med g-stringer og tskjorter har det ingenting å si om kofferten er myk eller hard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bag er helt glimrende, ryggsekk går også, men er litt mer styr pga reimer som nå bindes opp for ikke å hekte seh fast i noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.6.2019 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Sekker og bagger går det lett hull i, innholdet kan bli spredt for alle vinder på transportbåndene på flyplassen, eller sekkens stropper kan henge seg fast og lage mye trøbbel. Da kan du og få en regning på skadene sekken din påfører. Den regningen kan bli stor. Blir tingene dine skadet eller forsvinner, når de ikke er skikkelig pakket, så dekkes tapet heller ikke av noen forsikrng. 

En koffert på Europris/Rusta m.fl. koster deg fra kr. 299. Har du økonomi til å reise, så får du invistere noen kroner i koffert. 

Anonymkode: d31d1...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har reist med bag mange ganger, velger ofte det foran koffert og jeg har begge deler. Alltid koffertene som har vært ødelagt etter flyturen om noe har blitt det, aldri bagen. 

Anonymkode: a60cf...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om å låne koffert av noen! Du kjenner helt sikkert noen som har en de kan låne deg. Jeg foretrekker koffert fremfor bag fordi jeg alltid har tung bagasje og dermed er en koffert jeg kan trille helt klart beste alternativ, men det kommer jo an på hvor mye du skal ha med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sekker og bagger går det lett hull i, innholdet kan bli spredt for alle vinder på transportbåndene på flyplassen, eller sekkens stropper kan henge seg fast og lage mye trøbbel. Da kan du og få en regning på skadene sekken din påfører. Den regningen kan bli stor. Blir tingene dine skadet eller forsvinner, når de ikke er skikkelig pakket, så dekkes tapet heller ikke av noen forsikrng. 

En koffert på Europris/Rusta m.fl. koster deg fra kr. 299. Har du økonomi til å reise, så får du invistere noen kroner i koffert. 

Den første delen er bare tull. Alle kofferter kan bli ødelagt. Med mindre du bryter rettningslinjene til flyselskapet har du ingen økonomisk ansvar. De som må dekke skader på maskiner og andres bagasje har transportert noe som er forbudt (typisk vinflasker som knuses og lekker). Å pakke noe i en bag er mer enn godt nok for å få tilbake på forsikringen. Mine bagger er også mye mer solide enn en koffert. 

En slik billigkoffert ødelegges superenkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har ikke økonomi til å reise. Jeg får flyturen dekket. Jeg skal fly pga begravelse. Jeg har ikke penger nok til en koffert 

9 minutter siden, DavinaWin skrev:

Støtter forslaget om å låne koffert av noen! Du kjenner helt sikkert noen som har en de kan låne deg. Jeg foretrekker koffert fremfor bag fordi jeg alltid har tung bagasje og dermed er en koffert jeg kan trille helt klart beste alternativ, men det kommer jo an på hvor mye du skal ha med deg.

Jeg kjenner dessverre ingen jeg kan låne koffert av. Min familie bor 3-4 timer unna med bil og resten bor der hvor flyturen går. 

Jeg skal kun ha med meg noen få klesskift og en toalettveske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...