Gå til innhold

Jeg tror lynet slo ned?!!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fryktelig uvær her nå, lyn og torden. Plutselig lyser det opp i stua og det kommer et fryktelig høyt smell som gav dotter i ørene. Det gnistret, og lukter brent etterpå. Hadde dratt ut de fleste kontakter, men et par var dessverre fortsatt i og det var rundt disse det gnistret. Får ikke på noe lys, men tør ikke fikle med sikringer og slikt før uværet har gitt seg. Vet ikke så mye om lyn og elektriske anlegg, tror dere lynet kan ha slått ned i huset eller like ved? Eller at det kan gå slått ned i en strømkabel eller liknende? Hva bør jeg gjøre nå, er det noen man kan ringe som har kunnskap om lynnedslag? Hilsen redd ung dame som bor alene 😱

Anonymkode: 25c88...069

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortest mulig sjekk hele huset inne og ute for brann!

Løppppppp 

Anonymkode: be492...0f5

Skrevet

Ring strømleverandør din.  Lyn kan ha slått ut en trafoboks.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ring strømselskapet ditt. Åpne sikringsskapet ditt og se hvordan det ser ut. 

Anonymkode: 5c1b3...477

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ror dere lynet kan ha slått ned i huset eller like ved?

Må nok være like ved. Det går nok bra. Hvis lynet slo ned inne i huset, så er det noe man vet. Ikke tror:)

• Liker 2
Skrevet

Det skjedde her også i fjor sommer. Lynet slo ned i et tre i nærheten. Da smalt det godt. Overspenning ødela routeren vår og det så ganske svidd ut rundt stikkkontakten den satt i, men det ble heldigvis ikke brann. 

Skrevet

Opplevd at det har slått ned svært nærme to ganger, en gang da jeg var yngre og dét smalt. Brannalarmen gikk og pappa hoppet ut av sengen og løp opp 3 etg for å sjekke både søster og alt av elektrisk (som heldigvis var tatt ut). Andre gangen var for to år siden, det var noe ala tørr-torden mao, ikke noe regn med uværet. Slo ned i trafoboksen, øddela det ene nettverkskortet i den ene stasjonære pcen. Jordfeilbryteren slo ut, men ellers var alt bra. 

Ring strømselskapet ditt og hør, sjekk sikringboks, eventuelt om det fortsatt lukter brent hadde jeg jammen meg tatt en telefon til brannvesnet også. 

Skummelt er det i hvertfall. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...