Gå til innhold

Flere pene som blir "arrogante" blant folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ganske pen kvinne, veldig pen, ifølge folk jeg kjenner. Selv om jeg vet at det er et privilegium, gjør det også at jeg lukker meg litt sosialt. Jeg er ganske innadvendt, og blir fort usikker når jeg går rundt i byen. Jeg merker at jeg tiltrekker meg en del blikk, og som respons blir jeg mutt og alvorlig, ser stivt foran meg og fremstår sikkert kjølig og arrogant. Jeg mener det så klart ikke, men det er en slags beskyttelsesmekanisme slik at ikke fremmede skal prøve å ta kontakt med meg, noe jeg finner ubehagelig (innbilsk, jeg vet!). 

Nå skriver jeg ikke for å klage, bare lurte på om flere har kjent på dette?

Anonymkode: 714f4...940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg tror du kjenner på at du vil bli behandlet som et normalt menneske og ikke bare noen som ser pen ut og at det er derfor folk er interessert i å ta kontakt med deg? Kan det være det?

 

Anonymkode: 3c6fa...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg tror du kjenner på at du vil bli behandlet som et normalt menneske og ikke bare noen som ser pen ut og at det er derfor folk er interessert i å ta kontakt med deg? Kan det være det?

 

Anonymkode: 3c6fa...25b

Det kan være, eller at det skyldes noen ubehagelige opplevelser i tenårene hvor betydelig eldre menn gjorde tilnærmelser - noe jeg syntes var skikkelig ekkelt. Og så lærte jeg meg til en sånn kald måte å være på, som gjør at ingen tør :P 

Det går vel uansett over når jeg blir rynkete og grå.

Anonymkode: 714f4...940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan være, eller at det skyldes noen ubehagelige opplevelser i tenårene hvor betydelig eldre menn gjorde tilnærmelser - noe jeg syntes var skikkelig ekkelt. Og så lærte jeg meg til en sånn kald måte å være på, som gjør at ingen tør :P 

Det går vel uansett over når jeg blir rynkete og grå.

Anonymkode: 714f4...940

Huff, ja det er ikke noe hyggelig. Man vil jo bli behandlet som et menneske og ikke et objekt. ekkelt!

 

Haha, det er vel en stund til det, så du må nok leve med det eller bare kle deg mindre attraktivt...

Anonymkode: 3c6fa...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også blitt sånn, kjenner meg veldig igjen. Føler meg ikke en gang pen lenger, men det henger liksom i uansett 😅

Anonymkode: 439cb...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ganske pen kvinne, veldig pen, ifølge folk jeg kjenner. Selv om jeg vet at det er et privilegium, gjør det også at jeg lukker meg litt sosialt. Jeg er ganske innadvendt, og blir fort usikker når jeg går rundt i byen. Jeg merker at jeg tiltrekker meg en del blikk, og som respons blir jeg mutt og alvorlig, ser stivt foran meg og fremstår sikkert kjølig og arrogant. Jeg mener det så klart ikke, men det er en slags beskyttelsesmekanisme slik at ikke fremmede skal prøve å ta kontakt med meg, noe jeg finner ubehagelig (innbilsk, jeg vet!). 

Nå skriver jeg ikke for å klage, bare lurte på om flere har kjent på dette?

Jeg er så pen at jeg en gang ble arrestert. Da snakker vi pen, assa. Mye penere enn deg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, MortenMinstelønn skrev:

Jeg er så pen at jeg en gang ble arrestert. Da snakker vi pen, assa. Mye penere enn deg!

:fnise:

:tommelopp:

Anonymkode: ec893...46f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at ingen ser på meg hvis jeg er ute. Føler meg veldig privilegert...

Anonymkode: 28a2f...023

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det sånn når jeg var yngre. Var også veldig sjenert, men fikk mye oppmerksomhet. Veldig ubehagelig så skjønner godt hvordan du har det. 

Anonymkode: 610e5...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så heldig at ingen ser på meg hvis jeg er ute. Føler meg veldig privilegert...

Anonymkode: 28a2f...023

Tror man blir lei opperksomheten etter hvert. Så du går nok ikke glipp av så mye.

Og du får være i fred! En hver nordmanns drøm 😄

Anonymkode: 3c6fa...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ganske pen kvinne, veldig pen, ifølge folk jeg kjenner. Selv om jeg vet at det er et privilegium, gjør det også at jeg lukker meg litt sosialt. Jeg er ganske innadvendt, og blir fort usikker når jeg går rundt i byen. Jeg merker at jeg tiltrekker meg en del blikk, og som respons blir jeg mutt og alvorlig, ser stivt foran meg og fremstår sikkert kjølig og arrogant. Jeg mener det så klart ikke, men det er en slags beskyttelsesmekanisme slik at ikke fremmede skal prøve å ta kontakt med meg, noe jeg finner ubehagelig (innbilsk, jeg vet!). 

Nå skriver jeg ikke for å klage, bare lurte på om flere har kjent på dette?

Anonymkode: 714f4...940

Du bør begynne å trene personlighetene også. For hva har du utenom når skjønnheten forsvinner i slutten av 20 årene(Og når konkurransen fra de yngre, frodige 20åringene blir altfor stor?) Sannsynligvis ingenting.

Anonymkode: 39362...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du bør begynne å trene personlighetene også. For hva har du utenom når skjønnheten forsvinner i slutten av 20 årene(Og når konkurransen fra de yngre, frodige 20åringene blir altfor stor?) Sannsynligvis ingenting.

Anonymkode: 39362...996

Jeg har sett mange pene jenter visne btw.

Anonymkode: 39362...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det slik selv. Pene blir ofte beskyldt for å være arrogante. 

Tilnærmelser fra menn har ikke vært det verste, men aggressive kvinner som tror jeg flørter med mannen deres. Tror kanskje jeg er litt traumatisert... jeg var stille og tilbaketrukket gjennom skolen, men så ble det videregående og jeg flyttet. Første helga på byen ble jeg fysisk angrepet av 3 eldre kvinner. Jeg var 16 de var 18, 19 og 21.

Anonymkode: 73bf5...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt som deg, bare motsatt. Jeg er ikke pen, men mindre pen.. Men det blir det samme, bare at jeg ser ned :')

Anonymkode: 9aa6e...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, interessant resonnement. At du mener det er utseendet ditt som styrer personligheten på denne måten. Da virker det som om du legger litt vel mye i det at du er pen. Jeg kjenner pene mennesker som er utadvendte og glad i oppmerksomhet, andre pene mennesker som er mer tilbaketrukket og stille, og andre igjen som er vennlige og jordnære til tross for at de er modeller. Personligheten din er uavhengig av utseendet mener jeg. Hva er det du vil "beskyttes" for? Hvorfor er det så ubehagelig at fremmede tar kontakt med deg?

Anonymkode: 37656...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og wtf, hvorfor angriper dere TS bare fordi hun sier hun er pen. Det er ingenting som tilsier at hun har en dårlig personlighet annet enn at hun er klar over hvordan hun ser ut, og det er ikke negativt. 

Anonymkode: 9aa6e...94e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør begynne å trene personlighetene også. For hva har du utenom når skjønnheten forsvinner i slutten av 20 årene(Og når konkurransen fra de yngre, frodige 20åringene blir altfor stor?) Sannsynligvis ingenting.

Anonymkode: 39362...996

Skjønnheten forsvinner ikke i slutten av 20 ene. 

Hvorfor er noen her inne så fokusert på alder og 20 åringer? Bitter mann som aldri fikk napp? 😛 

Anonymkode: 73bf5...7bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør begynne å trene personlighetene også. For hva har du utenom når skjønnheten forsvinner i slutten av 20 årene(Og når konkurransen fra de yngre, frodige 20åringene blir altfor stor?) Sannsynligvis ingenting.

Anonymkode: 39362...996

Hvilket grunnlag har du for å si noe om personligheten min ut ifra det bittelille startinnlegget? Jeg har gode venner som liker meg godt, har også en kjæreste, så livet mitt er på ingen måte avhengig av det ytre. At det vil finnes yngre penere damer er helt greit for meg.

Anonymkode: 714f4...940

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og wtf, hvorfor angriper dere TS bare fordi hun sier hun er pen. Det er ingenting som tilsier at hun har en dårlig personlighet annet enn at hun er klar over hvordan hun ser ut, og det er ikke negativt. 

Anonymkode: 9aa6e...94e

Dette ser jeg også. Det verste du kan gjøre mot andre er å se at du er pen. 

Anonymkode: 73bf5...7bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...