Sleepy Skrevet 29. april 2005 #1 Skrevet 29. april 2005 Heisann. Leste et stykke i en avis om at norske ungdommer beveger seg alt for lite. Det ble sagt at selv om de spiller fotball el.l to-tre ganger i uka så var det langt fra nok. Jeg trodde egentlig trening et par-tre ganger i uka var helt OK jeg :oops: Derfor lurer jeg altså på hva som er nok trening? Og hva slags type trening som er bra nok? Sleepy.
Gjest the imp Skrevet 29. april 2005 #2 Skrevet 29. april 2005 Det kommer jo litt an på hva du vil med treningen, og også hvor mye du sitter stille når du ikke trener. Hvis den eneste formen for bevegelse du får er treninga, og du aldri sykler eller går til skole/jobb/butikk o.l, ikke gjør husarbeid, bare sitter stille/ligger på sofaen så er jo ikke 2-3 ganger i uka nok. Men hvis du er litt aktiv hver eneste dag, og kostholdet er bra, så holder det med trening 2-3 dager i uka.
Gjest hjalmarlover Skrevet 29. april 2005 #3 Skrevet 29. april 2005 Har hørt at man skal være i fysisk aktivitet minst 30 min hver dag... Med trening så tenker jeg på den fysiske aktivitetet man gjør for å trene(løpe tur,gå på helsestudio osv..)men man må jo ikke glemme alt det man kan gjøre av uten at man tenker at man trener. At man går tappa istedet for heisen/rulletrapp og alt det man gjør i huset. Å trene ca 3000 kcal pr uke foebygger man mange livsstilssykodommer som diabetes type 2,hjerte og karsykdommer og det å få høyt kolesterolnivå i blodet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå