Gå til innhold

Treningsoverdel til oss som svetter MYE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er av de heldige som blir dyvåt av svette hver gang jeg trener, og da spesielt når jeg trener innendørs. Etter bare noen minutter på sykkelen kan jeg bli gjennomvåt på hele ryggen og på brystet. Jeg foretrekker derfor å bruke treningstøy som ikke gjør de våte flekkene så synlige. Problemet er bare at disse ofte er av et materiale som STINKER etter noen gangers bruk (jeg får ikke bort lukten i vask). Det beste alternativet jeg har funnet til nå er å bruke singlet i syntetisk materiale, men jeg vil gjerne kunne bruke t-skjorter også, spesielt på fjellturer. Noen som har noen gode tips?

Anonymkode: c8bf1...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har litt det samme problemet, blir veldig svett på brystet, ryggen, magen etc bare jeg varmer opp i 10-15 minutter på mølla. Jeg gidder ikke å bry meg 😂 Men så trener jeg egentlig kun styrke på treningssenteret, og kondisjon hjemme. 

Hva slags stoff er det som stinker etter noen gangers bruk? Polyester? I så fall lurer jeg på om du kanskje burde endre på vaskerutiner eller noe slikt? Er du nøye med å tørke t-skjortene raskt etter trening, eller lar du dem ligge krøllete og vått/innestengt i treningsbag eller skittentøyskurv lenge? Prøvd å bytte vaskemiddel? Jeg har noen slike t-skjorter jeg har brukt og vasket sikkert femti ganger, som ikke har noen lukt... 

Anonymkode: bc866...aca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2019 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Har litt det samme problemet, blir veldig svett på brystet, ryggen, magen etc bare jeg varmer opp i 10-15 minutter på mølla. Jeg gidder ikke å bry meg 😂 Men så trener jeg egentlig kun styrke på treningssenteret, og kondisjon hjemme. 

Hva slags stoff er det som stinker etter noen gangers bruk? Polyester? I så fall lurer jeg på om du kanskje burde endre på vaskerutiner eller noe slikt? Er du nøye med å tørke t-skjortene raskt etter trening, eller lar du dem ligge krøllete og vått/innestengt i treningsbag eller skittentøyskurv lenge? Prøvd å bytte vaskemiddel? Jeg har noen slike t-skjorter jeg har brukt og vasket sikkert femti ganger, som ikke har noen lukt... 

Anonymkode: bc866...aca

Godt å høre at jeg ikke er den eneste :) De t-skjortene jeg har som stinker er slike typiske treningstopper fra Nike osv., men må nok innrømme at jeg ofte gjør meg skyldig i å kaste de rett i skittentøyet fremfor å henge de opp eller vaske de med en gang.

På 6.6.2019 den 18.57, Mynlen skrev:

Prøv ull.

Har nylig skaffet meg en t-skjorte av ull, men svettet bare enda mer i denne, og i tillegg ble svetteflekkene veldig synlige. Men mulig den funker bedre utendørs..

Ts

Anonymkode: c8bf1...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under armour vet jeg har noen spesielt laget for dette formålet. Har ikke selv, men mannen har og de er en drøm å ha på seg feks på varme sommerdager. 

Anonymkode: 4c914...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2019 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Jeg er av de heldige som blir dyvåt av svette hver gang jeg trener, og da spesielt når jeg trener innendørs. Etter bare noen minutter på sykkelen kan jeg bli gjennomvåt på hele ryggen og på brystet. Jeg foretrekker derfor å bruke treningstøy som ikke gjør de våte flekkene så synlige. Problemet er bare at disse ofte er av et materiale som STINKER etter noen gangers bruk (jeg får ikke bort lukten i vask). Det beste alternativet jeg har funnet til nå er å bruke singlet i syntetisk materiale, men jeg vil gjerne kunne bruke t-skjorter også, spesielt på fjellturer. Noen som har noen gode tips?

Anonymkode: c8bf1...266

Hvordan vasker du klærne dine hvis du ikke får bort lukt? Du må alltid vaske treningsklær på 60 grader hvis de ikke er antibakterielt behandlet.  

Ellers foretrekker jeg ettersittende tøy, blir mye mindre plagsomt når de blir våte av svette ;) 

Endret av VinterRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...