Gå til innhold

Katten er borte, vi skal dra bort om en uke. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men i alle dager... :kari:

Anonymkode: daf6c...de2

😂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det kattepassere der du bor, TS? (Flere nettsider har kattepassere, jeg er selv kattepasser). Da kan du leie inn en av disse og få dem til å stikke innom minst en gang i døgnet. Gjerne oftere. 

Anonymkode: d74c7...0c7

Skrevet

Har dere mulighet til å kanskje montere en katteluke om dere uansett skal ha katt igjen senere, eller er det uaktuelt? Da får katten eventuelt kommet trygt i hus om han skulle dukke opp, og en alliert kan stikke innom for se etter han og gi han kos og trøst. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Olaug Olsen skrev:

.................Greien med sykmelding handler vel om at man skal få til å få tilbake pengene man har satset på en ferie. Det kan være snakk om en del penger. ......

Greien med sykemelding er at legen sykemelder deg hvis du er for syk til å jobbe, eller for syk til å ha ferie.  Ikke for at man skal få penger fra et forsikringsselskap.  (noe som for øvrig fordrer at man har en forsikring med dekning)

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Whistler skrev:

Greien med sykemelding er at legen sykemelder deg hvis du er for syk til å jobbe, eller for syk til å ha ferie.  Ikke for at man skal få penger fra et forsikringsselskap.  (noe som for øvrig fordrer at man har en forsikring med dekning)

Så har jeg vært upresis i formuleringene. Blås i det. Jeg tenker på katta. Slutt å spore av tråden til TS!

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, TS! 

Mitt tips er å gå omkring på kvelden når det er stille og blitt litt mørkt, ta med lommelykt og lys over alt. Dyreøyne lyser fint i mørket, lys under busker og oppe i trær. Rop på pusen, og legg øret inntil garasjevegger o.s.v. Husk at katten kanskje ikke roper spesielt høyt om den er innestengt.

Ta gjerne på blomster, gjerder, vegger o.s.v i pusen sin høyde, da legger dere igjen luktmarkering av dere og som pus kjenner igjen. Dere kan også ta med ett plagg eller to, som dere har brukt, og legge det på ett sted eller to som dere vet katten kan pleier å bevege seg i. Katten vil da mest sannsynlig å legge seg ned på plagget. 

Ring på alle dører omkring og spør. Lapper er vel og bra, men alle legger ikke merke til disse. Vis heller fram foto på katten til de dere snakker med.

Heng opp lapper på matbutikkene. Annonser den savnet i lokalavisa, dette er ofte gratis.

Rop på pus med jevne mellomrom, både på dagen, ettermiddag og kveld. 

Om pus ikke kommer hjem til dere skal dra, så få noen til å sjekke hjemme hos dere ett par ganger om dagen. Legg ut ett klesplagg på en stol på terrassen f.eks.

Ønsker dere lykke til, og håper pus kommet hjem snarest!!

Anonymkode: bcaed...65f

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ring dyrebeskyttelsen, de setter ut feller med deilig kattedelikatesser for å fange katten. Det kan fort bli en mindre avslappende ferie hvis du vet at du har en pus som går rundt uten mat eller tak over hodet i Norge. Dessuten ville jeg ha plassert katten på kattehjem eller skaffet "barnevakt"!

Anonymkode: 8773c...11a

Er ikke vits i å sette ut felle, når men ikke vet hvor katten er. Felle er uansett bare nødvendig på forvillede/utrygge katter. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...