Gå til innhold

Hva er « Livets harde skole»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare?

Anonymkode: f448a...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe folk skriver når de har manglende intelligens til å faktisk bli til noe. 

Anonymkode: cfa41...bac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noe folk skriver når de har manglende intelligens til å faktisk bli til noe. 

Anonymkode: cfa41...bac

😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 9278e...aa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker. Folk som liker å bruke vanskelig barndom som unnskyldning for at de ble som de ble, eller noe sånt?

Anonymkode: 77841...55c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Heidegger skrev:

Stemmer ofte FRP

Har motsatt erfaring.

"Livets harde skole" er missvisende. I stedet for å jobbe for å få til noe har de drevet dank og eventuelt ugang på si. Ergo ikke hardt i det hele tatt.

Anonymkode: 3a27e...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som synes synd på seg selv og tror de har hatt det mye verre i livet enn alle andre. Sannheten er at de ofte gar gjort dårlige livsvalg og gjort tilværelsen vanskelig for seg selv. De som virkelig har hatt det jævlig og vært uheldige holder som regel munn om det.

Anonymkode: a40c1...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en svært generaliserende oppfatning av desse "elevene" 🙈

Lite, eller ingen utdanning. Heller ikke spesielt smarte. Lite gjennomtenkte. Typiske navere. Røyker. Synes det er stas med svenskehandel. Er rasistiske. Kan ikke sette seg selv i en annens sted.

 

(Vil legge til for ordens skyld at det finnes masse flotte, smarte mennesker som ikke har mye utdanning. Med masse empati. Det er også masse fine folk som dessverre trenger nav, men som ikke er "navere"!)

Anonymkode: 80973...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe folk skriver når de har manglende intelligens til å faktisk bli til noe. 

Anonymkode: cfa41...bac

Det var intelligent skrevet. Dropper ironiflagget alltid. Må poengtere det da mange av dere fordomsfulle ikke har intelligens til å skjønne ironi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets harde skole =

- ingen utdanning

- jobber ikke

- Naver

- bv er ofte inne hvis de har barn

- mange barn med ulike fedre/mødre

Anonymkode: 5aa2c...90a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets skole betyr livserfaring fra det virkelige liv. Dere over er virkelig noen små krek i de nøttehjernene deres, stemmer dere alle Sv eller Frp eller?

Anonymkode: 55235...885

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe folk skriver når de har manglende intelligens til å faktisk bli til noe. 

Anonymkode: cfa41...bac

Bruker det istedenfor min egentlig utdanning , som er høyskole utdanning innen maritim fag. Pluss en ny utdanning innen helse og omsorg. Jeg stemmer ikke FrP, og syntes at bompenger er helt ok, de er bare litt høye akkurat her jeg bor..😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare?

Dette var et begrep som  ble brukt mye før i tiden. Der høyere utdanning ikke var normalt. Mange hadde faktisk ikke formell utdanning i det hele tatt i form  av skole, de fikk det i form av praktisk opplæring ute i yrkeslivet. En del eldre er det nok igjen der ute med akkurat dette, lang erfaring gjennom levd liv i praksis innenfor et yrke, og lite formell utdanning.

Jeg kjenner selv slike, ekstremt dyktige bilmekanikere som aldri klarte skolegangen, men skrudde fra hverandre og satte sammen biler som de aldri skulle gjort annet. Så de snørrhovne rævholene i denne tråden kan stappe masteren sin et vist sted. Ja dere er vel utdannet, men veldig lite dannet :)  Utdannelse er ikke garanti for en eneste dritt, iallefall ikke at dere blir oppegående gode mennesker. Måte bare blåse det ut :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Btw, er nok ikke så gamle.

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Dette var et begrep som  ble brukt mye før i tiden. Der høyere utdanning ikke var normalt. Mange hadde faktisk ikke formell utdanning i det hele tatt i form  av skole, de fikk det i form av praktisk opplæring ute i yrkeslivet. En del eldre er det nok igjen der ute med akkurat dette, lang erfaring gjennom levd liv i praksis innenfor et yrke, og lite formell utdanning.

Jeg kjenner selv slike, ekstremt dyktige bilmekanikere som aldri klarte skolegangen, men skrudde fra hverandre og satte sammen biler som de aldri skulle gjort annet. Så de snørrhovne rævholene i denne tråden kan stappe masteren sin et vist sted. Ja dere er vel utdannet, men veldig lite dannet :)  Utdannelse er ikke garanti for en eneste dritt, iallefall ikke at dere blir oppegående gode mennesker. Måte bare blåse det ut :) 

Vel blåst, men de nekene ovenfor var helt blåst i hue fra før.

Anonymkode: 55235...885

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en svært generaliserende oppfatning av desse "elevene" 🙈

Lite, eller ingen utdanning. Heller ikke spesielt smarte. Lite gjennomtenkte. Typiske navere. Røyker. Synes det er stas med svenskehandel. Er rasistiske. Kan ikke sette seg selv i en annens sted.

 

(Vil legge til for ordens skyld at det finnes masse flotte, smarte mennesker som ikke har mye utdanning. Med masse empati. Det er også masse fine folk som dessverre trenger nav, men som ikke er "navere"!)

Anonymkode: 80973...516

Glemte noe 😂

Stemmer FrP, og synes Trump kaller en spade for en spade 🤪

De bruker ofte "jeg er ikke rasist, jeg er realist". Ofte homofobe også 🤣

Anonymkode: 80973...516

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Livets skole betyr livserfaring fra det virkelige liv. Dere over er virkelig noen små krek i de nøttehjernene deres, stemmer dere alle Sv eller Frp eller?

Anonymkode: 55235...885

Fort å bli sånn når man har fått alt på sølvskje og aldri har møtt motgang selv. Bare å innse at det finnes mange som ikke evner å sette seg inn i andres situasjon eller ressonere seg frem til hvorfor det har blitt slik.

Anonymkode: 035a6...37a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte noe 😂

Stemmer FrP, og synes Trump kaller en spade for en spade 🤪

De bruker ofte "jeg er ikke rasist, jeg er realist". Ofte homofobe også 🤣

Anonymkode: 80973...516

Slik du skriver her, så er jo du like full av fordommer og fobier ovenfor de som du mener har disse egenskapene? Ikke tørr du bruke nicket ditt en gang. Altså du er en slik type menneske selv om du liker det eller ikke, og uansett hvor mange bøker du har skummet igjennom.  Trump kaller en spade en spade, altså bølle og til tider vulgær. Men det er jo du også.

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Jeg kjenner selv slike, ekstremt dyktige bilmekanikere som aldri klarte skolegangen, men skrudde fra hverandre og satte sammen biler som de aldri skulle gjort annet. Så de snørrhovne rævholene i denne tråden kan stappe masteren sin et vist sted. Ja dere er vel utdannet, men veldig lite dannet :)  Utdannelse er ikke garanti for en eneste dritt, iallefall ikke at dere blir oppegående gode mennesker. Måte bare blåse det ut :) 

Nå er vel ikke disse selvlærte bilmekanikeren eller deres likemenn snyltere i samfunnet heller. De er ofte hardt arbeidende og ikke navere. 

Anonymkode: 5aa2c...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vel ikke disse selvlærte bilmekanikeren eller deres likemenn snyltere i samfunnet heller. De er ofte hardt arbeidende og ikke navere. 

Nå er det ikke bare navere som bruker dette uttrykket heller da! Det burde du faktisk forstå. Hva som så er årsaken til at noen blir navere? Det får du kanskje en dag oppleve selv, den dagen sykdommen kommer til deg. Husk denne setningen når du ramler ned fra den høye hesten du sitter på, og tenk på den når du treffer bakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått livets harde skole, å der lærte jeg at FrP er en gjeng hønsehuer man skal styre unna. Trump er en bølle, å de får juling bak utedassen på bygdedans. Jeg lærte også at er man snill, så er folk snill tilbake. 

Anonymkode: 97cb9...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...