AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #21 Skrevet 5. juni 2019 Mulig de registrerer det hvis du har appen deres installert. Anonymkode: db499...1fd
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #22 Skrevet 5. juni 2019 Når jeg bare går inn på 180.no og sjekker meg selg, får jeg bare opp informasjon om hvor jeg bor osv, slik som på 1881 osv. Men jeg vet jeg har sett denne infoen hos andre nummer også. Veldig merkelig. Må man inn noe spesielt sted å se? Før, når jeg bare sjekket 180.no etter ukjente nummer osv, så fikk jeg opp all informasjonen slik du viste i screenshottet. Jeg er reservert mot selgere om det har noe å si. Anonymkode: bf9c2...ede
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #23 Skrevet 5. juni 2019 Jeg sjekket en gang til - via den der "varsel" linken noen delte. (jeg åpnet begge i incognito mode) - Når jeg søker opp megselv der så får jeg bare "Ikke tilgjengelig" på anropsstatistikk. Enten er det fordi jeg er i incognito mode, eller så er det fordi jeg er reservert på noe vis. Anonymkode: bf9c2...ede
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #24 Skrevet 6. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig de registrerer det hvis du har appen deres installert. Anonymkode: db499...1fd Som jeg skrev så har jeg ikke appen, men har sjekket dette via pc. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sjekket en gang til - via den der "varsel" linken noen delte. (jeg åpnet begge i incognito mode) - Når jeg søker opp megselv der så får jeg bare "Ikke tilgjengelig" på anropsstatistikk. Enten er det fordi jeg er i incognito mode, eller så er det fordi jeg er reservert på noe vis. Anonymkode: bf9c2...ede Jeg er selv reservert og finnes ikke i noen nummeropplysninger, men anropsstatistikken for nummeret mitt er likevel registrert hos dem. Anonymkode: b64c5...1a5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #25 Skrevet 6. juni 2019 Man får det opp på firma og etater. Ikke privatpersoner Anonymkode: 16ef3...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #26 Skrevet 6. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man får det opp på firma og etater. Ikke privatpersoner Anonymkode: 16ef3...9d0 Stemmer ikke, da hadde jeg ikke lagd tråden. Jeg er privatperson og alt kommer opp hos meg. Anonymkode: b64c5...1a5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #27 Skrevet 6. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man får det opp på firma og etater. Ikke privatpersoner Anonymkode: 16ef3...9d0 Mitt nummer er registrert på firma og jeg får ikke opp noen ting. Anonymkode: f06a2...451
Hedersbrukeren Skrevet 6. juni 2019 #28 Skrevet 6. juni 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du at det er ok at naboen din, sjefen din eller Ola nordmann vet hvor mange samtaler du har en gitt periode Anonymkode: f38a8...a8c For en krise om noen hadde fått vite hvor mange telefonsamtaler jeg har hatt. Kunne ikke tenkt meg noe verre, grøss og gru 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #29 Skrevet 6. juni 2019 2 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: For en krise om noen hadde fått vite hvor mange telefonsamtaler jeg har hatt. Kunne ikke tenkt meg noe verre, grøss og gru Det er ingen krise, men det skal ikke være "overvåkende". Derfor blir dette feil og bør tas opp med en klageinstans. Anonymkode: 682f4...0ae 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #30 Skrevet 6. juni 2019 Dette virker uansett som et grovt brudd på personvernforordningen, GDPR, med mindre det er blitt gitt eksplisitt godkjenning til innsamling av disse dataene. I følge GDPR har du krav på tilgang til den informasjonen de har samlet inn om deg og du kan også ha krav på å få denne informasjonen slettet. Datatilsynet er rette vedkommende for å sende inn en klage. Anonymkode: f06a2...451 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #31 Skrevet 6. juni 2019 Nå har jeg sett litt nærmere på denne tjenesten og det er en side der hvem som helst kan søke opp et hvilket som helst telefonnummer og legge inn en kommentar. 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er et eksempel på hvordan det ser ut med et tilfeldig mobilnummer. Anonymkode: b64c5...1a5 Dette bildet viser at noen har gjort et søk på dette telefonnummeret totalt 222 ganger. Ingen har lagt inn noen kommentarer. Anropsstatistikk er litt uklart hva viser, men kan være en visualisering av når søkene er gjort over en tidsperiode. Dette har hvertfall ingenting med samtaler som er gjort på dette telefonnumeret. Anonymkode: f06a2...451 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #32 Skrevet 6. juni 2019 Statistikken er basert på anrop til personer som har denne appen. Jeg ringer en del folk fra jobb; de har registrert noen hundre anrop fra jobbnummeret mitt. Men langt færre enn det jeg faktisk ringer... Tid på døgnet stemmer bra med arbeidstiden min. Anonymkode: b68af...76f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #33 Skrevet 6. juni 2019 Jeg har ikke denne appen men står likevel oppført med androp på en dato der jeg hverken mottok eller foretok noen anrop. Anonymkode: f06a2...451
Million Skrevet 8. juni 2019 #34 Skrevet 8. juni 2019 (endret) På 6.6.2019 den 0.53, AnonymBruker skrev: Jeg sjekket en gang til - via den der "varsel" linken noen delte. (jeg åpnet begge i incognito mode) - Når jeg søker opp megselv der så får jeg bare "Ikke tilgjengelig" på anropsstatistikk. Enten er det fordi jeg er i incognito mode, eller så er det fordi jeg er reservert på noe vis. Anonymkode: bf9c2...ede Får opp "ikke tilgjengelig" på meg også, og sønnen min og eksen min, på vanlig nettsidesøk der (ikke inkognito). Tror det er sånn at man må ha appen installert eller noe. Hele 180.no virker jo rar. Søkte på navnet mitt, og det kom ikke opp, bare 4 andre helt uvedkommende greier, blant annet en besøksgård og et gym (!) som ikke engang lignet på mitt navn. Endret 8. juni 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #35 Skrevet 8. juni 2019 On 6/6/2019 at 11:34 AM, AnonymBruker said: Dette bildet viser at noen har gjort et søk på dette telefonnummeret totalt 222 ganger. Ingen har lagt inn noen kommentarer. Anropsstatistikk er litt uklart hva viser, men kan være en visualisering av når søkene er gjort over en tidsperiode. Dette har hvertfall ingenting med samtaler som er gjort på dette telefonnumeret. Anonymkode: f06a2...451 Anrop: signal som angir at man ønsker forbindelse med en (bestemt) person, en (bestemt) stasjon, et (bestemt) fartøy e.l. Det er kan neppe være noen tvil om at det betyr samtaler. Det bekreftes av at det står "ANTALL SAMTALER (siste 3 måneder) 131" under. Anonymkode: db499...1fd 1
missy_miss Skrevet 8. juni 2019 #36 Skrevet 8. juni 2019 På mitt nr så kommer det ikke opp noen statistikker, men det står at 12 stk har søkt det opp. På søsteren min så kommer det opp adresse, 38 stk som har søkt det opp og 20 anrop de siste 3 mnd. Den statistikken stemmer IKKE! 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #37 Skrevet 8. juni 2019 3 timer siden, Million skrev: Får opp "ikke tilgjengelig" på meg også, og sønnen min og eksen min, på vanlig nettsidesøk der (ikke inkognito). Tror det er sånn at man må ha appen installert eller noe. Hele 180.no virker jo rar. Søkte på navnet mitt, og det kom ikke opp, bare 4 andre helt uvedkommende greier, blant annet en besøksgård og et gym (!) som ikke engang lignet på mitt navn. Nei, for jeg (TS) har aldri hatt denne appen installert og har kun gjort søk via pc, og her kommer statistikk på mitt nummer opp. Anonymkode: b64c5...1a5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #38 Skrevet 8. juni 2019 Kanskje det har noe med hvilken leverandør man har? At en leverandør har solgt informasjonen? Jeg har Telia og fikk da ikke opp annet enn det som 1881 viser. Har aldri hatt appen til 180 og har reservert meg mot salg. Anonymkode: bf9c2...ede
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #39 Skrevet 8. juni 2019 Jeg tror at det skal være mulig å avregistrerte seg for disse opplysningene Jeg fikk Anonymkode: 59dce...241
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #40 Skrevet 8. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anrop: signal som angir at man ønsker forbindelse med en (bestemt) person, en (bestemt) stasjon, et (bestemt) fartøy e.l. Det er kan neppe være noen tvil om at det betyr samtaler. Det bekreftes av at det står "ANTALL SAMTALER (siste 3 måneder) 131" under. Anonymkode: db499...1fd Dette tallet har overhodet ingen sammenheng med inngående eller utgående samtaler på mitt telefonnummer. Her får jeg opp et tall under antall samtaler som ikke gir noen mening. Har aldri hatt denne appen installert. Anonymkode: f06a2...451
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå