Gå til innhold

La Creuset servise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt middagservise, og lurer på å gå for La Creuset. Tenker da på middagstallerkener, frokosttallerkener, desserttallerkener, skåler osv. Men dere som har fra La Creuset, kjøper dere i forskjellige farger eller holder dere til en farge i alt? Vet det er smak og behag men er redd for å angre om jeg kjøper i flere farger eller alt i samme farge 😂 Tenker tallerkener i en farge, skåler i en annen osv kanskje. 

Er forøvrig tallerkenene av god kvalitet? Syns de kjennes massive ut. Er hovedsaklig derfor jeg vil gå for dette merket også, virker som det tåler mye!

Anonymkode: 11e35...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde kanskje vært i hus og hage kategorien ser jeg..

Anonymkode: 11e35...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solide, men tunge, grove og klumpete, synes jeg. Får oftere enn andre serviser striper fra bestikket, men det er avhengig av hvilket bestikk man har. De ser kule ut, men jeg ville valgt noe annet (og har gjort det også). Du får mange andre serviser som tåler like mye. 

Men hvis jeg skulle hatt dette serviset ville jeg trolig valgt to ulike farger, men som samtidig passer sammen. F.eks volcanic og creme. Digger volcanic-fargen vilt og hemningsløst, og synes den er en veldig «klassisk» Le Creuset-farge :) Samtidig kan det jo bli litt mye, slik at det er fint med en nøytral farge som creme å kombinere det med. F.eks middagstallerkner i creme og frokosttallerkner i volcanic. Eller alle flate tallerkner i creme og alle skåler og dype i volcanic. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ullvott skrev:

Solide, men tunge, grove og klumpete, synes jeg. Får oftere enn andre serviser striper fra bestikket, men det er avhengig av hvilket bestikk man har. De ser kule ut, men jeg ville valgt noe annet (og har gjort det også). Du får mange andre serviser som tåler like mye. 

Men hvis jeg skulle hatt dette serviset ville jeg trolig valgt to ulike farger, men som samtidig passer sammen. F.eks volcanic og creme. Digger volcanic-fargen vilt og hemningsløst, og synes den er en veldig «klassisk» Le Creuset-farge :) Samtidig kan det jo bli litt mye, slik at det er fint med en nøytral farge som creme å kombinere det med. F.eks middagstallerkner i creme og frokosttallerkner i volcanic. Eller alle flate tallerkner i creme og alle skåler og dype i volcanic. 

Takk for svar. Hvilket bestikk bør jeg ha for å unngå striper? Bestilte nettopp mange Le Creuset tallerkener og skåler, og gikk for forskjellige farger. En på middagstallerkener, en på skålene osv. Har ikke planer om å invitere til middagsselskap hehe. 

Anonymkode: 11e35...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen stålbestikk funker andre ikke. Det kommer sikkert an på legeringen. Jeg tror du må prøve deg fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for vulcanic og carribean, middag/frokost og dype boller + 1 stor og 1 liten kjele i vulcanic/carribean. 

Blir muligens noe mer men tenker litt på Poul pava å 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderte dem for en stund siden men droppet dem til fordel for et annet merke når jeg så hvor ripete tallerkenene var blitt bare å stå i butikkhylla. Skjelden sett så ripete tallerkner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil at middagsbordet skal se ut som konfetti, så jeg har forskjellig farge på ALT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen riper på mine asjetter. Og de brukes ofte. Har bestikk fra Hardanger bestikk. 

Tungt servise, men jeg liker det veldig godt. Liker at det tåler varme og kan settes i ovn, og mye fine farger

Jeg har Ocean og Mist Grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SPOCA skrev:

Jeg er veldig glad i Le Creuset, har ikke merket noe særlig til riper. :)

En venninne av meg har hatt dette serviset i mange år, så det har jeg spist av mange ganger. Jeg har ikke lagt merke til at det er ripete :) 

Anonymkode: 93ff0...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...