Gå til innhold

Den nye Deadwood-filmen på HBO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har den fått så mye skryt, og hele 8,3 i snitt på IMDb? Jeg forstår det ikke. Elsker serien, men filmen var jo bare ekstrem enkel og banal. Terningkast 2.

Anonymkode: 4f7c2...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ingen peiling men synes serien er veldig oppskrytt og har derfor ingen planer om å se filmen.

Anonymkode: 20c84...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvem vet, kanskje er det slik at bare fordi du ikke likte filmen så betyr ikke det at ingen andre likte den.

Flertallet som har sett filmen likte den vel da og derfor har den 8.2 på IMDB.

 

 

Jeg har ikke sett filmen enda 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en episode for evigheter siden og det holdt. All banning og svineprat var bare til irritasjon. Er sånt nødvendig for handlingen?

Anonymkode: 34e10...9db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^   Kom borti anonymknappen. Beklager.

Anonymkode: 34e10...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en episode for evigheter siden og det holdt. All banning og svineprat var bare til irritasjon. Er sånt nødvendig for handlingen?

Anonymkode: 34e10...9db

Nei det er ikke nødvendig.

I følge Deadwood trivia på IMDB så ble det bannet 3253 ganger i løpe av seriens 36 episoder. Noe som jeg tror betyr at de bannet minst 90 ganger i vær episode. Og en episode varte i ca 55 minutter. Noe som jeg tror betyr at de igjennomsnitt bannet nesten 2 ganger i minuttet. 

Jeg likte serien men ja jeg er enig det var overdrevent mye banning og svineprat.

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så en episode for evigheter siden og det holdt. All banning og svineprat var bare til irritasjon. Er sånt nødvendig for handlingen?

Anonymkode: 34e10...9db

Om det var nødvendig for selve handlingen skal jeg ikke uttale meg om, men det var et bevisst grep som ble tatt av produsenten David Milch. Meningen var at datidens språkbruk og banning (sent 1800-tall) skulle benyttes i manuskriptet, men det fungerte dårlig. Grunnen var at banningen virket ganske komisk i forhold til dagens språkbruk. Derfor ble det bestemt at dagens banneord skulle benyttes, noe dagens seere lettere kunne forholde seg til.

(Movies & TV Stack Exchange)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lages få slike serier. Litt spesiell, men like fullt en perle :) Ikke sett filmen ennå, men man må jo få den med seg. Hadde også ønsket meg en avslutningsfilm i Carnivale, som ble kansellert uten en skikkelig slutt omtrent på samme tiden, men det er vel for mye å be om :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes filmen var bra, men nå er jeg blodfan av serien, så filmen skulle virkelig vært dårlig for å ikke begeistre meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket serien, og gleder meg til å se filmen i morgen. Banningen gjør meg ingenting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på Deadwood nå. Ganske seig serie, men også veldig fascinerende. Skuespillet er førsteklasses, og dialogen...ja, nesten litt teatralsk. Banningen er hinsides. Men også jævla morsom. Jeg digger det. Ian McShane stjeler showet.

San Francisco cocksucker Swedgen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...