Gå til innhold

P piller og pillefri uke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg ta pillefri uke når jeg ønsker? Sånn for å provosere frem mensen da jeg ikke vil ha noe blødning den 19? Hører det er s mye dårlig erfaring ved å utsette mens på synfase. Skal etter planen begynne på pillefri om en uke.. Men kan jeg starte nå.. 

 

Anonymkode: 65bbd...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ta et fullt brett med de pillene som inneholder hormoner før du tar pillefri uke. Hvis ikke er du ikke sikker i en uke og risikerer å bli gravid. Les pakningsvedlegget. Om du ikke har det i papirform kan du søke på felleskatalogen.no. 

Anonymkode: 90de9...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt mer nøyaktig: det er vel 21 piller med hormoner på p-pillebrettet ditt. Du må ha tatt 21 piller med hormoner 21 dager i strekk før du kan ta pillefri uke. Etter 21 dager spiller det ingen rolle når du tar pillefri uke, så du kan ta pillefri uke etter 23, 25, 29, 34 dager osv osv. Men om du ikke hoppet over pillefri uke sist og du har tatt mindre enn 21 piller 21 dager i strekk kan du IKKE ta pillefri uke. Du kan altså droppe å ha pillefri uke (eller med andre ord hoppe over placebopillene om du har 7 sånne på brettet ditt) når du ikke vil ha menstruasjon og gå rett på nytt brett, og så kan du når som helst på det nye brettet ta pillefri uke, så du trenger ikke da å ta ut hele det andre brettet. Men når du da starter opp igjen etter pillefri uke må du igjen ta minst 21 piller med hormoner i 21 dager i strekk før du tar pillefri uke igjen. 

Anonymkode: 90de9...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta minst 21 piller med hormoner før du tar pillefri uke. Etter det spiller det ingen rolle. Men hvis du vanligvis ikke hopper over mensen kan du ikke bare ta pause midt i et brett nei. Hvis du ikke vil ha mensen den 19. ville jeg heller prøvd å hoppe over mensen denne måneden

Anonymkode: 56051...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja planen er å hoppe over men leser bare dårlige erfaringer om synfase 😳

Anonymkode: 65bbd...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...