AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #21 Del Skrevet 19. juni 2019 På 7.6.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev: Ja, det har jeg. Har gjort flere feilvurderinger. En gang skulle jeg ut på hovedvei og så meg godt for mener jeg selv før jeg kjørte utpå. Plutselig var det en bil bak meg som fløytet og kjørte i sikksakk for å ikke kræsje i meg. Det jeg ikke forstod var hvor den kom fra, for jeg hadde sett meg for og var helt sikker på at det ikke kom bil. Det var dog en sving helt ved krysset så bilen kan godt ha kommet i 100 km i timen og kommet seg bak meg på den tiden det tok for meg å kjøre utpå veien, men om ikke så må hjernen min bare ikke ha registrert det. Andre feilvurderinger jeg har gjort har vært ut fra forvirring om andre biler som enten har blinket feil vei eller lagt seg i feil side av veien eller snudd midt på hovedvei for eksempel. Anonymkode: 2f7f4...50c Jeg opplevde noe lignende når jeg øvelseskjørte. Skulle bare kjøre på butikken og skulle inn i en rundkjøring jeg hadde vært i hundrevis av ganger før. Så nøye etter biler fra alle armene i rundkjøringen, og kikket ekstra godt på veien fra venstre hvor jeg vet det ofte kommer biler som har vært på butikken. En bil må ha kjørt "langs" min A-stolpe, for jeg var 100% sikker på at ingen andre biler var i nærheten av rundkjøringen, sjekket alle de tre andre armene og satte ned farten kraftig lenge før rundkjøringen. Jeg var nesten inne i rundkjøringen når jeg ser at en bil som kom fra armen direkte på venstre side var inne i rundkjøringen allerede. Den dukket plutselig opp ut fra ingensteds på 0,2 sekunder. Og det var en vei med ganske grei sikt mtp. farten man holder i det området. Har hørt lignende fra svigerfar, som opplevde at en syklist havnet i blindsonen hans bak A-stolpen, heldigvis skjønte syklisten at han ikke så ham, og stoppet før det gikk galt. Anonymkode: 6098a...a69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvilleparish Skrevet 30. juni 2019 #22 Del Skrevet 30. juni 2019 (endret) Jepp. Lå bak en bil over en lengre strekning som ikke ville slippe forbi. Jeg ble både irritert og forbanna for jeg var på jobb og hadde dårlig tid. Når det endelig kom en lang slette med en svak sving som jeg kunne se gjennom, la jeg meg ut, men da gasset bilen jeg kjørte forbi på og jeg så at helt der borte kom det en liten bil rundt svingen. Var da på siden av bilen så det var flat pedal. Måtte bare legge inn bilen og var sikker på at jeg skulle ta bilen jeg kjørte forbi med hengeren min, men det gikk på meteren. Jeg hadde ikke blitt skadet, men blitt drapskvinne definitivt... Og det har vært nære på mange ganger i rundkjøringer pga blindsoner Endret 30. juni 2019 av bienvilleparish Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkrobin27 Skrevet 6. juli 2019 #23 Del Skrevet 6. juli 2019 jeg har øvlelseskjørt med pappa i over 11 år nå fordi jeg aldri klarte og bestå teorien (som jeg skal gjøre neste uke og blir garantert og bestå etter mye øving).. Men en ting jeg virkelig har lært etter så mange år er: ALDRI la en person bak deg stresse deg opp. Uansett hvor travelt han har det, så tjener han kanskje ikke mere en 20-1 minutt på det. La dem være sure, så lenge du følger reglene, så har du ingenting å være stresset for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå