AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Godboken har sendt meg reklame to ganger per post og nå også ringt. Jeg har til slutt bestilt en sånn testpakke uten bindingstid hvor man ikke betaler porto. Baby er fire mnd og jeg hadde jo tenkt å lese på senga og sånn uansett. Hva synes du om Goboken? Evt andre bokklubber for små barn. Er det verdt pengene? Jeg husker jo at jeg var med i Barnas Bokklubb og Pennyklubben når jeg var barn, og jeg trålte igjennom bøkene. Denne klubben er jo mer myntet på babyer da. Men bøkene følger barnets alder Anonymkode: 368ff...b10
mammahjarte Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 Eg arva masse frå familiemedlemmer. Veldig mye flott. Baby elsker babybøkene som er myke, lage gnistrende lyd og spennande farger. Personlig prioritere eg ikkje denna kostnaden, fant mykje fint på brukthandel her om dagen. Synest ikkje klubben er dyr i utgangspunktet. Det er berre enkelt å få tak i bøker. Eg huske aldri avbestille i den hektiske kvardagen.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #3 Skrevet 4. juni 2019 Vi er medlem. Får masse fine bøker. Mini elsker de. Noen av de er for "voksne" for henne når vi får de, men hun liker de et par mnd etterpå. Vi avbestiller noen, og får noen. Synes at det er verdt det. Anonymkode: fbc0c...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 Nei. Alle bøkene er kliss like og skrevet av samme forfatter... Anonymkode: 621b6...871 2
kanelsnurr Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 Jeg har diskutert det med noen venninner, og vi har kommet frem til at de har en genial forretningsplan: Henvende seg til folk i ammetåka (som såklart glemmer å avbestille), og så gjøre det helt umulig å skjønne hvor du skal returnere. Fikk bare to pakker (inkludert velkomstpakka) før vi meldte oss ut igjen, men har også arvet noen bøker derfra. Mye likt, som den over her sier. Min var glad i noen av det for de aller, aller minste (noen sånne myke bøker), men det finnes absolutt barnebøker av bedre kvalitet. Et tips: Det er helt vanvittig mye barnebøker på loppemarkeder. Ikke for så små som din er enda, ettersom de går i munnen/bøyes feil vei o.l., men med en gang deg blir litt mer ordentlig lesing. Har kjøpt masse bra. 2
Gjest nicecar Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Absolutt ikke verdt pengene. Jeg har prøvd et medlemskap der og er ikke videre begeistret over babybøkene jeg har fått tilsendt. De har heller ikke fornyet seg noe særlig siden foreldrene mine abonnerte på bøker derfra for 23 år siden.. Har uansett aldri tid til å lese bøker for en baby i løpet av en hektisk dag. Bokklubber venter jeg med til baby har blitt litt større og forstår mer.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #7 Skrevet 4. juni 2019 Var ikke fornøyd med de første pakkene grunnet dårlig språk/oversettelse. Pauser derfor medlemskapet enkelt ved et par trykk. Får allikevel info om pakkene og bestiller om jeg liker innholdet. Syns det er supert på den måten Anonymkode: 3af00...88b 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #8 Skrevet 4. juni 2019 Jeg syns bøkene er veldig bra! Er selv barnehagelærer og er kanskje derfor også litt «kresen» på hva jeg vil lese for barnet mitt. Barnet mitt er forresten 1,5 år og vi har vært medlem i goboken i 1 år nå. Vi har fått mye bra, som man ikke finner i bokhandelen. Der er det mest pekebøker type «mine 100 første ord» eller bøker om dyr ol. Dette er vel og bra altså men i goboken får man bøker med fortellinger som passer alderen til barnet. Jeg syns dog pakkene kommer litt for ofte iom at det er 2-3 bøker i hver pakke. Derfor har som regel avbestilt ca annenhver pakke. Barn er glad i repetisjon så vi kan fint lese samme bøkene hver dag eller evt elle bort noen av de for så å ta de frem igjen senere. Anonymkode: dab2e...bf4 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #9 Skrevet 4. juni 2019 Jeg er pedagog, og synes også mange av disse bøkene er gode. Vi bestiller ca 1/3 av pakkene. Passer på at det er variasjon i det vi kjøper. Datteren min elsker bøkene. De sender ut epost hver mnd med informasjon om neste pakke, og det er enkelt å trykke på "avbestill" på de man ikke ønkser. Man kan også bytte ut én eller to bøker i en pakke om man ønsker Anonymkode: 64855...fb1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #10 Skrevet 4. juni 2019 Min elsker bøkene om Gogo. Hun ler og smiler når jeg leser for henne. Og peker på pappaen og ballen osv. Anonymkode: fbc0c...5c0 1
Gjest Albbas Skrevet 5. juni 2019 #11 Skrevet 5. juni 2019 Jeg er ikke medlem, men har flere bøker fra Goboken som vi har kjøpt brukt i hylla, og de er hvertfall gode. Vi er med i Bokklubben sin barnebokklubb (passer for ca 2 år og oppover). Valgte denne fordi de også har nye bøker man kan finne i bokhandelen, så litt mer variasjon kanskje. Men er ikke veldig imponert - av 5 bøker vi har fått hittil har to vært flere måneder forsinket pga utsolgt. Da forsvinner jo litt av poenget når jeg heller kan kjøpe bøkene i butikk enn å vente måned etter måned...
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #12 Skrevet 5. juni 2019 Vi er stort sett fornøyd. De har ikke godt utvalg av babybøker i butikkene. Det som irriterer meg er når det er lagt opp som vers, og de gnåler om hvor glad babyer er i rim og rytme, og så er det ikke rytme. Som "Fisken elsker å svømme og plaske og dykke mot bunnen. Sneglen liker å smile med munnen". Første linjen har 6 slag, andre 4... guuud så irriterende det er. Til dere som synes de kommer for ofte: det kan man velge selv. Gå inn på profilen deres, og der kan dere endre innstilling for hvor ofte dere ønsker få pakker. Anonymkode: 67778...99c 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 Mamma slet med å bli kvitt dem en periode. Anonymkode: 536a1...a8d
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #14 Skrevet 5. juni 2019 Er bra fornøyd, selv om endel av bøkene er litt like. Synes også det burde vært litt flere tekstilbøker for de aller minste, for min 1-åring har desverre klart å rive og ødelegge noen av bøkene i papp. Men hun elsker mange av bøkene, særlig de om Gogo. Så jeg kommer nok til å fortsette abonnemanget så lenge hun har glede av det hun får. Synes ikke bøkene er så dyre heller. Slike bøker ser ut til å være dyrere i bokhandelen, og det sparer meg for tid at de kommer rett i postkassen. Har aldri hatt noe problemer med avbestilling eller kundeservice heller. En gang fikk jeg en bokpakke der en av bøkene var på finsk. Kontaktet kundeservice og fikk en ny bok med norsk tekst tilsendt like etter. Anonymkode: 19a81...aac
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #15 Skrevet 5. juni 2019 Vi er også stort sett fornøyde. Babyen har likt noen av bøkene veldig godt, bøkene om baby Gogo vil hun gjerne lese 20 ganger daglig. Jeg irriterer meg også skikkelig over nødrim og manglende rytme i enkelte bøker, og syns kvaliteten er litt varierende. Vi syns det blir for mye å kjøpe alle pakkene, men vi husker stort sett å gå inn og avbestille. Anonymkode: 5cfa0...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #16 Skrevet 5. juni 2019 Jeg er VELDIG misfornøyd med hvor kynisk de fremstår🤔 De gir deg reklame på reklame, og når jeg prøver å avslutte og/eller få de til å fjerne kontakt info om meg så må jeg kontakte de gang på gang. Med første barnet gikk det 2 år før de slettet mobil og e-post. Etter jeg kjeftet på telefon 😛 Da var jeg lei, for vanligvis har jeg folkeskikk... Så på andre baby sendte de reklame i posten med tittel: «Venter du baby?» og kort tid etter «Til din baby». Tilfeldigvis var det ikke offentlig av flere grunner, og ryktet spredde seg raskt fordi jeg møtte naboer med postkassene. Først på tredjemann forsto jeg hvor de fikk tak i meg. Via gratis babybox... Anonymkode: 55d20...bf3 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #17 Skrevet 5. juni 2019 Har arvet mange selv, men jeg hadde aldri giddet å brukt penger på det. Bøkene for babyer er sikkert OK nok, siden det ikke er mye tekst, men fra 1 år og oppover er de utrolig repeterende og dårlig oversatt. Det finnes utrolig mange flotte barnebøker og go’boken er etter min mening ikke verdt pengene. Jeg er utrolig glad i barnebøker, og vi har flere barnebøker enn voksenbøker. Så det er nok grunnen til mine «høye» standarder. Anonymkode: a8eda...b3e 3
mammahjarte Skrevet 5. juni 2019 #18 Skrevet 5. juni 2019 Ja det er sykt aggressiv markedsføring. Eg får nyhetsbrev eg aldri har signert meg opp på! Det er ulovlig faktisk. Trur dei fant meg via grstis babyboks ja.. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #19 Skrevet 5. juni 2019 1 hour ago, mammahjarte said: Ja det er sykt aggressiv markedsføring. Eg får nyhetsbrev eg aldri har signert meg opp på! Det er ulovlig faktisk. Trur dei fant meg via grstis babyboks ja.. Når du melder deg for gratis babybox så må du godta visse betingelser. Kontakt fra godbok er ett av dem..så det er ikke ulovlig Anonymkode: 0b835...b1a 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #20 Skrevet 5. juni 2019 Noen av bøkene er gode, men stort sett er de ganske like eller for dårlige. Mye dårlig språk i oversettelsene. Jeg kjøper heller bøker i bokhandel. Anonymkode: 0bc54...3d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå