Gå til innhold

Dårlige dekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nylig kjøpt en bruktbil. Når vi så på den hos forhandler så stod bilen på vinterdekk, og vi fikk fortalt at sommerdekkene var i god stand. Nå ca 2 1/2 uke etter kjøp ser vi at sommerdekkene har rifter/sprekker på rulleflaten, de og også fra 2011, samme år som bilen. 

Vi skal ta dette med forhandler, men har noen erfaringer med dette? Vi har kjøpt i god tro om at dette var okei dekk. Skal nevnes at det er merkbart under kjøring at dekkene er 8 år. 

Anonymkode: 853a3...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var innom Jæger Bergen i vinter og var interessert i bil. Der hadde de skiftet 2 av 4 dekk, de resterende var også fra 2011. Makan! Bilen var priset 50% over markedsverdi også. De ville liievel ta seg betalt for nye dekk. Jeg gjorde det klart og tydelig at slik blir det ikke salg av.

Privat har jeg opplevd det samme som deg. Da spytta selgeren inn 1500 kr i nye dekk fordi det var en misrepresentasjon. Dette burde du også prøve, særlig når det er forhandler. Det er skamløst, farlig og uprofesjonelt.

Anonymkode: d418a...ceb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de sa dekkene var i god stand uten å vise dem fram, så er det jo en løgn, når de er 8 år gamle og godt brukt. Hvor lett det er å nå fram med klage er en annen sak, men skader vel ikke prøve :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Ville gjort et forsøk, men dere burde sagt i fra med det samme dere fikk dekkene. Mulig dere er for sent ute.

Anonymkode: 06a6b...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, åssen gikk det, nesten 2 uker senere?

Anonymkode: d418a...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...