AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Jeg er en såkalt utadvendt introvert. Det vil si at jeg er veldig blid, åpen og nysgjerrig med nye mennesker og har ikke problemer med å starte og holde samtaler igang. Dette gjelder også i dating. Det er alltid god stemning, og jeg er ikke sjenert eller stille av meg. Min introverthet gjør seg derimot gjeldende i det at jeg trenger å bli litt kjent med en person før jeg åpner meg opp og virkelig slipper dem inn på meg. Jeg trenger å kjenne meg trygg før jeg deler av mitt innerste. For eksempel, å fortelle om vanskelige hendelser og følelser. Jeg har vært i to forhold, og begge har jeg vært venn eller kjent med før vi begynte å date. Derfor er denne tinder-varianten av dating ny for meg. Synes det er så frustrerende at folk har så dårlig tid! Hittil har jeg truffet to menn jeg virkelig likte og som jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med. Det har vært full klaff, men så dabber det av for deres del. Begge etter ca. tre uker med dating hvor vi har truffet hverandre 4-5 ganger. Begge sa at det var på grunn av manglende gnist og sommerfugler i magen. Det kan jo være tilfeldig. To menn er ikke akkurat så mye. Men jeg tenkte plutselig på det at kanskje det er fordi jeg trenger litt mer tid på meg. Kanskje de føler en avstand fra meg, eller at jeg holder tilbake? For meg er tre uker veldig kort tid når vi er helt fremmede da vi møtes. Mens for dem så tenker de visst at de har et fullstendig bilde av hvem jeg er og hvordan vi passer sammen. Erfaringer? Eller tanker fra dere menn? Anonymkode: 9c91f...30a
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #2 Skrevet 4. juni 2019 De ble ikke betatt av deg, hverken mer eller mindre. Helt vanlig, du må nok bare fortsette og møte menn. Du likte dem veldig godt, men det var jo ikke gjensidig. Bare å tøffe seg opp! Anonymkode: 2bcf9...461 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #3 Skrevet 15. juni 2019 Det holder ikke med å bare være blid og åpen, når du ikke åpner deg eller byr på deg selv. Selv mister jeg interessen for folk som byr lite på seg selv, eller ikke slipper meg inn og gir dype samtaler. De oppfattet deg kanskje som overflatisk og kom ikke i dybden på deg? Da opplever man sjelden nærhet og at man ikke passer sammen, og da kan kjemien utebli, fordi det bare er konstant tomhet der og vansker for å knytte bånd og interesse for noen som hele tiden «trenger tid» til å slippe folk inn. Selv er jeg lei av folk som viser interesse, men ikke slipper meg inn, fordi de er redde akkurat som deg, det går liksom ikke an å gå i dybden for å finne ut om man passer sammen. Og ingen gidder å kaste bort tid på noen. Det er sånn livet er, du MÅ satse med alt du har og stupe inn i det med mot og håp. Gi av deg selv, vær deg selv og elsk deg selv 100 %, det vil bli mange skuffelser og avslag, men ikke forvent så mye tilbake. Anonymkode: 5e192...290 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #4 Skrevet 16. juni 2019 Jeg er introvert som deg og kjenner meg veldig godt igjen. På tinder skal alt gå så innmari fort og det fortventes så mye på kort tid. Alle er jo forskjellige, og noen bruker mer tid enn andre. Ingen kan forvente at du skal snakke om barndommen din eller vanskelige tider etter 4-5 dates. Da har du rett og slett ikke møtt den rette fyren som har forståelse for at du trenger tid til å åpne deg opp, noe som forsåvidt er helt vanlig, men nå skal alt skje etter tre dates i følte datingreglene. Jeg var på tinder før, men har funnet ut at det ikke er riktig datingarena for meg, da nettopp det at det skal gå så fort gjør meg stressa. Hvis de mister interessen så er de ikke interessert nok i deg, og da er det bare ikke noe klaff uansett. Du finner nok en som har forståelse for dette!! Anonymkode: 48017...451 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #5 Skrevet 17. juni 2019 Jeg er også utadvendt introvert, og nylig blitt singel etter å ha vært gift i en årrekke. Datet nylig en hyggelig mann, og så for meg at vi nå kunne ha en spennende sommer foran oss til å bli kjent. Men neida, han skulle vite alt om meg med én gang! Snappet og tekstet meg i tide og utide, fortalte meg overdrevent mye om seg selv, gravde og spurte om barndommen min, livet mitt, interessene mine etc. Ville ha meg med på utenlandsferie om bare noen uker til. Enten er det dét at jeg er introvert som gjorde at jeg måtte kutte det med ham, eller så er det dét at det ble for mye for fort (og at de fleste andre ville gjort det samme). Men hadde jeg vært typen til å eeelske å grave dypt ned i noens sjel etter to sekund, hadde jeg nok likt å være med ham. Men - jeg trenger tid, skjønner ikke hvorfor man skal haste seg så fort frem? Er en helt sinnsyk fart i datemarkedet nå, merker jeg... Anonymkode: 9e073...9bb
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #6 Skrevet 17. juni 2019 Det der har ikke noe med at du ikke deler nok å gjøre. Helt garantert. Faktisk er det veldig smart å ikke dele for mye med fremmede mennesker. Og folk du bare har truffet 4-5 ganger: er fortsatt fremmede. De var bare ikke interessert. Rist det av deg: ikke tenk at du gjorde noe galt. Mest sannsynlig ville utfallet blitt akkurat det samme, samme hva du hadde gjort, sagt eller delt. Anonymkode: 533fb...87f
Sussanne28 Skrevet 17. juni 2019 #7 Skrevet 17. juni 2019 Introvert ekstrovert har ikke noe å si, finner du en som passer, smell rett til.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #8 Skrevet 17. juni 2019 tinder bør du holde unna, du kommer til å bli såret Anonymkode: fb1ad...ce4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå