j-mam Skrevet 4. juni 2019 #1 Skrevet 4. juni 2019 Noen som kan anbefale fine plasser i Sverige om man kjører over grensen fra ca Trondheim? Vil gjerne over til kysten, men innland går også fint. Er det fint i Østersund? Sundsvall? Eller andre plasser 🙂
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #2 Skrevet 5. juni 2019 Var i Höga Kusten-området (nord for Sundsvall) i fjor, og syns det var fint i alle fall. Spesielt landskap (verdensarv), mange fine øyer (Ulvön og Trysunda er kanskje de mest kjente), gode friluftslivmuligheter. Er et populært turistmål blant svensker også, så anbefaler å booke overnatting i god tid om dere reiser midt på sommeren. Anonymkode: f2b14...79c
j-mam Skrevet 5. juni 2019 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Var i Höga Kusten-området (nord for Sundsvall) i fjor, og syns det var fint i alle fall. Spesielt landskap (verdensarv), mange fine øyer (Ulvön og Trysunda er kanskje de mest kjente), gode friluftslivmuligheter. Er et populært turistmål blant svensker også, så anbefaler å booke overnatting i god tid om dere reiser midt på sommeren. Anonymkode: f2b14...79c Takk for svar. Skal sjekkes ut 🙂👍
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #4 Skrevet 6. juni 2019 På 4.6.2019 den 17.05, j-mam skrev: Noen som kan anbefale fine plasser i Sverige om man kjører over grensen fra ca Trondheim? Vil gjerne over til kysten, men innland går også fint. Er det fint i Østersund? Sundsvall? Eller andre plasser 🙂 Noe spesielt du har lyst til? (Fiske/friluftsliv/severdigheter/shopping)? Bare voksne eller er det barn med? Telt/campingvogn, hotell eller andre boformer? Anonymkode: bb3cb...941
engelenmin Skrevet 7. juni 2019 #5 Skrevet 7. juni 2019 Litt lengre sørover finner du mora, rättvik, leksand og orsa. Det er populært for veldig mange trøndere, særlig med barnefamilier. Alle disse ligger ganske nært hverandre å kan by på mye forskjellig. Det bruker å være en veteranbiluke i rättvik på sommeren som er super for de som liker gamle biler, er vel flest amerikanske. Det er er sommerland i leksand, rovdyrpark i orsa, og div i Mora. Har vært i området både som barn og voksen, liker det kjempegodt 😊 østersund har jo dyrepark - ikke kjempehøydare for min del. Jamtli som er et slags museum/opplevelsespark hvor du går gjennom tidsepoker og får gjøre ting fra de årstallene. Det er det trivelig synes jeg, var der men sønnen min på 4 i fjor.
Kjetil E Skrevet 7. juni 2019 #6 Skrevet 7. juni 2019 4 timer siden, engelenmin skrev: Litt lengre sørover finner du mora, rättvik, leksand og orsa. Det er populært for veldig mange trøndere, særlig med barnefamilier. Alle disse ligger ganske nært hverandre å kan by på mye forskjellig. Det bruker å være en veteranbiluke i rättvik på sommeren som er super for de som liker gamle biler, er vel flest amerikanske. Det er er sommerland i leksand, rovdyrpark i orsa, og div i Mora. Har vært i området både som barn og voksen, liker det kjempegodt 😊 østersund har jo dyrepark - ikke kjempehøydare for min del. Jamtli som er et slags museum/opplevelsespark hvor du går gjennom tidsepoker og får gjøre ting fra de årstallene. Det er det trivelig synes jeg, var der men sønnen min på 4 i fjor. Hvis du reiser nedover mot Orsa og Mora så har du jo ved Orsa en park med mange truede dyrearter. Særlig rovdyr. Ellers hvis terrengsykling frister så er dette veldig tilrettelagt i Åre. Hvor man bruker heisene opp og så er det bygget masse løyper i alle vansklighetsgrader ned igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå