Gå til innhold

Hvilken farge passer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

denne tapeten: 

Gate To Heaven Fototapet

Tapeten skal på den ene veggen på soverommet, og vi vil male de tre andre veggene i en mørk behagelig farge.

Soverommet vårt er relativt stort, vi har ett stort pent litt ekslusivt preget mørke-trebrunt klesskap som stod der når vi flyttet inn på vegg 2 og 4.  Tapeten skal på den ledige veggen (vegg 1) bak sengen, og vi har ca 1 meter av veggen (vegg 2) mellom tapet og skap på høyre siden, og ca 3-4 meter vegg på venstre siden (vegg 3), og så "møter" skapet en kommode langs den fjerde veggen (vegg 4). 

Vinduet er en lys trefarge, og jeg har lyst at den skal males i en kontrastfarve men er ikke sikker. I første omgang tar vi veggene, så kanskje den lyse trefarven blir den kule kontrasten :)  

Anonymkode: c922a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt på en matt gråfarve, en kongeblå farge, en mørkegrønn farge (tror jeg blir litt sært, så tviler på at det blir den) og mørkelilla farge. Men vi har mørkelilla i rommet ved siden av soverommet, så blir litt mye kanskje? 

Anonymkode: c922a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en nydelig mørkeblå tapet, en ekstra bred en. En slags mix av fiber og "fløyel", med litt glitterskinn i...

😂 Det hørtes lekkert ut gitt 😂😂

Men den hadde passet fantastisk til den tapeten der! 😍

Du har ikke nevnt taket... Tak, dør og vinduskarmer bør være like, mener jeg. En matt tåkegrå hadde vært fint.

Anonymkode: aa6d2...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde en nydelig mørkeblå tapet, en ekstra bred en. En slags mix av fiber og "fløyel", med litt glitterskinn i...

😂 Det hørtes lekkert ut gitt 😂😂

Men den hadde passet fantastisk til den tapeten der! 😍

Du har ikke nevnt taket... Tak, dør og vinduskarmer bør være like, mener jeg. En matt tåkegrå hadde vært fint.

Anonymkode: aa6d2...b45

Det høres faktisk ganske lekker ut 😍 Har du en link til en lignende tapet? jeg skal bestille fra europosters.no 

Liker godt tanken på grått tak! Digg å sove i ❤️ 

Anonymkode: c922a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den tapeten godt selv om jeg har en ganske nordisk stil! Kult at dere går litt utenom normen. 

Kongeblå eller en mørk blå farge blir fint. Hadde prøvd å finne en farge som matchet blåfargen i bildet, det kan bli kræsj om det er feil blåfarge. 

Når dere har lilla i rommet ved siden av hadde jeg ikke gått for det, blir fort lei når det er for mange like farger i for mange rom. 

Anonymkode: c95a5...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hva dere er ute etter. mørkebrunt for å ta ned tapetet og få jorden frem, lilla hvis det er himmelen dere vil forsterke. Hadde gått for den lilla.

Anonymkode: ce75f...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...