Elaine Marley Skrevet 4. juni 2019 #21 Skrevet 4. juni 2019 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. 1
Pipaluk Skrevet 4. juni 2019 Forfatter #22 Skrevet 4. juni 2019 Åsne Seierstad sier til Urix at det er viktig at de gjenværende barna i Syria ikke må reise uten sine omsorgspersoner. Er foreldre som involverer seg i IS omsorgsfulle? 8
AlkoMann Skrevet 4. juni 2019 #23 Skrevet 4. juni 2019 5 timer siden, Pipaluk skrev: Noen foreldre har født barna i Norge og deretter tatt de med til Syria. At norske statsborgere havner i Syria uten deres samtykke og uten mulighet til å dra hjem er er lovbrudd og bryter med menneskerettighetene. Mødrene og fedrene dro ned til Syria for å bryte menneskerettighetene på groveste. De ville lage det nærmeste vi kan komme det nazistiske tusenårsrike. Jeg synes det er rart at noen stater i det hele tatt bruker 1 skattekrone for å få dem hjem. Ikke kom her å snakk om menneskerettigheter. Det argumentet håper jeg du skjønner selv at blir for dumt , om du da ikke har en muslimagenda slik som Abid Raja .. 2
AndreasBR Skrevet 5. juni 2019 #24 Skrevet 5. juni 2019 2 timer siden, Heidegger skrev: /har linker? Faktum i verden idag er at majoriteten av muslimer IKKE er moderate. Moderate muslimer er i mindretall, de er en minoritet. Vi kan ikke og bør ikke ta risikoen.. Tryggheten og sikkerheten til det norske folk MÅ gå foran alt annet! Sterk påstand. Regner med at du kan forklare Er da ikke vanskelig det, se på hvor mange som støtter sharia f.eks... Må ikke tro på disse løgnene som venstresiden mater sauene sine.. Vi snakker altså om lover som f.eks sier at homofile skal drepes, og utroskap skal belønnes med steining. Dette er det flere muslimer som ønsker for Norge!! (Og resten av verden) Det er direkte galskap å tillate noen av disse til Europa.. Si meg, hvor mange kristne, buddhister eller trosløse har gått rundt og kappet av hodene til folk? Hvor mange av disse har sprengt -> seg selv -> i filler? Hvor mange av disse har krasjet fly inn i skyskrapere? Ingen sier du? Spennende. "In 17 of the 23 countries where the question was asked, at least half of Muslims say sharia is the revealed word of God. " 3
Pipaluk Skrevet 5. juni 2019 Forfatter #25 Skrevet 5. juni 2019 8 timer siden, AlkoMann skrev: Mødrene og fedrene dro ned til Syria for å bryte menneskerettighetene på groveste. De ville lage det nærmeste vi kan komme det nazistiske tusenårsrike. Jeg synes det er rart at noen stater i det hele tatt bruker 1 skattekrone for å få dem hjem. Ikke kom her å snakk om menneskerettigheter. Det argumentet håper jeg du skjønner selv at blir for dumt , om du da ikke har en muslimagenda slik som Abid Raja .. Mente at barnas rettigheter brytes, ikke foreldrene 1
Monica1968 Skrevet 5. juni 2019 #26 Skrevet 5. juni 2019 4 timer siden, Heidegger skrev: Hvilken verden vil du ha? Er islam farlig? Hvem har gjort mest skade i Norge i løpet av de ti siste årene? Nei da, Islam har ingen potensiale til å være farlig. For å forstå at Islam ikke kan være farlig, kan man ganske enkelt se på IS... For å være seriøs: Barna har ikke skyld i foreldrenes valg. Problemet er at barn i barnehagealder blir lært opp til å drepe av IS. I flyktningeleirene har vi flere eksempler på at barnas mødre fortsetter å lære barna sine å leve etter IS sine leveregler. Jeg ser ingen grunn til å ønske barn som har lært å drepe før de har lært å skrive, velkommen inn i landet. Disse barna representerer en trussel på lik linje med tidligere barnesoldater. 5
AndreasBR Skrevet 5. juni 2019 #27 Skrevet 5. juni 2019 6 minutter siden, Monica1968 skrev: Nei da, Islam har ingen potensiale til å være farlig. For å forstå at Islam ikke kan være farlig, kan man ganske enkelt se på IS... For å være seriøs: Barna har ikke skyld i foreldrenes valg. Problemet er at barn i barnehagealder blir lært opp til å drepe av IS. I flyktningeleirene har vi flere eksempler på at barnas mødre fortsetter å lære barna sine å leve etter IS sine leveregler. Jeg ser ingen grunn til å ønske barn som har lært å drepe før de har lært å skrive, velkommen inn i landet. Disse barna representerer en trussel på lik linje med tidligere barnesoldater. Hvorfor støtter du dem? Kall dem daesh, ikke det ordet du skrev, det legitimerer at de er en islamsk stat.. 1
Monica1968 Skrevet 5. juni 2019 #28 Skrevet 5. juni 2019 (endret) 1 minutt siden, AndreasBR skrev: Hvorfor støtter du dem? Kall dem daesh, ikke det ordet du skrev, det legitimerer at de er en islamsk stat.. Gjerne det. Jeg har absolutt ingenting til overs for dem! Verre enn disse terroristene blir det ikke. Endret 5. juni 2019 av Monica1968 2
I Grosny Skrevet 5. juni 2019 #29 Skrevet 5. juni 2019 Syria har blitt utsatt for forferderlige angrep fra alle kanter. Det siste nå var kurdiske separatist-terrorister som brant avlinga til syriske bønder. De angripes økonomisk og med våpenvold. Oljefeltene blir stjålet. Vesten kjører sanksjoner. Terrorister leies inn under mange flagg. Ine Marie og Erna er ikke mindre skyldige enn IS-mødrene, men de går imot Syria for å hjelpe USA. IS-mødrene gikk imot Syria for å hjelpe sine ektemenn. IS -kvinnene bør selvfølgelig straffes, men det samme gjelder Erna og Ine Marie. Sanksjonene mot Syria er helt enkelt krigsforbrytelser som dreper syke og fattige i første rekke. Ine Marie brukte Norges penger og Norges forsvar til å trene opp kriminelle leiesoldater som senere angrep Syria. Jeg vet ikke nøyaktig hvor Norges soldater har vært, men det er grunn til å tro at de ulovlig har invadert Syria. Det er meget mulig at Norge har påført Syria større skade og mer død enn det våre IS-terrorister har gjort.
Elaine Marley Skrevet 5. juni 2019 #30 Skrevet 5. juni 2019 Tråden er ryddet for hatefullt innhold, brukerangrep, brukerdebatt, innhold med opphavsrett og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1
Pipaluk Skrevet 5. juni 2019 Forfatter #31 Skrevet 5. juni 2019 På 4.6.2019 den 18.27, Stavangebrud2012 skrev: Stakkars barn. Håper de kommer til gode familier og får et godt liv i Norge. De er uskyldige oppi det hele, og de har opplevd traumatiserende hendelser. Jeg tror dessverre at en institusjon er løsningen hvis alle barna skal bo sammen. Fordi de har et behov for beskyttelse vet jeg ikke om vanlige fosterforeldrene vil leve på hemmelig adresse. Får håpe det bare er jeg som overdramatiserer dette.
Stavangebrud2012 Skrevet 6. juni 2019 #32 Skrevet 6. juni 2019 På 5.6.2019 den 9.18, Monica1968 skrev: Nei da, Islam har ingen potensiale til å være farlig. For å forstå at Islam ikke kan være farlig, kan man ganske enkelt se på IS... For å være seriøs: Barna har ikke skyld i foreldrenes valg. Problemet er at barn i barnehagealder blir lært opp til å drepe av IS. I flyktningeleirene har vi flere eksempler på at barnas mødre fortsetter å lære barna sine å leve etter IS sine leveregler. Jeg ser ingen grunn til å ønske barn som har lært å drepe før de har lært å skrive, velkommen inn i landet. Disse barna representerer en trussel på lik linje med tidligere barnesoldater. Altså, for en tankegang. Det yngste barnet som kom hit var rundt 1 år. Hvilken trussel utgjør det? Og det er vel større sannsynlighet for at barna blir radikalisert hvis de fortsetter å bo der nede , enn å få profesjonell hjelp til å bearbeide traumer her i landet. 2
Monica1968 Skrevet 6. juni 2019 #33 Skrevet 6. juni 2019 1 time siden, Stavangebrud2012 skrev: Altså, for en tankegang. Det yngste barnet som kom hit var rundt 1 år. Hvilken trussel utgjør det? Og det er vel større sannsynlighet for at barna blir radikalisert hvis de fortsetter å bo der nede , enn å få profesjonell hjelp til å bearbeide traumer her i landet. Det eldste barnet var i skolepliktig alder. Vi vet at barn i barnehagealder ble lært opp til å drepe i denne «staten». Vi vet også at mødre lærer barna sine opp til å kaste stein på kvinner uten slør. Det høres ikke ut som disse barna, med en slik opplæring, kan utgjøre en potensiell trussel, hva? Erfaringen med barnesoldater viser at disse barna er vanskelige å rehabilitere. Det å ta inn disse barna er en betydelig risiko, med fare for at de kan utgjøre en trussel i fremtiden. Dersom mødrene også kommer i neste omgang, slik flere tar til orde for, kan man nesten slå fast at risikoen vil være betydelig for radikalisering. Selvsagt utgjør disse barna en langt større trussel mot Vesten om de kommer hit, fremfor om de forbli der de er. Det er forholdsvis åpenbart hvorfor trussel mot oss blir større dersom vi tar dem inn hit enn hva den er om de forblir i Midtøsten. 6
Gjest hind Skrevet 6. juni 2019 #34 Skrevet 6. juni 2019 Det tror jeg kommer helt an på hvordan de voksne rundt dem klarer å takle det. Da tenker jeg både på de som skal oppdra og ta vare på dem og på lærere og foreldrene til barna de skal gå på skolen og trene fotball med. Voksnes holdninger smitter over på barn, og dersom de fleste er åpne og inkluderende kan det sikkert gå helt fint, men det avhenger selvfølgelig også av hvor gamle de er og hva de egentlig har opplevd der nede.
Marihønepøne Skrevet 6. juni 2019 #35 Skrevet 6. juni 2019 19 timer siden, Pipaluk skrev: Jeg tror dessverre at en institusjon er løsningen hvis alle barna skal bo sammen. Fordi de har et behov for beskyttelse vet jeg ikke om vanlige fosterforeldrene vil leve på hemmelig adresse. Får håpe det bare er jeg som overdramatiserer dette. Rundt 300 norske fosterbarn bor til enhver tid på strengeste kode i forhold til sperret adresse og politibeskyttelse. Det er altså mange fosterforeldre som er villige til å leve slik for å kunne ta seg av de mest utsatte av alle barn. 2
Pipaluk Skrevet 6. juni 2019 Forfatter #36 Skrevet 6. juni 2019 (endret) 2 timer siden, Marihønepøne skrev: Rundt 300 norske fosterbarn bor til enhver tid på strengeste kode i forhold til sperret adresse og politibeskyttelse. Det er altså mange fosterforeldre som er villige til å leve slik for å kunne ta seg av de mest utsatte av alle barn. Så bra at noen fosterforeldre vil ta den risikoen. Nå er det jo mange slektninger som er fosterforeldre, er det en grunn til at de ofrer sin egen trygghet for barnas skyld? jeg selv hadde aldri klart å leve på den måten hvis jeg ikke absolutt måtte. Endret 6. juni 2019 av Pipaluk
Trolltunge Skrevet 6. juni 2019 #37 Skrevet 6. juni 2019 På 4.6.2019 den 20.33, Pipaluk skrev: Åsne Seierstad sier til Urix at det er viktig at de gjenværende barna i Syria ikke må reise uten sine omsorgspersoner. Er foreldre som involverer seg i IS omsorgsfulle? Jeg synes de burde fratas barna på grunn av sin ideologi. Å støtte en ekstremistisk terrororganisajon, og mest sannsynlig lære barna opp til det samme, synes jeg er grov omsorgssvikt. Håper barna hentes, og at mødrene må bli. Forstår at kvinnene ikke vil sende barna fra seg, fordi barna er deres eneste pressmiddel for å selv få komme til Norge igjen, men bare det sier at dette ikke er gode omsorgspersoner. Hadde jeg levd i en leir, i mangel på det meste, og jeg hadde hatt sjansen til å gi barna en bedre fremtid, så hadde jeg sendt dem fra meg. Mange av dem har til og med besteforeldre som står med åpne armer. Å sende mine barn fra nød til mine egne foreldre... jeg hadde ikke nølt! Men disse kvinnene vet at sjansen ders for å komme til Norge vil synke dramatisk dersom de sender barna fra seg, og de prioriterer seg selv. Så spørs det nå om de får beholde barna uansett om de en gang kommer til Norge. Det vil jo være rart. 3
Visjon Skrevet 6. juni 2019 #38 Skrevet 6. juni 2019 Dere som mener at barna eller foreldrene ikke bør komme tilbake til Norge - hvor ellers skal de være? Skal Syria eller naboland måtte ta seg av norske statsborgere, liksom? Foreldrene burde straffeforfølges her. Barna burde tas vare på av barnevernet. 6
The Kitten Skrevet 6. juni 2019 #39 Skrevet 6. juni 2019 4 timer siden, Visjon skrev: Dere som mener at barna eller foreldrene ikke bør komme tilbake til Norge - hvor ellers skal de være? Skal Syria eller naboland måtte ta seg av norske statsborgere, liksom? Foreldrene burde straffeforfølges her. Barna burde tas vare på av barnevernet. Enig i at barna burde tas vare på av barnevernet. Kan noen forklare meg hvorfor disse mødrene ikke blir fratatt barna sine? De evner jo åpenbart ikke å ta riktige valg for dem. 5
Trolltunge Skrevet 6. juni 2019 #40 Skrevet 6. juni 2019 5 timer siden, Visjon skrev: Dere som mener at barna eller foreldrene ikke bør komme tilbake til Norge - hvor ellers skal de være? Skal Syria eller naboland måtte ta seg av norske statsborgere, liksom? Foreldrene burde straffeforfølges her. Barna burde tas vare på av barnevernet. Det finnes hundretusener av statsløse i verden, og flyktninger, uten rettigheter noen steder. . Det er ikke mer synd på disse kvinnene (og eventuelt mennene) enn andre, og mindre enn mange, som står i den situasjonen helt uskyldig. Å velge å støtte en terrororganisasjon og reise ut av landet for å delta i konflikt burde være det samme som å frasi seg statsborgerskap. Men barna burde vi ønske velkommen ja. Noen må ta ansvar for dem, og mange av dem har familie her. Uansett bør barnevernet inn i bildet for hver av dem, så de sikres mot å vokse opp med voksne som har ekstremistiske synspunkter. Det er jo ikke sikkert at alle familier ikke støtter synet til dem som dro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå