Pipaluk Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 I kveld Man skal ikke spekulere her men. Tror dere at de vil få et anonymt liv i Norge? Har de behov for streng beskyttelse av sitt personvern? Folk flest er vel inneforstått med at disse er foreldreløse og ikke har ansvar for hva foreldrene har gjort.
Marissa Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Jeg må si jeg ble positivt overrasket da Erna Solberg spesifikkt tok opp barnas rett til anonymitet på pressekonferansen, og at det å sladde et ansikt ikke gjør noen anonym. Tror mange pressefolk og besserwissere bør gå i seg selv i så måte (og en del influensere, men det er en annen debatt). Syns også det er bra at hun spesifiserer at barna har rett til en oppvekst på lik linje med andre og er uten ansvar for foreldrenes handlinger. Om folk kommer til å respektere det er jeg mer usikker på, det avhenger nok også av samfunnsutviklingen de nærmeste årene. En helt annen sak som mange nordmenn nok lukker øynene for er at barn i IS er lært opp i drap og vold, barnehagebarn dreper uten snev av sympati for ofrene. Ingen vet hva disse barna har blitt opplært i eller hjernevasket til. Barnesoldater fra Boko Haram har mistet evnen til empati og er vanskelig å rehabilitere, meget mulig det er det samme her. 29
Pipaluk Skrevet 4. juni 2019 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2019 8 timer siden, Marissa skrev: Jeg må si jeg ble positivt overrasket da Erna Solberg spesifikkt tok opp barnas rett til anonymitet på pressekonferansen, og at det å sladde et ansikt ikke gjør noen anonym. Tror mange pressefolk og besserwissere bør gå i seg selv i så måte (og en del influensere, men det er en annen debatt). Syns også det er bra at hun spesifiserer at barna har rett til en oppvekst på lik linje med andre og er uten ansvar for foreldrenes handlinger. Om folk kommer til å respektere det er jeg mer usikker på, det avhenger nok også av samfunnsutviklingen de nærmeste årene. En helt annen sak som mange nordmenn nok lukker øynene for er at barn i IS er lært opp i drap og vold, barnehagebarn dreper uten snev av sympati for ofrene. Ingen vet hva disse barna har blitt opplært i eller hjernevasket til. Barnesoldater fra Boko Haram har mistet evnen til empati og er vanskelig å rehabilitere, meget mulig det er det samme her. Får håpe disse barna har vært så magre og hjelpesløse at det har vært meningsløst å lære de opp til noe som helst. 6
RedFox81 Skrevet 4. juni 2019 #4 Skrevet 4. juni 2019 Tror det blir vanskelig med anonymitet, besteforeldre i Norge som nå får plutselig 5 litt mørke barnebarn boende hos seg, kan umulig ikke blir lagt merke til. Å skille barna er ikke alternativ heller, tenker jeg, de må være ganske sammensveiset etter alt de har opplevd. Håper de klarer seg noen lunde greit og får tilstrekkelig med hjelp alle fem, samt besteforeldre. Uansett, er kjempeviktig at Norge gjør dette. Så pass at jeg ønsker å engasjere meg og vise min støtte og takknemlighet, for at myndighetene har nå hentet disse barna. Noen som vet om det finnes en måte å gjøre det på? 6
Pipaluk Skrevet 4. juni 2019 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2019 6 minutter siden, RedFox81 skrev: Tror det blir vanskelig med anonymitet, besteforeldre i Norge som nå får plutselig 5 litt mørke barnebarn boende hos seg, kan umulig ikke blir lagt merke til. Å skille barna er ikke alternativ heller, tenker jeg, de må være ganske sammensveiset etter alt de har opplevd. Håper de klarer seg noen lunde greit og får tilstrekkelig med hjelp alle fem, samt besteforeldre. Uansett, er kjempeviktig at Norge gjør dette. Så pass at jeg ønsker å engasjere meg og vise min støtte og takknemlighet, for at myndighetene har nå hentet disse barna. Noen som vet om det finnes en måte å gjøre det på? Vi vet ikke hvem som skal ha det daglige ansvaret for dem. 4
_popcorn_ Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 2 hours ago, Pipaluk said: Får håpe disse barna har vært så magre og hjelpesløse at det har vært meningsløst å lære de opp til noe som helst. Det å håpe på at foreldreløse barn under 7 år har vært "for magre og hjelpeløse" er ganske ufint... 17
Pipaluk Skrevet 4. juni 2019 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2019 (endret) 3 timer siden, _popcorn_ skrev: Det å håpe på at foreldreløse barn under 7 år har vært "for magre og hjelpeløse" er ganske ufint... Leste du innlegget mitt og hva jeg kommenterte på? jeg håper de ikke at noen har indoktrinert de til å drepe noen. Om de har blitt vurdert til å være for svake til det, så vil jeg si at det er en fordel. De har nok å slite med fra før Endret 4. juni 2019 av Pipaluk 6
AndreasBR Skrevet 4. juni 2019 #8 Skrevet 4. juni 2019 Skal de virkelig hente disse landsforræderne til Norge??? Wtf 4
Pipaluk Skrevet 4. juni 2019 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2019 4 minutter siden, AndreasBR skrev: Skal de virkelig hente disse landsforræderne til Norge??? Wtf Barna deres. 5
Labyrint Skrevet 4. juni 2019 #10 Skrevet 4. juni 2019 3 minutter siden, AndreasBR skrev: Skal de virkelig hente disse landsforræderne til Norge??? Wtf Barna er da virkelig ikke landsforædere, men foreldrene deres kan kanskje kalles det ja, men de er døde.... dette er små barn etter hva jeg har forstått, med etnisk norske besteforeldre iallefall på en side. 12
AndreasBR Skrevet 4. juni 2019 #11 Skrevet 4. juni 2019 Akkurat nå, Labyrint skrev: Barna er da virkelig ikke landsforædere, men foreldrene deres kan kanskje kalles det ja, men de er døde.... dette er små barn etter hva jeg har forstått, med etnisk norske besteforeldre iallefall på en side. Så det er snakk om barn av to norske foreldre (Ekte definisjonen av norsk, ikke PK-versjonen der enhver født i Norge er norsk) som skal hentes tilbake til Norge? Nei, du har rett i det, barna er uskyldige, men foreldrene har fortsatt tatt valget for dem. 2
Labyrint Skrevet 4. juni 2019 #12 Skrevet 4. juni 2019 Akkurat nå, AndreasBR skrev: Så det er snakk om barn av to norske foreldre (Ekte definisjonen av norsk, ikke PK-versjonen der enhver født i Norge er norsk) som skal hentes tilbake til Norge? Nei, du har rett i det, barna er uskyldige, men foreldrene har fortsatt tatt valget for dem. Slik jeg har forstått det så er moren "EKTE" norsk ja, som i blond og blå øyne type norsk 😕 Det er vel det samme som skjedde i Sverige, der de hentet hjem en søskenflokk der far var etnisk skandinavisk norsk/svensk, og mor var halvt etnisk svensk og halvt chilensk ( altså ingen muslimer i familien utenom mormoren til barna som hadde konvertert sammen med datteren 🙄) Og ja, foreldrene har jo desverre tatt valget for dem.... er de små synes jeg de skal hentes hjem, men større barn/ungdom er nok hjernevasket/ødelagt, og den risken synes jeg ikke Norge skal ta.... 3
AndreasBR Skrevet 4. juni 2019 #13 Skrevet 4. juni 2019 31 minutter siden, Labyrint skrev: Slik jeg har forstått det så er moren "EKTE" norsk ja, som i blond og blå øyne type norsk 😕 Det er vel det samme som skjedde i Sverige, der de hentet hjem en søskenflokk der far var etnisk skandinavisk norsk/svensk, og mor var halvt etnisk svensk og halvt chilensk ( altså ingen muslimer i familien utenom mormoren til barna som hadde konvertert sammen med datteren 🙄) Og ja, foreldrene har jo desverre tatt valget for dem.... er de små synes jeg de skal hentes hjem, men større barn/ungdom er nok hjernevasket/ødelagt, og den risken synes jeg ikke Norge skal ta.... Jeg synes det er et vanskelig valg, selv om jeg gjerne kunne skrevet "nekt alle" .. På en side er det ikke vårt ansvar lenger da foreldrene har utvandret til at annet land og gjort valget sitt. På en annen side, så fremt barna ikke er alt for gamle enda har vi en mulighet til å "redde barna", og muligens at vi bør gjøre det om vi kan. Men at barna burde gå til tvunget psykolog for å passe på at de ikke drar med seg hjernevasking, helt klart. Jeg har selv personlig opplevd vold fra ikke-vestlige unger (riktignok herrens år siden), men det som utløste det var at jeg akte før han andre... Faktum i verden idag er at majoriteten av muslimer IKKE er moderate. Moderate muslimer er i mindretall, de er en minoritet. Vi kan ikke og bør ikke ta risikoen.. Tryggheten og sikkerheten til det norske folk MÅ gå foran alt annet! Vi må slutte å hente "Menn i sin beste alder" fra disse områdene hit til Norge, vi stjeler rett og slett disse landenes fremtid. (Om de kommer hit, får utdannelse og reiser hjem så er det en annen sak) .. Hvorfor skriver du "etnisk skandinavisk"? Om han var skandinavisk så er det vel en selvfølge at han var norsk/svensk eller dansk? Like mye som at det er en selvfølge at han var hvit om han var skandinavisk eller europeisk. Litt avsporing, men vi må slutte med dette tullet med at det er noe galt i å ikke være norsk/svensk/dansk osv.. To innvandrere vil aldri kunne få norske barn, det er umulig. De bør derimot være stolte av anene sine og hvor de kommer fra, og stolt kunne si at de ikke er norske, men er norske statsborgere. Hvorfor skriver du ikke "halvt etnisk chilensk" når du skriver "etnisk svensk" egentlig ? Er det fordi det sier seg selv akkurat som at norsk tilsier at en selvfølgelig er "etnisk norsk" ? Muslim er ikke en etnisitet, men en ideologi. Det er dermed ikke knyttet til hverken hudfarge eller etnisitet. 4
Labyrint Skrevet 4. juni 2019 #14 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, AndreasBR skrev: Hvorfor skriver du "etnisk skandinavisk"? Om han var skandinavisk så er det vel en selvfølge at han var norsk/svensk eller dansk? Like mye som at det er en selvfølge at han var hvit om han var skandinavisk eller europeisk. Litt avsporing, men vi må slutte med dette tullet med at det er noe galt i å ikke være norsk/svensk/dansk osv.. To innvandrere vil aldri kunne få norske barn, det er umulig. De bør derimot være stolte av anene sine og hvor de kommer fra, og stolt kunne si at de ikke er norske, men er norske statsborgere. Hvorfor skriver du ikke "halvt etnisk chilensk" når du skriver "etnisk svensk" egentlig ? Er det fordi det sier seg selv akkurat som at norsk tilsier at en selvfølgelig er "etnisk norsk" ? 1 time siden, AndreasBR skrev: Så det er snakk om barn av to norske foreldre (Ekte definisjonen av norsk, ikke PK-versjonen der enhver født i Norge er norsk) som skal hentes tilbake til Norge? Pleier ikke å bruke utrykket etnisk norsk, gjorde det mest for din skyld 🤣 pga det du skrev i innlegget jeg svarte på.... 1
Apis Skrevet 4. juni 2019 #15 Skrevet 4. juni 2019 Vi har jo ikke så mange valg når Kurdiske myndigheter ber oss i vesten om å håndtere egne borgere, da må vi sørge for at disse mødrene blir straffet og rehabilitert, enten ved at det blir opprettet internasjonale domstoler eller her hjemme, kan de ikke rehabiliteres så må de oppbevares der vi har kontroll på de 2
Drizzt Skrevet 4. juni 2019 #16 Skrevet 4. juni 2019 19 timer siden, Pipaluk skrev: I kveld Man skal ikke spekulere her men. Tror dere at de vil få et anonymt liv i Norge? Har de behov for streng beskyttelse av sitt personvern? Folk flest er vel inneforstått med at disse er foreldreløse og ikke har ansvar for hva foreldrene har gjort. Jeg er veldig glad for at disse 5 foreldreløse barn er kommet til Norge. Jeg ble spesielt rørt av bildet i VG med et spedbarn. Jeg synes de barna bør skjermes mest mulig fra sin fortid og enten vokse opp med besteforeldrene på morsiden, eller andre slektninger så de forblir i familien. Hvis det ikke er aktuelt, håper jeg de får være sammen i en fosterfamilie. Slik jeg forsto det så er alle 5 søsken, så det vil være spesielt krevende å ikke skille dem. Jeg håper virkelig de ikke mister kontakt med hverandre. De har fått navn og personnummer, så nå er de trygge hjem. Jeg mener at kun foreldreløse barn må hentes med mindre foreldrene gir samtykke at barna deres hentes. Foreldrene må saksøkes og dømmes i landene hvor de har begått forbrytelsene og har ikke noe i Norge foreløpig å gjøre. 8
Stavangebrud2012 Skrevet 4. juni 2019 #17 Skrevet 4. juni 2019 Stakkars barn. Håper de kommer til gode familier og får et godt liv i Norge. De er uskyldige oppi det hele, og de har opplevd traumatiserende hendelser. 6
Jordbærkake34532 Skrevet 4. juni 2019 #18 Skrevet 4. juni 2019 https://www.aftenposten.no/verden/i/ddxqrO/Evakuerte-kvinner-handhever-IS-justis-i-leiren-Larer-barna-a-kaste-stein-pa-kvinner-uten-slor 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 4. juni 2019 #19 Skrevet 4. juni 2019 Greit at de henter hjem barna, men mødrene kan de la råttne der nede sammen med mennene som har dratt ned. 15
Pipaluk Skrevet 4. juni 2019 Forfatter #20 Skrevet 4. juni 2019 44 minutter siden, AlkoMann skrev: Dette er barn av massemordere. Kvinnene har frivillig dratt ned til en forferdelig dødskult. Merkelig nok det blitt NM i å hente hjem disse barna. Kan man ikke ta imot ofrene til fedrene og mødrene deres istedenfor. Norge er blitt et naivt og dumsnilt land. Dette er ikke humanisme , men feminisme og dumskap . Norge blir sakte men sikkert islamisert . Disse barna vil bli sett på som martyrbarn blant konservative muslimer i Norge i fremtiden. Fuck Islam ! Noen foreldre har født barna i Norge og deretter tatt de med til Syria. At norske statsborgere havner i Syria uten deres samtykke og uten mulighet til å dra hjem er er lovbrudd og bryter med menneskerettighetene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå