Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

siden helgen har jeg begynt å få hovne føtter. Den ene er større den andre i dag. Jeg føler jeg har litt vanskelig å få puste ordentlig. Men er jo uke 36, så tenker kanskje det er normalt. Nå ligger jeg med beina høyt oppe. Kjenner godt med liv i magen. Så da er det kanskje ikke så noe vits å kontakte føden?

Anonymkode: bcd8d...f16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres helt normalt ut, de aller fleste hovner opp i beina på slutten. Masse vann i kroppen! Jordmor ser på det på neste kontroll :)

Anonymkode: 116e4...b36

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres helt normalt ut, de aller fleste hovner opp i beina på slutten. Masse vann i kroppen! Jordmor ser på det på neste kontroll :)

Anonymkode: 116e4...b36

Takk, har time på fredag. Så lenge jeg ikke hovner i ansiktet og hender så går det vel bra?😅

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

siden helgen har jeg begynt å få hovne føtter. Den ene er større den andre i dag. Jeg føler jeg har litt vanskelig å få puste ordentlig. Men er jo uke 36, så tenker kanskje det er normalt. Nå ligger jeg med beina høyt oppe. Kjenner godt med liv i magen. Så da er det kanskje ikke så noe vits å kontakte føden?

Veldig normalt å bli hoven i føtter og hender såpass langt ut i svangerskapet. Så lenge du har normalt blodtrykk og normal urinprøve, så er det ikke svangerskapsforgiftning.

Det du skal være obs på er om den ene foten/beinet blir veldig mye mer hovent enn det andre. Graviditet er en trombostisk risikotilstand, altså har man mye lettere for å få blodpropp.

Anonymkode: db0d5...66f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg var veldig hoven i beina på slutten.  Klarte ikke å få på meg sko. Måtte kjøpe nye sko i større størrelse. Gikk barbeint på jobben en dag.

Du kontakter føden når du får rier. 

Anonymkode: 61d6c...f9e

AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt, men vær som det ble nevnt over, oppmerksom hvis det ene beinet blir mye større enn det andre. Det kan også være normalt, jeg fikk ikke på meg noen av skoene mine på høyre fot de siste ukene av svangerskapet, mens den venstre var nesten vanlig. 

Anonymkode: 80e6a...997

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å hovne opp mot slutten. Veldig mange opplever at skoene ikke passer lenger, og du har jo bare noen få uker igjen.

Regner med at du går til kontroll jevnlig. Så lenge blodtrykk og urinprøve er fin, gjør det ingenting om du er hoven. Noe jobber veldig mye opp uten å ha svangerskapsforgiftning. Blir du veldig hoven er det lurt å få en ekstra sjekk av blodtrykk og urin hos lege/jordmor .

Føden kontakter du om du har lite liv eller fødselen er i gang. Får du påvist svangerskapsforgiftning hos lege/jordmor, blir du nok henvist til sykehuset for oppfølging der.

Anonymkode: 0f800...289

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanlig å hovne opp mot slutten. Veldig mange opplever at skoene ikke passer lenger, og du har jo bare noen få uker igjen.

Regner med at du går til kontroll jevnlig. Så lenge blodtrykk og urinprøve er fin, gjør det ingenting om du er hoven. Noe jobber veldig mye opp uten å ha svangerskapsforgiftning. Blir du veldig hoven er det lurt å få en ekstra sjekk av blodtrykk og urin hos lege/jordmor .

Føden kontakter du om du har lite liv eller fødselen er i gang. Får du påvist svangerskapsforgiftning hos lege/jordmor, blir du nok henvist til sykehuset for oppfølging der.

Anonymkode: 0f800...289

Sist jeg var hos jordmor, så glemte jeg å levere urinprøve, men blodtrykket var bra. Men så ble jeg litt små bekymret nå når den ene foten ble mer hoven enn den andre. Ringer legen i morgen og håper jeg KSM dra på en sjekk, bare for å ikke stresse mer med det😩 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...