Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde str 4 for sikkert over 2 mnd siden, for vi syntes 3 virket litt liten.

Men 4 var altfor stor. Den er fortsatt for stor mellom beina. Men 3 virker jo enda mer liten nå. Ikke noe lekkasjer, men..

Babyen er nå 7 mnd, var 8kg og 67 cm da hun ble veid og målt for snart en måned siden.

Vet det varierer veldig, men er str 3 gjerne en de bruker leenge?

Synes det ser mest komfortabelt ut når den går litt over navlen og "godt oppover" ryggen. Men nå er den øverste delen litt under navlen, og den sklir fort litt ned..

Anonymkode: 53a21...11d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv et annet merke. 

Anonymkode: 5029b...5ce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd 5-6 stk. De andre virker bare enda mindre enn den vi bruker nå.

Vet det finnes mellomstr, f.eks 4,5, men finnes 3,5?

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig stor forskjell på størrelse og passform fra merke til merke, så prøv det :)

Vår har brukt str 4 siden hun var 6 mnd, Libero Comfort passet best i starten. 

Anonymkode: 50a98...8cb

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er veldig stor forskjell på størrelse og passform fra merke til merke, så prøv det :)

Vår har brukt str 4 siden hun var 6 mnd, Libero Comfort passet best i starten. 

Altså prøv str 4 i andre merker :)

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at libero er ganske tight i størrelsen, mens eks änglemark sine er ganske store i størrelsene. Så hva om du prøver 3 i den? Eventuelt kan du begynne med trusebleier? Min på 15 måneder, 79 cm lang og drøyt 10 kilo bruker str 4 i libero trusebleier.

Anonymkode: 67ce7...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Min baby bruker fortsatt størrelse 2, og hun er 6 måneder gammel. Så for oss er størrelse 2 den som har blitt brukt leeeenge, og jeg antar det samme kan gjelde for andre babyer og størrelse 3. 

Anonymkode: 74fd8...f3f

AnonymBruker
Skrevet

Jøye meg, nå begynner jeg å lure på hva jeg driver med 😁😅 har putta på min libero strl 4 siden han var 4mnd, og akkurat bikket over kg som står i nedre sjiktet på pakken. Vet det ikke nødvendigvis er kg som avgjør altså.. Nr 3 ble plutselig så liten over rumpa, og kompakt foran. Nesten så vi hoppet over 3 her. Vil at han skal ha god plass så han får tak i og kan leke med tærne sine 🥰 han er nå 5,5mnd og bleia er så og si like god passform. 

Anonymkode: bf771...498

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder bleiestørrelse må du bare prøve deg frem og med ulike merker. 

Anonymkode: 24488...4a5

Skrevet

Min erfaring er at bleiene blir for små lenge før barnet når den øvre vektgrensen på den størrelsen. Det gjelder både vanlige bleier og trusebleier. Og har vært likt både for min svært smale førstefødte og min litt rundere nummer to.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jøye meg, nå begynner jeg å lure på hva jeg driver med 😁😅 har putta på min libero strl 4 siden han var 4mnd, og akkurat bikket over kg som står i nedre sjiktet på pakken. Vet det ikke nødvendigvis er kg som avgjør altså.. Nr 3 ble plutselig så liten over rumpa, og kompakt foran. Nesten så vi hoppet over 3 her. Vil at han skal ha god plass så han får tak i og kan leke med tærne sine 🥰 han er nå 5,5mnd og bleia er så og si like god passform. 

Anonymkode: bf771...498

Vi har holdt på med 4 i flere måneder vi og. Han er 6 mnd nå.

Anonymkode: c8e18...4f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Prøvde str 4 for sikkert over 2 mnd siden, for vi syntes 3 virket litt liten.

Men 4 var altfor stor. Den er fortsatt for stor mellom beina. Men 3 virker jo enda mer liten nå. Ikke noe lekkasjer, men..

Babyen er nå 7 mnd, var 8kg og 67 cm da hun ble veid og målt for snart en måned siden.

Vet det varierer veldig, men er str 3 gjerne en de bruker leenge?

Synes det ser mest komfortabelt ut når den går litt over navlen og "godt oppover" ryggen. Men nå er den øverste delen litt under navlen, og den sklir fort litt ned..

Aldri hørt om mellomstørrelser, hvor finner du det? Men til det du spør om, overgangen 3-4 er den vanskeligste syns jeg. Har måttet bytte merke i overgangen med alle ungene 

Skrevet

Mitt inntrykk er at rema sine er litt smalare enn libero sine, så kanskje dei i str 4 vil passe? Heilt kurante bleier sjølv om dei er billegare 🙂 

Skrevet

Min datter bruker ulike størrelser på ulike typer/merker. Noen bleier er små i størrelsen, så da går jeg opp fortere. Vi går opp raskere på f eks Libero enn Kiwi sitt merke. 

AnonymBruker
Skrevet

Min baby begynte med str 3 da han var 6 uker. 

Ville prøvd et annet merke 

Anonymkode: 00529...415

AnonymBruker
Skrevet

Min baby brukte først prematur bleier. Størrelse 1 til ca 3.5 måneder. Størrelse 2 til 5 måneder. No bruke vi størrelse 3. Vår baby er liten. Vi bruker sikkert str 3 til ho er 7~8m. Det hørest litt trangt ut om ungen din er større enn vår.

Anonymkode: 9b45a...6d7

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min baby begynte med str 3 da han var 6 uker. 

Ville prøvd et annet merke 

Så tidlig? :sjokkert: vår på 13 mnd bruker str 3! 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og min på 14 mnd bruker str 6! Og den har vært i bruk lenge.

Kroppsfasong og passform må styre størrelsen, ikke vekt på babyen. 

Anonymkode: 835ea...719

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Min på 5 mnd bruker samme bleiestørrelse som en på 24 mnd i barnehagen. Der et stor forskjell. Min eldste har vel brukt 6 fra han var ca 1 år.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja han var 7,2 kg på 6 ukers kontrollen så str 2 ble for stramme. Nå er han 3 mnd og bruker fortsatt str 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...