Gå til innhold

Katten gaper i redsel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har en katt på 7 mnd som jeg tok en togtur med i helga.

Hun var så livredd at hun skalv som bare det, hjertet pumpet raskt og hun pusten så mye at jeg trodde hun skulle eksplodere.
Dette har aldri skjedd før - vi har tatt toget minst 20 ganger siden hun ble født og hun elsker det.

Denne gangen ble redselen så kraftig at hun tar til å gape for full munn i ett helt minutt - jeg var sikker på at hun ble kvalt og ikke fikk puste! Hele kroppen stoppet opp. Men etterhvert fortsatte hun å puste og det gikk bedre.

Hva er grunnen til at katten gaper høyt så lenge? Prøv å gap så høyt som mulig selv, for så å sitte sånn i ett minutt. Dette kan jeg ikke forstå, eller om det er frykt, hjertefeil, lukt etc. Hjeeeelp!

Anonymkode: 3999b...c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringe dyrlegen å spørre? :)

Skrevet
1 minutt siden, Krakilsk skrev:

Ringe dyrlegen å spørre? :)

Det er plan-B om ingen andre har vært borti det samme før :) Men vil helst slippe å komme inn til dyrlegen med dårlig økonomi akkurat nå....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Mia00 skrev:

Det er plan-B om ingen andre har vært borti det samme før :) Men vil helst slippe å komme inn til dyrlegen med dårlig økonomi akkurat nå....

Det koster ikke å ringe å snakke med dyrlegen 

Anonymkode: b3d77...de8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke det det var snakk om ;) Er kjent med dyrlegen og når man ringer vil de gjerne ha katten inn til sjekk fordi det kan være så mye. Derfor spør jeg her først.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at katten luktet noe nytt? Rynker på nesa, litt sjokkert blikk? Det har noe med et spesielt lukteorgan i munnen å gjøre, det er for å smake på en lukt så og si.

søk cat sniffing socks gif. Da finner du flere katter som gjør det jeg tenker på.

Var det som om den stoppet midt i et gjesp? Det har jeg ikke vert borti, men det høres litt ut som du kanskje mener det.

Anonymkode: e23e0...ea7

AnonymBruker
Skrevet

Det er kattens måte å pese på. De gaper opp og puster fort men får ikke samme kraftige peselyden som hunder. At katten gjør dette betyr at den er redd, uvel eller føler ubehag. Den er stresset, rett og slett.
Jeg regner med det ikke var kokvarmt der dere satt? Katter kan også pese for å kvitte seg med varme og kjøle seg ned.

Anonymkode: 10dbe...377

• Liker 3
Skrevet

Jeg så en gang på tv, det der katt fra helvete greiene med han Jackson. Der var det en katt som peste og da sa han at den katta måtte rett til dyrlege fordi det var enormt urovekkende når en katt drev på slik. 

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet
På 3.6.2019 den 23.42, Forundret.. skrev:

Jeg så en gang på tv, det der katt fra helvete greiene med han Jackson. Der var det en katt som peste og da sa han at den katta måtte rett til dyrlege fordi det var enormt urovekkende når en katt drev på slik. 

Haha! Herlighet stakkar. Men er absolutt ikke det som er problemet her. Katten gaper høyt (like høyt som om du prøver å gape selv nå) og står slik uten å puste i et minutt. Da er katten redd!

Anonymkode: 3999b...c37

Skrevet
On 6/3/2019 at 8:39 PM, AnonymBruker said:

Jo 200 elns for 10 min konsultasjon 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...