solfaktor1 Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Hjelp meg å samle noen gode tips Spesielt middagsoppskrifter og snacks med lite kalorier syntes jeg er vanskelig. Jeg har laget en del fun-light gele i det siste, (jeg har mye cravings!) bruker piano vaniljesaus uten tilsatt sukker eller yoplait 0% til. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/sukkerfri-gele-med-fun-light
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Da lurer jeg på hva du har samlet av slanketips, og hva som er feil med lavkalori-oppskriftene som allerede ligger på nett? Det er jo tusenvis av begge kategorier, tilgjengelig for alle? Anonymkode: fcad9...a6f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 1. Vær tålmodig 2. Spis nok Anonymkode: 16977...56c 4
solfaktor1 Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da lurer jeg på hva du har samlet av slanketips, og hva som er feil med lavkalori-oppskriftene som allerede ligger på nett? Det er jo tusenvis av begge kategorier, tilgjengelig for alle? Anonymkode: fcad9...a6f Denne tråden var mer for de som hadde lyst til å bidra med en oppskrift eller en erfaring. :) 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #5 Skrevet 4. juni 2019 9 timer siden, solfaktor1 skrev: Denne tråden var mer for de som hadde lyst til å bidra med en oppskrift eller en erfaring. Ok. Min erfaring er at man ikke trenger så mange oppskrifter når man kan lage mat. Synes også AB...56c sitt bidrag var fornuftig. Anonymkode: fcad9...a6f
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #6 Skrevet 4. juni 2019 Spis sunt og variert, bruk porsjonskontroll, alså spis litt mindre. Gå 10 000 skritt hver dag. Gi det nja si 6 mnd, så skal du se kiloene har tatt av. Det er ikke vanskeligere Anonymkode: 5f94c...96b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #7 Skrevet 4. juni 2019 .... og selvfølgelig slutt med brus, sjokolade, potetgull etc. Drikk vann! Anonymkode: 5f94c...96b 2
Wilmus Skrevet 4. juni 2019 #8 Skrevet 4. juni 2019 Intermittent fasting❤️ Jeg bryr meg ikke så mye om hva jeg spiser, men når. Det handler om å gå i lengre perioder uten kalorier sånn at kroppen begynner å bruke lagret fett som energi. Det kan være litt vanskelig å komme i gang, men når kroppen får tilpasset seg er det den simpleste greia i verden. Jeg spiser typisk ett måltid i døgnet, men noen ganger faster jeg to døgn, noen ganger spiser jeg flere måltider i døgnet. Jeg tenker ikke på kalorier i det hele tatt, spiser hva jeg vil. Jeg trener ikke utenom en gåtur på rundt en time hver dag. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #9 Skrevet 4. juni 2019 36 minutter siden, Wilmus skrev: Intermittent fasting❤️ Jeg bryr meg ikke så mye om hva jeg spiser, men når. Det handler om å gå i lengre perioder uten kalorier sånn at kroppen begynner å bruke lagret fett som energi. Det kan være litt vanskelig å komme i gang, men når kroppen får tilpasset seg er det den simpleste greia i verden. Jeg spiser typisk ett måltid i døgnet, men noen ganger faster jeg to døgn, noen ganger spiser jeg flere måltider i døgnet. Jeg tenker ikke på kalorier i det hele tatt, spiser hva jeg vil. Jeg trener ikke utenom en gåtur på rundt en time hver dag. Jeg pleide å ha et kjærlighet/hat-forhold til mat og godteri, nå har jeg det til sludder om kosthold, vekt og fysisk aktivitet! Så jeg mener ikke å "ta" deg, bare kommentere sludderet. Kroppen bruker energi hele tiden, og når du over tid tar inn mindre enn du bruker, tar den av den lagrede energien. Har du noengang snakket med noen som "hopper over frokosten"? Det er en form for "periodisk faste". Kroppen tilpasser seg det aller meste så lenge den får det den trenger. Hodet er det verre med, vi er vanedyr, men vi kan endre vaner. Du går ned i vekt om du spiser færre kalorier enn du bruker, du trenger ikke tenke på dem. Det er lurt, mener jeg, å spise det man liker, og jeg mener normal hverdagsaktivitet kan ha vel så stor effekt som dedikert trening. Anonymkode: fcad9...a6f 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #10 Skrevet 4. juni 2019 kjærlighetssorg Anonymkode: 2a41c...1e2 11
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #11 Skrevet 4. juni 2019 Å være mentalt klar for å begynne den nye hverdagen med vektnedgang! Å gå ned i vekt er "enkelt", spis mindre kalorier enn hva man forbrenner. Man kan spise hva man vil, så lenge man ikke spiser mer kalorier enn man bruker. Og man må ikke sulte seg selv, da gjør man seg selv en bjørnetjeneste rett og slett. Anonymkode: ccad0...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #12 Skrevet 4. juni 2019 For meg hjalp det å få barn. 2 år etter fødsel er jeg så slank som jeg aldri har vært. Ikke trent noe særlig heller. Anonymkode: ad223...512 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #13 Skrevet 4. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg hjalp det å få barn. 2 år etter fødsel er jeg så slank som jeg aldri har vært. Ikke trent noe særlig heller. Anonymkode: ad223...512 Det må være det dummeste tipset jeg har lest i hele mitt liv lol Anonymkode: f1cba...965 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #14 Skrevet 4. juni 2019 Hvis du er sugen på sjokolade anbefaler jeg deg protein barene fra barebells, spesielt den med brownie er super god. De selger dem bla på meny, loco og normal. Normal har et stort utvalg av protein barer til en billig penge😀 Anonymkode: ea31a...e41 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #15 Skrevet 4. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: kjærlighetssorg Anonymkode: 2a41c...1e2 Ja, der er jeg nå. Har endelig fått motivasjon til å gjøre noe med de irriterende 5-7 kg jeg har for mye. Jeg skal få en flottere kropp, slik at eksen ser hva han går glipp av Anonymkode: 944b2...90b 4
Wilmus Skrevet 4. juni 2019 #16 Skrevet 4. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleide å ha et kjærlighet/hat-forhold til mat og godteri, nå har jeg det til sludder om kosthold, vekt og fysisk aktivitet! Så jeg mener ikke å "ta" deg, bare kommentere sludderet. Kroppen bruker energi hele tiden, og når du over tid tar inn mindre enn du bruker, tar den av den lagrede energien. Har du noengang snakket med noen som "hopper over frokosten"? Det er en form for "periodisk faste". Kroppen tilpasser seg det aller meste så lenge den får det den trenger. Hodet er det verre med, vi er vanedyr, men vi kan endre vaner. Du går ned i vekt om du spiser færre kalorier enn du bruker, du trenger ikke tenke på dem. Det er lurt, mener jeg, å spise det man liker, og jeg mener normal hverdagsaktivitet kan ha vel så stor effekt som dedikert trening. Anonymkode: fcad9...a6f Jeg skjønner ikke egentlig helt hva du mener...? Sludder? Det fungerer veldig godt for meg ihverfall, og for første gang i voksen alder har jeg klart å ha stålkontroll på vekta uten at det koster meg noe, og jeg føler meg friskere enn jeg har gjort noen gang. Jeg har mer energi, bedre fordøyelse, bedre hud/negler, sover bedre, ikke lenger søtsug, og har et mye sunnere forhold til mat enn jeg hadde før. (det vil si, ting smaker annerledes...Dårlig mat føles dritt, bra mat føles godt i kroppen. Forrige gang jeg prøvde meg på fast food måtte jeg hive maten, det smakte rett og slett helt motbydelig.) Det er sikkert ikke for alle, men fasting fungerer hvertfall tipp toppers for meg:) 8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #17 Skrevet 4. juni 2019 Spis nok proteiner. Ca 2 gram per kilo kroppsvekt. Fordel fett og karbohydrater fra resterende kalorier slik du ønsker. Er du mye sulten bør du spise mest karbohydrater, sliter du med å spise nok så spis umettet fett. Spis 1400 kcal til dagen. Om du trener og bruker 500 kcal (f.eks) så spis ekstra 250 kcal (altså halvparten av det du har forbrent). Ikke gå i butikken når du er sulten. Kutt opp agurk og gulerot å ha i en liten beholder i vesken, så kan du spise det når du blir sulten. Skal du trene, så gjør det stupid simple. Tren de store muskelgruppene, som ben, rygg og brystkasse. Om du kan kombinere det med kondisjonstrening er det supert, f.eks gå i hoppbakken, bakkeintervall, styrkesirkel osv. Se denne videoen for motivasjon. Den er ganske bra: Anonymkode: 4a63a...6c9 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #18 Skrevet 4. juni 2019 Dere som svarer så rart har nok ikke gått ned mye i vekt. Jeg har gått ned omtrent 60 kg og mine beste tips er: - lær deg å telle kalorier - unn deg noe godt en dag i uka (f.eks en melkerull) - om du ikke liker å trene, gå en tur. - ha delmål. F.eks 5 kg - ikke kjøp mat du ikke skal spise! Anonymkode: 66219...4ae 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #19 Skrevet 4. juni 2019 Når jeg vil gå ned i vekt så spiser jeg kun knekkebrød med variert pålegg når jeg blir sulten til hvert måltid. Det metter det også, og hver gang jeg har lyst på noe godt så tar jeg noen knekkebrød (med f.eks nugatti) og da forsvinner jo suget også når man er mett. Funker her hvertfall, og man ødelegger ikke forbrenningen ved å faste. Anonymkode: 13dae...985
Taffel Skrevet 4. juni 2019 #20 Skrevet 4. juni 2019 Spise til man er "ikke sulten" i stedet for stappmett. Å ete digre porsjoner er en uvane. Jeg velger alltid den minste middagstallerkenen, og starter med liten porsjon. Bruker sodastream og drikker vann med kullsyre når jeg har lyst på "brus" . Liker friske bær og frukter bedre enn feit snacks. Velger saltstenger fremfor potetgull, og kornmo salte kjeks med en liten ostesnei på fremfor Ritz når det er ost, kjeks og vin. Spekeskinke fremfor spekepølse. Grove knekkebrød med hvitost fremfor brunost, og lager syltetøyet selv med en kurv bær, stavmkser og et minimum av sukker. Baker boller der jeg har smakt meg frem til passelig sukkermengde, og holder meg LANGT unna de ferdig mixede melpakkene som er alt for søte. Te uten sukker eller suketter. Elsker vin, en kald pils og god mat, men baker sjelden. MEN kan lett finne på å trøkke i meg en halv sjokoladeplate eller en pose ostepop rett før mensen, og lar det bare skje. Trener aldri på studio men elsker å gå motbakketurer for å holde musklene i form, det er mye enklere å gå til en varde enn å skulle motivere seg til å trene innendørs. Stabler ved og går i trapper. Har veid nøyaktig det samme de siste 20 årene, og er slank og stram. Forsaker ingenting, men er bevisst. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå