Gå til innhold

Chernobyl/Pripyat.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt å ta turen dit senere i år og har noen spørsmål til dere som har vært der: 

Hvilket hotell lå dere på?

Hvor bestilte dere billetter til guid-tour?? 

Anbefaler dere 1, 2 eller 3 dagers tour? 

Når på året er det best å dra? 

Har forstått det slik at jeg ikke trenger visum så lenge jeg ikke er der i mer enn 90 dagar, stemmer dette? 

Ønsker å ligge på et hotell som ikke er alt for langt unna der vi må møte opp. 🙂 

Anonymkode: ce863...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i Chernobyl for noen år siden. Kan prøve å svare på noen av spørsmålene dine.

Husker ikke hvilket hotell jeg bodde på. Men Uber er kjempebillig i Kiev. Ville valgt hotell ut ifra hva som er sentralt i Kiev, ikke ut ifra hvor du skal møte til turen. Og heller tatt Uber tur/retur oppmøtested/hotell. Da får du kanskje litt mer glede av byen samtidig.

Bestilte gjennom et selskap som het Chernobyl tours eller noe slikt. Reiste på dagstur så det er vanskelig for meg å anbefale noe annet enn det. Jeg syns det var nok. Rakk å se mye i løpet av den ene dagen, og følte ikke at jeg gikk glipp av noe.

Vil anbefale å reise i et tidsrom der du ikke risikerer snø. Ellers vet jeg at noen anbefaler å reise når det ikke er blader på trærne fordi du ser mer i Pripyat for eksempel. Men for meg syns jeg egentlig den gjengrodde skogen midt i byen var en stor del av opplevelsen. Så det blir nesten opp til hver enkelt å bestemme. 

Jeg var i Kiev en langhelg og trengte ikke visum. Men vær obs på at du må ha med passet ditt på turen til chernobyl, for å bli sluppet inn i den avstengte sonen.

 

Anonymkode: 80220...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i Chernobyl for noen år siden. Kan prøve å svare på noen av spørsmålene dine.

Husker ikke hvilket hotell jeg bodde på. Men Uber er kjempebillig i Kiev. Ville valgt hotell ut ifra hva som er sentralt i Kiev, ikke ut ifra hvor du skal møte til turen. Og heller tatt Uber tur/retur oppmøtested/hotell. Da får du kanskje litt mer glede av byen samtidig.

Bestilte gjennom et selskap som het Chernobyl tours eller noe slikt. Reiste på dagstur så det er vanskelig for meg å anbefale noe annet enn det. Jeg syns det var nok. Rakk å se mye i løpet av den ene dagen, og følte ikke at jeg gikk glipp av noe.

Vil anbefale å reise i et tidsrom der du ikke risikerer snø. Ellers vet jeg at noen anbefaler å reise når det ikke er blader på trærne fordi du ser mer i Pripyat for eksempel. Men for meg syns jeg egentlig den gjengrodde skogen midt i byen var en stor del av opplevelsen. Så det blir nesten opp til hver enkelt å bestemme. 

Jeg var i Kiev en langhelg og trengte ikke visum. Men vær obs på at du må ha med passet ditt på turen til chernobyl, for å bli sluppet inn i den avstengte sonen.

 

Anonymkode: 80220...6cb

Tusen takk for svar 😄

Endret av Pinguu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å dra å se en folketom, ødelagt, øde og forlatt by?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hva er poenget med å dra å se en folketom, ødelagt, øde og forlatt by?

Folk drar jo til Drammen titt og ofte?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hva er poenget med å dra å se en folketom, ødelagt, øde og forlatt by?

Sikkert den nye instagram trenden. 😛

Anonymkode: 0f900...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hva er poenget med å dra å se en folketom, ødelagt, øde og forlatt by?

Historie

Anonymkode: bc482...0e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Historie

Anonymkode: bc482...0e5

^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert den nye instagram trenden. 😛

Anonymkode: 0f900...1fc

Selvfølgelig kommer det av den nye Chernobyl-serien på HBO. Anbefales.

Aldri vært der selv, men har tenkt meg en tur etter hvert. Flere venner av meg har vært der, og anbefaler en tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...